کد خبر: ۷۲۲۲۹۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۱

اظهارات اشرف غنی بعد از فرار و توصیه به طالبان

اشرف غنی پس از خروج از افغانستان در پیامی که در فیس بوک منتشر کرد، گفت که امروز با یک انتخاب سخت مواجه شد که یا باید در مقابل طالبانی که می‌خواستند وارد قصر شوند قرار گیرد یا باید کشور را ترک می‌کرد.
اظهارات اشرف غنی بعد از فرار و توصیه به طالبان
آفتاب‌‌نیوز :

اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان در اولین بیانیه پس از خروج از کشورش نوشت: امروز با یک انتخاب سخت روبه رو شدم، من باید یا در برابر طالبان مسلح که می خواستند وارد کاخ ریاست جمهوری شوند ایستادگی می کردم یا از کشور عزیزی که در بیست سال گذشته جان خود را وقف حفاظت از آن کرده ام، خارج می شدم.

اشرف غنی بعد از خروج از کابل در بیانیه ای که درصفحه فیس بوک خود منتشر کرد، تاکید داشت که در صورت کناره گیری و عدم خروج از کشور تعداد بیشماری از هموطنان شهید میشدند و شهر کابل با با نابودی و ویرانی روبرو میشد که نتیجه ان وقوع یک فاجعه بزرگ انسانی در شهر شش میلیون نفری کابل خواهد بود.

غنی در ادامه نوشت: طالبان تصمیم گرفتند که من را برکنار کنند، آنها اینجا هستند تا به تمام کابل و مردم کابل حمله کنند و من به منظور جلوگیری از سیل خونین، فکر کردم بهتر است خارج شوم.

رییس جمهوری سابق افغانستان تاکید کرد: طالبان قضاوت شمشیر و اسلحه را به دست آورده اند و اکنون مسئول حفاظت از آبرو، ثروت و عزت نفس هموطنان هستند اگرچه آنها مشروعیت قلب ها را به دست نیاورده اند.

غنی در بیانیه خود متذکر شد: در تاریخ هرگز قدرت به تنهایی به هیچ کس مشروعیت نداده و طالبان نیز به آن دست پیدا نخواهد کرد. آنها اکنون با یک آزمایش تاریخی جدید روبرو هستند، یا از نام و ناموس افغانستان محافظت خواهند کرد یا مکانها و گروه ها دیگر را در اولویت قرار خواهند داد.

غنی در توصیه به طالبان نوشت: بسیاری از مردم و بسیاری از اقشار در ترس هستند لازم است طالبان به همه مردم، ملت ها، بخش های مختلف، خواهران و زنان افغانستان اطمینان دهند که مشروعیت و قلب مردم را به دست خواهند آورد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین