کد خبر: ۷۲۴۹۳۳
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
دولت جمهوری اسلامی که استبدادی نیست با خدشه‌دار شدن اعتماد مردم، خدشه‌دار می‌شود

علم‌الهدی: اعتماد مردم به نظام خدشه‌دار شده / مردم به شایعات دامن نزنند و به دولت کمک کنند

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه مردم باید کمک‌کار دولت باشند اظهار داشت: چشمتان به فضای مجازی و موبایل‌ها و تبلت‌ها نباشد و هر کسی که خواست برای این نظام حاشیه سازی کند توجه نکنید. مردم باید کمک کنند. فضای مجازی، عربده‌کشی سر چهارراه است و خیلی حرف‌ها در این فضا دروغ است و هر چیزی را که می‌شنوید در واقعیت کشور تحقیق و بررسی کنید. مجلس هم وظیفه دارد و نمایندگان باید در حوزه انتخابیه خود مطالبات مردمی را مدیریت کنند و بر عملکرد دولت نظارت داشته باشند و این وظیفه جهادگرانه باید صورت بگیرد.
علم‌الهدی: اعتماد مردم به نظام خدشه‌دار شده / مردم به شایعات دامن نزنند و به دولت کمک کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سیداحمد علم‌الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در جوار مضجع امام رضا(ع)، اظهار کرد: در هفته دولت، اولین جلسه‌ای که کابینه دولت سیزدهم برای آن به محضر مقام معظم رهبری رسیدند، مقام معظم رهبری رسالت جدیدی را برای این دولت مشخص کردند که در دولت‌های قبلی این رسالت وجود نداشت و آن رسالت بازسازی و ترمیم اعتماد عمومی مردم به دولت بود.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه اعتماد مردم به نظام خدشه‌دار شده است، ادامه داد: چرا اعتماد مردم به نظام مهم است؟ در دولت‌های دیکتاتوری جریان حاکم به مردم کاری ندارد و خود را متکی به قدرت و ثروتی می‌داند که مردم را دچار محرومیت کرده، اگر آموزش و پرورش متولی خوبی پیدا کند، دوران ستمشاهی را برای این نسل تبیین می‌کند. دوران ستمشاهی متکی به مزدورانی مانند آمریکا بود و پول‌هایی که به زور به دست آورده بود را در بانک‌های مختلف برای خودش انباشت می‌کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه شاه می‌گفت هرکجا قدرتی وجود دارد وابسته به دربار است، تشریح کرد: دولت استکبار این‌گونه است نه دولتی مانند جمهوری اسلامی که نظام مردم‌سالاری دینی دارد و با خدشه‌دار شدن اعتماد مردم به این نظام، خود نظام خدشه‌دار می‌شود.برای بازسازی اعتماد مردم به نظام، مردم و دولت و مجلس هر کدام وظایفی دارند؛ وظیفه مسئولان این است که مانند مردم زندگی کنند تا مردم آن‌ها را از خود و مانند خود بدانند و اعتماد کنند.

وی افزود: کار دومی که دولتمردان باید انجام دهند این است که تا جایی که ممکن است وعده ندهد؛ کار را انجام دهند و بگویند این کار را انجام دادیم؛ تاکنون سه وعده دولت داده؛ وعده نخست اینکه اعلام واکسیناسیون تمام کشور تا سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است و این یعنی ۶۰ میلیون باید واکسینه شوند و به ۱۲۰ میلیون دوز واکسن احتیاج داریم و تاکنون ۲۸ میلیون دوز تزریق شده و ۹۲ میلیون دوز باقی مانده است. ۵ ماه بیشتر برای این مهم وقت نیست و در این ۵ ماه باید ملت واکسینه شوند. وعده دومی که ارائه شد؛ یک میلیون مسکن در یک سال بود یعنی در تیرماه ۱۴۰۱ باید یک میلیون مسکن در کشور تولید شده باشد وگرنه اعتماد مردم بهم می‌خورد؛ عنوان شد یک میلیون شغل در ظرف یک سال ایجاد می‌شود و این مهم هم باید تا تیرماه ۱۴۰۱ محقق شود تا اعتماد مردم بازگردد.

علم الهدی با بیان اینکه باید جهادگرانه برای این سه وعده بدوند، متذکر شد: این فضای مجازی عربده‌کشی سر چهارراه است و زمانی که شایعه‌پراکنی در فضای مجازی صورت بگیرد دولت باید کار خود را رها کند و جو را آرام و به پاسخ به شبهات بپردازد؛ وظیفه مردم این است که به شایعات دامن نزده و پس از تحقیق در مورد مسائل آن را باور کنند.

وی در خصوص وظیفه مجلس تصریح کرد: وظیفه مجلس شورای اسلامی است این است که بر کار دولت نظارت کند و جلوی تخلفات را بگیرد.

امام سجاد(ع) شخصیتی انقلاب‌ساز بود

علم‌الهدی، در خطبه اول نیز اظهار کرد: کلام ما در خصوص تقوای عملی در ارتباط با همسایه بود اما امروز از آنجا که سالروز شهادت امام سجاد(ع) است، خطبه اول را به شخصیت انقلاب‌ساز و عظمت امام سجاد(ع) می‌پردازیم.

امام جمعه مشهد در ادامه تشریح کرد: انقلاب کربلا از سه رهبر معصوم برخوردار بود، رهبر زمینه‌ساز، رهبر عملیاتی و رهبر نهادینه‌ساز؛ زمینه‌ساز انقلاب کربلا امام حسن مجتبی(ع)، رهبر عملیاتی هم امام حسین(ع) و رهبر معصوم سوم و نهادینه‌ساز، امام سجاد(ع) بودند.

وی با بیان اینکه کسی که جریان اسارت اهل بیت را به عنوان ضامن انقلاب‌سازی کربلا رهبری کرد امام سجاد(ع) بود؛ ادامه داد: خطبه‌خوانی حضرت زینب(ع) هم با رهبری امام سجاد(ع) انجام گرفت.

علم الهدی تصریح کرد: امام سجاد(ع) تا ۴۰ سال این انقلاب را ادامه و در آن دوران نفوذ دادند؛ به ما گفته‌اند که ایشان در کربلا مریض بودند و در ۴۰ سال گریه می‌کرد و نماز می‌خواند اما ابتکارات امام سجاد در این ۴۰ سال برای ما درست تبیین نشده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه آزادسازی غلامان توسط امام سجاد فقط برای ثواب نبوده است، متذکر شد: امام سجاد غلامانی را می‌خریدند و پس از یک سال تربیت، آن‌ها را آزاد می‌کردند و آن غلام تبدیل به یک نیروی تبلیغی ضدحکومت می‌شد.

وی اضافه کرد: جریان مبادی هم توسط غلامان آزاد و تربیت شده توسط امام سجاد(ع) بود که در دوران پدر ایشان انجام گرفت؛ حتی گریه کردن امام سجاد بر آب و ذبح گوسفند هم در مواقع انقلاب‌ساز بوده است تا جایی که در مواقعی مدینه یک پارچه گریه می‌کرد.

علم الهدی با بیان اینکه انقلاب کربلا که امروز در تمام جوامع و امت اسلام نهادینه شده، به برکت امام سجاد بود؛ با بیان داستانی از امام سجاد(ع)، خاطرنشان کرد: از آنجا که مردم مدینه نسبت به حادثه کربلا فقط گریه کردند و نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بودند،حضرت تا دوسال در مدینه پا نگذاشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
United States of America
|
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
1
55
عجب خدشه دار شده
کی خدشه دار کرده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
1
46
فقط تاسف!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
2
34
فضای مجازی جای دولت مردان روحانی را گرفت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
1
49
مرحوم هاشمی با بصیرتی که داشت بیش از یک دهه قبل گفت اعتماد مردم آسیب دیده است . شما حاالا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
حاج آقا تازه فهمیده اند با تاخیر چهل ساله ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
1
31
قربون برم خدا رو
يك بوم و دو هوا رو
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
1
31
یک روز علیه دولت و روز دیگر له دولت !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
2
34
دولت چون داماد شماست نباید انتقادی بکنند لطفا به فرمایشاتتان در دولت های قبلی توجه بفرمایید
دهقانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
1
23
بابا حرف را تمام کنید مرغ و تخم مرغ هر وقت به قیمت وجدانی رسید ای ول
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین