کد خبر: ۷۲۲۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۵

مرگ نوزاد ۷ ماهه بر اثر کرونا

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.
مرگ نوزاد ۷ ماهه بر اثر کرونا
آفتاب‌‌نیوز :

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه نوع جهش یافته کرونا دلتا کودکان زیادی را مبتلا کرده است،گفت: نوزاد هفت ماهه در شهرستان راز و جرگلان بدلیل ابتلا به کرونا فوت شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی اظهار داشت: امروز شهرستان راز و جرگلان سه مورد دیگر فوتی ناشی از کرونا داشت که یکی از این فوتی ها نوزاد هفت ماهه بود.

وی افزود: افزایش آمار مبتلایان و بستری ها در هفته گذشته ضمن تغییر وضعیت رنگی در این شهرستان به رنگ قرمز باعث افزایش تعداد فوتی ها نیز شده است.

هاشمی عنوان کرد: راز و جرگلان تقریبا هفت درصد جمعیت خراسان شمالی را دارد اما درصد فوتی های ناشی از کرونا نسبت به کل فوتی های استان ۲۷درصد است که باید محدودیت ها با شدت بیشتری در این شهرستان اعمال شود.

در موج پنجم کرونا سویه دلتا از ویروس کرونا شیوع دارد که کودکان را نیز درگیر می‌کند و این سویه از ویروس سرعت انتقال بیشتر و دامنه فراگیری بالاتری را از خود نشان داده است و بنا به گفته مسوولان علوم پزشکی خراسان شمالی؛ ۹.۲۸ درصد از مبتلایان ویروس کرونا در استان کودکان هستند.

خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه گذشته وارد موج پنجم مبتلایان به کرونا و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی شده است.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

راز، مرکز شهرستان مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد و بیشترین تمرکز جمعیتی قوم ترکمن این استان در راز و جرگلان است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین