کد خبر: ۷۲۹۰۱۱
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۲

کلاهبردار رمال اینستاگرامی در هرمزگان به دام افتاد

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری ۲ میلیارد ریالی از طریق دعا نویسی و رمالی کرده بود، خبرداد.
کلاهبردار رمال اینستاگرامی در هرمزگان به دام افتاد
آفتاب‌‌نیوز :

سردار غلامرضا جعفری صبح امروز (چهارم مهرماه) درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری مبلغ ۲ میلیارد ریال از وی با ترفند رمالی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی مشخص شد، وی مدتی پیش با یک صفحه اینستاگرامی آشنا شده که مدیر آن خود را دارای علوم غریبه و مطالعات ماوراء معرفی و با دادن وعده‌های پوچ ‌و جلب اعتماد شاکی و همسرش از آنها خواسته مبلغ ۲ میلیارد ریال را در دل زمین چال کنند و محل دفن را برایش بفرستند تا مشکلاتشان پایان یابد.

این مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به اینکه مأموران پلیس فتا استان با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی،با هماهنگی مقام قضائی متهم را شناسایی و دستگیر کردند، افزود: در بازجویی‌های اولیه، متهم به جرم ارتکابی اعتراف و بیان داشت با ایجاد صفحه اینستاگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مردم با دریافت مبالغی از آنها کلاهبرداری کرده است.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دو دستگاه موتورسیکلت سرقتی، یک قبضه اسلحه شکاری، دو دستگاه تلفن همراه و چند نگین قرمز رنگ متعلق به شاکی نیز کشف و توقیف شد.

جعفری اظهار کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند و از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، از شهروندان وکاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی منتشر می شود، اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین