کد خبر: ۷۲۱۰۳۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

روند تدریجی افزایش دما در استان تهران/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز

در حالی کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت که کاهش کیفیت هوای ‌تهران طی امروز (۱۶ مردادماه) نیز ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین روند تدریجی افزایش دما در استان تهران مورد انتظار است.
روند تدریجی افزایش دما در استان تهران/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز
آفتاب‌‌نیوز :

براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (۱۶ مرداد) آسمان استان تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد و در ارتفاعات در ساعات بعدازظهر همراه با افزایش ابر و بارش ‌پراکنده خواهد بود و روند تدریجی افزایش دما ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین طی ‌پنج روز آینده در بخش جنوبی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید مورد انتظار است.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (۱۶ مرداد ماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از ناپایداری جوی و شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی در پاره‌ای از مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش می‌یابد و باعث کاهش کیفیت هوا در ساعات بعدازظهر خواهد شد. افزایش تندی باد تا اواخر وقت از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

با تداوم شرایط مساعد جوی تا صبح فردا (۱۷ مرداد ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت. طی روز تندی باد افزایش می‌یابد و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، اگرچه با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت. با تداوم وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ازن» با میانگین ۱۱۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین