کد خبر: ۷۲۲۸۱۷
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۳

گروه هفت متعهد به توقف فوری خشونت در افغانستان شد

وزرای کشورهای گروه هفت بعد از جلسه روز پنجشنبه شب بر تعهد خود برای توقف فوری خشونت، احترام به حقوق بشر، مذاکرات فراگیر و احترام به حقوق بشردوستانه بین المللی توسط همه در افغانستان تأکید کردند.
گروه هفت متعهد به توقف فوری خشونت در افغانستان شد
آفتاب‌‌نیوز :

دومینک راب وزیر امور خارجه انگلیس و رییس نشست وزرای خارجی نشست گروه هفت گفت: رهبران گروه ۷ تلاش خود را برای انجام هر کاری ممکن برای خروج افراد آسیب پذیر از افغانستان ادامه می دهند.

به گزارش سی ان ان،راب با تاکید بر تامین مسیرهای امن و قانونی برای خروج شهروندان افغان توسط جامعه بین الملل گفت: وزیران گروه هفت از طالبان می خواهند تا به شهروندان خارجی و افغانانی که مایل به خروج هستند، سفر امن را تضمین کنند.

وزیر امور خارجه انگلیس در ادامه افزود: وزیران گروه هفت همچنین درباره اهمیت همکاری نزدیک و موثر میان اعضا به منظور اجازه تخلیه از کابل بحث کردند.

راب خاطر نشان کرد: وزرای گروه ۷ بر اهمیت پایبندی طالبان به تعهدات خود برای اطمینان از حفاظت از غیرنظامیان تأکید کردند و از گزارش های مربوط به اقدامات تلافی جویانه خشونت آمیز در بخشهایی از افغانستان بسیار نگران هستند.

سخنان دومینک راب در حالی عنوان می شود که ساعتی پیش نشست وزرای خارجه کشورهای گروه هفت از جمله کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و ایالات متحده آمریکا و نماینده عالی اتحادیه اروپا در مورد وضعیت کنونی در افغانستان به پایان رسید. ریاست این نشست بر عهده وزیر امور خارجه انگلیس بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین