کد خبر: ۷۲۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳

هشدار حمد بن جاسم نسبت به تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات قطر به دلیل انتخابات

نخست‌وزیر سابق قطر در سخنانی نسبت به تلاش‌ها برای بی‌ثبات سازی قطر به دلیل سردرگمی در اصلاح قانون انتخابات این کشور هشدار داد.
هشدار حمد بن جاسم نسبت به تلاش‌ها برای برهم زدن ثبات قطر به دلیل انتخابات
آفتاب‌‌نیوز :

به نوشته روزنامه القدس العربی، حمد بن جاسم، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق قطر در سخنانی نسبت به تلاش برای ایجاد بی‌ثباتی در این کشور با منحرف کردن بحث عمومی درباره قانون انتخابات و تحریک اوضاع میان مردم هشدار داد.

حمد بن جاسم خطاب به کسانی که از عرف قطر و سنت‌های آن خارج شده‌اند، گفت: این مواضع و خواسته‌ها و نارضایتی‌ها راه و روش خود را دارد که ما در خانواده قطری به آن عادت کرده‌ایم و تحت هیچ شرایطی نباید از این رسوم خارج شویم.

وی تأکید کرد: خانواده قطر امور خود را زیر پرچم میهن و ولی امر حل و فصل می‌کنند، به ویژه اینکه یک کمیته شکایت به دستور امیر کشور وجود دارد.

حمد بن جاسم آل ثانی در پایان گفت: قطر تجربه‌ای را پشت سر می‌گذارد که من نمی‌خواهم آن را دموکراسی بنامم، بلکه مشارکت مردمی است و در هر تجربه جدید شکاف‌هایی وجود دارد.

این اظهارات در پاسخ به بحث و جدل در قطر و شبکه‌های اجتماعی درباره قانون انتخابات مطرح شد، که افرادی از قبیله المره معتقدند این قانون آنها را از صحنه سیاسی مستثنا می‌کند؛ چراکه گروهی از آنها دارای تابعیت‌های اصلی دیگر در تعدادی از کشورهای همسایه هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین