کد خبر: ۷۳۰۵۸۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶

افزایش قیمت برنج شدت گرفت

روند رو به رشد قیمت برنج در ماه‌های اخیر با شدت بیشتری ادامه پیدا کرده است؛ به طوری که در شهریورماه برنج ایرانی ۵۵.۷ درصد و برنج خارجی بیش از ۳۷ درصد گران شده است.
افزایش قیمت برنج شدت گرفت
آفتاب‌‌نیوز :

 مدت‌هاست که روند قیمت برنج در بازار ایران افزایشی پیش می‌رود و هر دو نوع ایرانی و خارجی را در برگرفته است.

این در حالی است که بررسی گزارشی که اخیرا مرکز آمار ایران در رابطه با متوسط اقلام خوراکی اعلام کرد نشان می‌دهد که در رابطه با وضعیت برنج، تورم با شدت بیشتری رشد کرده است؛ به طوری که برنج ایرانی که در شهریورماه سال گذشته به طور متوسط هر کیلو ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت داشته در مرداد ماه امسال به بیش از ۳۸ هزار و ۶۰۰ تومان رسیده و در شهریورماه نیز متوسط قیمت تا حدود ۴۳ هزار تومان بوده است.

برنج ایرانی تا ۴۷ هزار و ۷۰۰ تومان نیز فروش رفته است که نشان می‌دهد نسبت به مرداد ماه امسال ۱۱.۲ درصد و در مقایسه با شهریورماه پارسال ۵۵.۷ درصد گران شده است.

برنج ایرانی در مرداد ماه امسال تورم نقطه به نقطه (میزان افزایش قیمت نسبت به مرداد ماه سال گذشته) ۴۲.۹ درصد را پشت سر گذاشته بود که این تورم در شهریورماه رشد بیش از ۱۲ درصدی داشته است.

برنج خارجی باز هم گران‌تر شد

در رابطه با برنج وارداتی نیز هر کیلو از آن در شهریورماه پارسال به طور متوسط ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان قیمت داشته که در مرداد ماه امسال به ۲۵ هزار و ۱۰۰ و در شهریورماه بیش از ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

براساس این گزارش برنج وارداتی تا بیش از ۳۰ هزار تومان هم در ماه گذشته فروش رفته که نشان دهنده رشد ۳۷.۵ درصدی قیمت آن نسبت به پارسال است.

۱۳ هزار تن برنج آزاد شد

روند افزایشی قیمت برنج در حالی اتفاق می‌افتد که در حال حاضر دوره ممنوعیت فصلی واردات برنج که از ابتدای مردادماه شروع و تا پایان آبان ماه ادامه دارد در حال طی شدن است.

با این وجود طی روزهای اخیر با موافقت ستاد تنظیم بازار مقرر شد ۱۳ هزار تن برنجی که پیش از شروع ممنوعیت وارد بنادر شده بود طبق شرایط و ضوابط تعیین شده ترخیص و روانه بازار شود که ممکن است تا حدی قیمت این کالا را تحت تاثیر قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
2
وقتی همه خواب بودیم ۲ فیلمی از وزیر صمت خواب الود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
2
برنج ایرانی هاشمی و طارم در فروشگاههای شهروند به قیمت کیلیویی 63 هزار تومان به فروش می رسد. ضمن آن که تنها یکی دو برند برای فروش عرضه می شوند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
2
قیمت برنج ایرانی بالای 60 هزار تومن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
6
خدا لعنت کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۴
0
3
حداقل در این مورد دولت اصلی‌ترین عامل گرانی است. چندین هزارتن برنج در انبارهای گمرک خاک میخورد مردم باید قیمتهای سرسام آور و نجومی بابت این ماده غذائی اصلی خانوار پرداخت کنند. هیچ توجیحی برای این بی تدبیری وجود ندارد.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین