کد خبر: ۷۲۴۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰

سخنگوی طالبان: زنان در کابینه افغانستان جایی ندارند

جنبش مقاومت در افغانستان امروز اعلام کرد، سازمان تروریستی القاعده به طالبان در مبارزه علیه نیروهای پنجشیر پیوسته است.
سخنگوی طالبان: زنان در کابینه افغانستان جایی ندارند
آفتاب‌‌نیوز :

جنبش مقاومت در افغانستان در پیامی توییتری اعلام کرد: القاعده به طالبان در مبارزه علیه جنبش مقاومت افغانستان پیوسته است.

در همین حال ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز از تسلط بر یازده ایست بازرسی و کشته شدن ۳۴ عضو نیروهای مقاومت افغانستان در ولایت پنجشیر واقع در شمال این کشور خبر داد.

پیش از این گزارش شد که بعد از شکست مذاکرات با احمد مسعود، رهبر جنبش مقاومت افغانستان، طالبان قصد دارد به پنجشیر حمله کند.

ذبیح‌الله مجاهد گفت: مجاهدین ما پیشرفت کافی کرده‌اند و تاکنون ما یازده ایست بازرسی را گرفته‌ایم و ۳۴ نیروی مقاومت از جمله دو فرمانده کلیدی را از پای درآورده‌ایم. ما اکنون به جاده اصلی پنجشیر رسیده‌ایم و منطقه شیتال را به کنترل خود درآوردیم و تنها دو نیروی ما زخمی شدند.

سخنگوی طالبان همچنین گفت، دولت جدید در افغانستان به زودی تشکیل خواهد شد اما هیچ وزیر زنی در کابینه نخواهد بود.

این عضو طالبان در مصاحبه با روزنامه‌ ایتالیایی لا ریپابلیکا گفت: در اولین فرصت ممکن دولت جدید وحدت ملی تشکیل خواهد شد. میخواهیم دولتی تشکیل دهیم که تنها نیمی از افراد آن از وزرای پیشین باشند. طبق قران و شریعت زنان نمی‌توانند وزیر شوند اما میتوانند در وزارتخانه ها، پلیس و دادگاه ها به عنوان دستیار کار کنند.

ذبیح‌الله مجاهد همچنین گفت، از حضور زنان در دانشگاه‌ها هم ممانعت به عمل نمی‌آید. او همچنین درباره جنبش مقاومت در پنجشیر گفت، مذاکرات صلح هنوز هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

همچنین درباره روابط بین‌المللی، طالبان چین را اصلی‌ترین شریک می‌بیند که آماده سرمایه‌گذاری در افغانستان و بازسازی این کشور است. مجاهد گفت: چین مسیر ما به بازارهای جهانی است. به گفته او، روابط با روسیه هم خراب نشده است و این کشور نقشی حیاتی در این منطقه ایفا می‌کند. او گفت، روابط با مسکو عمدتا سیاسی و اقتصادی است و روسیه در ایجاد شرایط برای صلح بین‌المللی نقش دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین