کد خبر: ۷۳۱۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷

بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره جنایت مسجد قندوز

دفتر آیت‌الله سید علی سیستانی مرجعیت عالیقدر شیعیان عراق با صدور بیانیه‌ای درباره انفجار تروریستی در داخل مسجد ولایت قندور که به شهادت ده‌ها نفر از نمازگزاران شیعه افغان منجر شد، اعلام کرد که کشورهای اسلامی و جامعه جهانی مردم بی‌دفاع افغانستان را تنها گذاشته‌اند.
بیانیه آیت‌الله سیستانی درباره جنایت مسجد قندوز
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان عراق در بیانیه‌ای انفجار تروریستی دیروز در داخل مسجد ولایت قندور را که به شهادت ده‌ها نفر از نمازگزاران شیعه افغان منجر شد، محکوم کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

ملت شریف و مظلوم افغانستان

سلام علیکم و رحمه الله و برکاته

«صمیمانه‌ترین تسلیت و همدردی خود با مردم شریف و مظلوم افغانستان به ویژه خانواده‌های داغدار را در این فاجعه بزرگ ابراز می‌داریم و از خداوند متعال می خواهیم که به خانواده شهدا صبر و آرامش بدهد و به مجروحان شفای عاجل عنایت کند».

«ما با قلبی آکنده از غم و اندوه، شهادت و مجروحیت ده‌ها نمازگزار بی گناه قربانی انفجار تروریستی مسجد شهر قندوز شدند، تسلیت می‌گوییم و این جنایت را محکوم می‌کنیم. از خداوند متعال می‌خواهیم که به خانواده‌های قربانیان صبر و آرامش و به مجروحان شفای عاجل عطا فرماید».

«با نهایت تأسف و در کمال تعجب می‌بینیم که کشورهای اسلامی و جامعه جهانی مردم بی دفاع افغان را به حال خود رها کرده و اجازه دادند تا زمینه برای انجام حملات و جنایات بیشتر گروه‌های تروریستی علیه مؤمنان بیگناه افغانستان فراهم شود.

«در چنین شرایط دشورای، از شما دوستان می‌خواهم که پیوندهای همبستگی و وحدت ملی را تقویت کرده و به دنبال راه‌حل‌های موثرتر برای حمایت از غیرنظامیان در برابر سرکوب و جنایات گروه‌های تروریستی باشید و تدابیر مناسب را برای جلوگیری از تکرار فجایع و جنایات اینچنینی در مساجد و اماکن عمومی اتخاذ کنید».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین