کد خبر: ۷۳۱۵۵
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۳:۱۶
احمدی نژاد خبر خوش هسته‌ای را اعلام کرد

سرعت غنی سازی در كشور 5 برابر شد

موضوع هسته‌ای سنگین‌ترین نبرد دوران معاصر بود
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی‌نژاد گفت: «موضوع هسته‌ای ایران مهم‌ترین حادثه‌ی سیاسی معاصر است که جغرافیای تاثیر آن در ایران و منطقه‌ی ما محدود نمی‌شود و همه‌ی مناسبات عالم و قدرت‌های بزرگ و مکاتب حقوقی و سیاسی و جریان‌های قدرت و اقتصادی در دنیا به نوعی با موضوع هسته‌ای ایران گره خورده‌اند».

به گزارش ایسنا محمود احمدی‌نژاد در مراسم جشن هسته‌ای در بیستم فروردین سال 1387، افزود: «خداوند را سپاسگزارم که این توفیق بزرگ را به ملت ایران عنایت کرد تا در بیستم فروردین یکی از برجسته‌ترین و سرنوشت‌سازترین ایام تاریخ خود و بشریت امروز را جشن بگیرد».

وی تصریح کرد: «همه‌ شما می‌دانید و همه‌ ملت‌ها و صاحب‌نظران جهان می‌دانند که موضوع هسته‌ای ایران مساله‌ای محدود بین سازمان‌های جهانی با یک دولت و یا ملت و یا یک مساله‌ی فنی بین یک گروه از کارشناسان با یک حزب یا دولت یا ملت یا یک اختلاف برداشت حقوقی بین برخی سازمان‌ها و برخی قدرت‌ها با یک دولت یا یک ملت و یا یک حزب نیست».

احمدی‌نژاد با تاکید بر این‌که موضوع هسته‌ای ایران متعلق به همه‌ی بشریت امروز است، اظهار کرد: «پیروزی ایران در سنگین‌ترین نبرد دوران معاصر، مقدمه‌ تحولات بزرگی در مناسبات جهانی و موازنات قدرت در عرصه‌ بین‌المللی خواهد بود».

احمدی‌نژاد با اشاره به این‌که موضوع هسته‌ای ایران از سه جنبه‌ی فنی، حقوقی و سیاسی باید مورد بررسی قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: «نظام سلطه برای بسط و تعمیق استعمار سلطه‌ی خود در روند تولید فن‌آوری و علم و گسترش آن موانع و محدودیت‌های سنگینی را وضع کرده‌اند».

وی ادامه داد: «برای آن‌که منافع هر نوع نوآوری صنعت، ابتکار و اختراع و علم به طور اصولی به جیب سرمایه‌داری بین‌المللی و قدرت‌های حاکم سرازیر شود، مقررات سنگینی را در مقابل ملت‌های آزاد و مستقل وضع کرده‌اند و قرار داده‌اند؛ درحالی که آنها از تمام ظرفیت‌های عمومی فن‌آوری استفاده می‌کنند ولی در برابر ملت‌های آزاد، سخت‌ترین مجازات‌ها را به کار می‌گیرند».

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد در ادامه‌ی سخنان خود با بیان این‌که جامعه‌ی امروز بشریت به شدت نیازمند انرژی‌های نو و پاک است، تصریح کرد: «قدرت‌های بزرگ، سخت‌ترین فشارها را بر کشورهای تولیدکننده‌ی نفت تحمیل می‌کنند که چون نفت دارید حق ندارید از فناوری جدید استفاده کنید؛ در حالی که برخی از همین قدرت‌ها منابع عظیم نفت و گاز را در اختیار دارند و در عین حال از انرژی هسته‌ای حداکثر استفاده‌ی ممکن را می‌کنند».

وی افزود: «آنها علم را به طور انحصاری در اختیار مطامع خود قرار داده‌اند و حتی از داروها و فناوری‌های درمان بیماری‌ها به طور انحصاری و برای چپاول ثروت ملت‌ها و تحمیل اراده‌ی خود بر ملت‌ها استفاده می‌کنند و حتی از قطعات هواپیمای مسافربری هم دریغ می‌کنند، اما علی‌رغم همه‌ محدودیت‌ها و انحصارات و تحریم‌ها، ملت ایران توانست با اتکا به ایمان به خدا، توان و همت دانشمندان و جوانان خود، امروز عموم فناوری‌ها و به ‌ویژه فناوری هسته‌ای را به طور کامل در اختیار گیرد».

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: «فناوری هسته‌ای از پیچیده‌ترین فناوری‌های دنیاست که جوانان ما امروز به فناوری‌های نو و آخرین دستاوردها در این موضوع دسترسی یافته‌اند. این‌که گفتند با نصب حدود 24 هزار دستگاه غنی‌سازی آغاز خواهد شد، در برابر دستاوردهای فنی بسیار ناچیز است. در بحث آلیاژها، مغناطیس، اندازه‌گیری‌های دقیق و در نوع به‌کارگیری روش‌های جدید، این دستاوردها بسیار بزرگ است».

وی گفت: «امروز دستگاه‌های جدیدی تحت آزمایش قرار گرفت که به فضل الهی ظرف دو سه ماه آینده همه‌ی آزمایشات آن با موفقیت به پایان خواهد رسید و ظرفیت آن هرکدام در ابعاد کوچک بیش از 5 برابر دستگاه‌های فعلی است و دستاوردهایی در فناوری هسته‌ای داریم که به زودی وارد صنعت کشور خواهد شد و آن را به طور مبنایی متحول خواهد کرد».

احمدی‌نژاد با بیان این‌که علی‌رغم فشارها و کارشکنی‌ها، امروز ملت ایران فناوری را در بالاترین سطح ممکن در اختیار دارد، تاکید کرد: «این فناوری وارداتی نیست و کاملا بومی است و کسی قادر نیست آن را از ملت ما بگیرد؛ زیرا در اندیشه‌ی جوانان و دل پژوهشگران و در علم عالمان ما، امروز این فناوری حاضر است».

احمدی‌نژاد درخصوص بحث حقوقی فناوری هسته‌ای اظهار داشت: «ساز و کارهای حقوقی در جهان علی‌القاعده باید برای صیانت از حقوق عادلانه‌ی ملت‌ها باشد، اما دیدید که چگونه تلاش کردند با استفاده از ابزار حقوقی، مانع بهره‌مندی ملت ما شوند. اساسنامه آژانس، پروتکل الحاقی، آیین‌نامه‌ها، مقررات، توافقنامه‌های دوجانبه و چندجانبه و حتی اقدامات داوطلبانه را به عنوان یک مبنا و ابزار حقوقی برای فشار بر ملت ایران مورد استفاده قرار دادند و تلاش کردند که با هیاهوهای فراوان، دروغ‌پراکنی‌های گسترده و پیچیده، ملت را از حق مسلم خود محروم کنند».

احمدی‌نژاد در ادامه مراسم جشن هسته‌ای با بیان اینکه ملت ایران توانست با قدرت منطق و استدلال حقوقی همه‌ ترفندهای غرب را خنثی کند، تصریح کرد: «در این زمینه، گزارش آخر آژانس مهر تاییدی بر حقانیت و حقوق ملت مسلمان ایران بود».

وی افزود: «دشمنان ملت ما در عرصه‌ فنی و حقوقی در مقابل اراده و پاکی و حقانیت ملت ایران شکست خوردند. البته می‌دانید که هم موضوع حقوقی و هم موضوع فناوری بهانه‌ای برای پیگیری اهداف سیاسی بود».

احمدی‌نژاد با یادآوری این نکته که اصل موضوع هسته‌ای ایران و آرایش قدرت‌های بزرگ در برابر ملت ایران با انگیزه‌ای کاملا سیاسی بود با طرح این سوال که چرا برخی از قدرت‌ها این مقدار در مقابل یک ملت و برخورداری از فناوری مقاومت و مقابله می‌کنند، خاطرنشان کرد: «پاسخ به این سوال رمز گشای بسیاری از مناسبات سیاسی حاکم بر جهان امروز است».

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به تاثیرات جنگ جهانی در عرصه‌ روابط و مناسبات بین‌المللی خاطرنشان کرد: «جنگ جهانی دوم پایان یک دوران و فصل جدیدی در جامعه‌ بشری بود. در همه‌ تاریخ و در تمام جنگ‌های سنگین کمتر از 10 میلیون انسان کشته شدند اما در قرن بیست و در دو جنگ اول و دوم جهانی، بیش از 80 میلیون نفر کشته شدند».

وی تاکید کرد: «مناسبات امروز حاکم بر جهان منبعث از جنگ جهانی دوم و نتایج آن است که توسط قدرت‌هایی که خود را پیروز جنگ نامیدند طراحی شده است».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «مناسبات به نوعی طراحی شد که همیشه همه‌ی جهان زیر سلطه‌ی آنان دست و پا بزند و تولید ثروت در جهان به خزانه و جیب‌های آنان ریخته شود».

احمدی‌نژاد از بین بردن خودباوری فرهنگی و اعتماد به نفس ملت‌ها را راهی برای تحقق اهداف کشورهای پیروز جنگ جهانی دوم عنوان کرد و گفت: «آنها می‌خواستند هم فناوری در انحصار آنان بماند و فقر اکثریت جامعه جهانی را در بربگیرد که بتوانند بر اساس آن برای ملت‌ها نقش تعیین کنند».

احمدی‌نژاد افزود: «در پلانی که آنها طراحی کردند هر ملتی باید در چارچوب ادبیات و منافع آن‌ها نقش‌آفرینی کند والا باید نابود شوند یا از همه‌ی حقوق خود محروم گردند. آنها تصور می‌کردند سازمان‌ها و مناسبات بین‌المللی را به گونه‌ای شکل دادند که امکان حرکت مستقل برای ملت‌ها باقی نمانده است».

وی با اشاره به دست‌یابی کشورمان به فناوری هسته‌ای و با تاکید بر این توفیق بزرگ گفت: «‌در دنیا کشورهای متعددی هسته‌ای شده‌اند و هزینه‌هایی نیز پرداخته‌اند، اما هیچ کدام به اندازه ایران تحت فشار نبوده است».

احمدی نژاد تاکید کرد: «هم‌اکنون آن‌ها (غرب) حاضرند مشروعیت سازمان ملل، شورای امنیت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حیثیت همه‌ شعارهای شصت ساله خود را به حراج بگذارند برای اینکه اجازه ندهند ملت ایران به جایگاه واقعی خود برسد».

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: «سوال این‌جاست که چرا این قدرت‌های سلطه‌گر این مقدار مقابل ملت ایران مقاومت و هزینه می‌کنند؟ دیگرانی هم هسته‌ای شدند و حتی بمب اتمی دارند، اما این مقدار حساسیت در مورد آنها وجود ندارد. کسانی در دنیا در عین نداشتن مشروعیت حکومت، بمب اتمی دارند ولی تحت نکوهش قرار نگرفتند؛ چرا؟ پاسخ این است که ملت تمدن‌ساز ایران حاضر نشد شخصیت، سرنوشت، منافع زندگی و آینده‌ خود را به منافع قدرت‌های بزرگ گره بزند و حاضر نشد در نقشه‌ قدرت‌های بزرگ بازی کند».

به گزارش ایسنا، احمدی‌نژاد تصریح کرد: «آنها می‌دانند اگر در کره‌ خاکی تنها یک ملت بتواند سیطره‌ اهریمنی آنها را بشکند، نقطه‌ی آغاز انحلال نظام سلطه خواهد بود. ملت ایران از یک سو توانمندی‌ها و اصالت‌های ایمانی، تمدنی و فرهنگی خود را به خوبی شناخت و از سوی دیگر این نقش رهابخش را به خوبی شناخت و ایستادگی کرد».

احمدی‌نژاد اظهار کرد: «دشمنان از تمام توان خود علیه ملت ایران استفاده کردند. صحنه‌ هشت سال جنگ تحمیلی که سنگین‌ترین جنگ معاصر تاریخ است تنها یک صحنه از مقابله‌ی آنها با ملت ماست».

وی افزود: «فتنه‌های سیاسی و تبلیغاتی برای آن‌که نگذارند شکوفه‌های امید و جوانه‌های حقیقی به بشریت عرضه شود، از دیگر فتنه‌های آنهاست. آنها با بمب و اتم مخالف نیستند. اگر مخالف بودند اول باید زرادخانه‌های خود را نابود می‌کردند».

احمدی‌نژاد تصریح کرد: «در اصل اول معاهده‌ منع گسترش سلاح‌های اتمی، بر نابودی سلاح‌های اتمی تاکید شده؛ اما کدام‌ یک از این قدرت‌ها این کار را کرده‌اند؟ سال گذشته آن آقای اروپایی، مخالفان خود را به بمب اتمی تهدید کرد. آنها می‌خواهند سلاح در دنیا، جنگ و نابودی وجود داشته باشند تا بتوانند سلاح‌های خود را بفروشند».

احمدی‌نژاد گفت: «این قدرت‌ها با بروز یک قدرت صالح، پاک و امیدآفرین مخالف هستند. امروز جشن هسته‌ای ملت ایران و جشن همه‌ی ملت‌های مستقل و آزاده‌ جهان است؛ چرا که ایران توانست خارج از نظام سلطه، آرمان خود را به کرسی بنشاند و پیروزی ایران، آغاز روند شتابان اضمحلال قدرت‌های بزرگ است».

رییس جمهور در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: «دست و پا زدن یکی و دو قدرت بزرگ نیز از همین جهت است. ببینید چه کردند؟ تبلیغات، دروغ و تهمت، دو قطعنامه سنگین اقتصادی علیه ملت ما. در شرایطی که اشغالگران فاسد و نامشروع و دزد بین‌الملل به لبنان حمله کرده بودند و مردم بی‌گناه لبنان را به خاک و خون می‌کشیدند شورای امنیت سازمان ملل که باید منشاء امنیت و صیانت از حقوق ملت‌ها باشد به جای صدور قطعنامه آتش‌بس علیه ملت ایران قطعنامه صادر کرد».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «در سال گذشته، بارها و بارها ملت ما را به حمله نظامی تهدید می‌کردند، حتی آرایش جنگی گرفتند اما چه شد؟ همه‌ توان تبلیغی، سیاسی،‌ اقتصادی و نظامی خود را به کار بستند، اما در سنگین‌ترین هماورد سیاسی دوران، ملت بزرگ ایران با توکل به خدا، بینی قدرت‌های پوشالی را به خاک مالید و امروز آن‌ها قادر نیستند هیچ اقدامی علیه ملت ایران سازمان بدهند».

وی با بیان اینکه «تکرار می‌کنم روند پرشتاب سقوط قدرت‌های بزرگ آغاز شده است»، اظهار داشت: «من می‌خواهم جشن هسته‌ای را تبریک بگویم. باید به ملت بزرگ ملت ایران تبریک گفت باید به همه ملت‌های عالم تبریک گفت چرا که راه باز شد و در یک قطعه‌ای از عالم سیطره‌ اهریمنی قدرت‌های فاسد شکسته شد و افسانه شکست ناپذیر بودن‌شان درهم شکست».

احمدی‌نژاد گفت: «ملت ایران هیچ‌گاه به دنبال سلطه بر سایر ملت‌ها نبوده است، ملت ایران در طول تاریخ همواره پرچم‌دار صلح، عدالت،‌ برادری و عشق به ملت‌ها بوده است. نام ایران در طول تاریخ مترادف با تمدن،‌کرامت انسان‌ها و عشق به انسان‌هاست. امروز هم قانونمند‌ترین یا یکی از قانونمند‌ترین ملت‌ها، ملت ایران است. ما جز دوستی، برابری و خیر برای ملت‌ها نمی‌خواهیم. پیروزی ملت ایران، پیروزی همه‌ی ملت‌های آزاده است و این پیروزی را به همه تبریک می‌گویم».

احمدی‌نژاد در ادامه سخنانش تأکید کرد: «از نظر ما، مساله‌ی حقوقی، فنی، فناوری و نیز سیاسی تمام شده است البته این به معنای آن نیست که دشمنی‌ها با ملت ما به پایان رسیده است. آنها هر زمان و به یک بهانه‌ای با ما دشمنی می‌کنند».

وی افزود: «ما اطمینان داریم همان‌گونه که طی 30 سال اخیر این چپاولگران در همه‌ صحنه‌های شیطانی طراحی شده برای ملت ایران شکست خورده‌اند، از این به بعد نیز شکست خواهند خورد».

احمدی‌نژاد سپس خطاب به قدرت‌ها گفت: «به شما می‌گویم دوران بهره‌مندی از مناسبات طراحی شده‌ بعد از جنگ جهانی دوم، دوران تحقیر و کوبیدن ملت‌ها و نیز خرد کردن شخصیت ملت‌ها و چپاول و ظلم به پایان رسیده است. شما هم رو به نابودی هستید. به نفع شماست که کرامت ملت‌ها و حقوق آنها را به رسمیت بشناسید و به جریان حقیقی ملت‌ها بپیوندید».

وی، قدرت‌ها را به قرار گرفتن در کنار ملت‌ها توصیه کرد که در غیر این صورت سرنوشت محتوم آنها پشیمانی و شکست است؛ چرا که این سنت خداوند است و در سنت خدا هیچ تغییری نیست.

رییس شورای عالی امنیت ملی در ادامه خطاب به ملت ایران گفت: «این عزت و پیروزی حاصل وحدت، همدلی، توکل بر خدا، حرکت در راستای فرمان الهی، ولایت و ایستادگی است. این رمز عزت، ماندگاری، فلاح و رستگاری است.می‌دانید ایستادن بر قله‌های عزت موجب بغض دشمنان بشریت است و باید هزینه‌ی آن را پرداخت. هزینه‌ای که پرداختید کمترین هزینه‌ی ممکن است».

احمدی‌نژاد افزود: «آنها تصور می‌کردند با فشار سیاسی و تبلیغاتی، اقتصاد ایران متلاشی خواهد شد، اما دیدید که چنین نشد. فشارهایی آمد اما ملت ایران راه را باز کرد. ادامه‌ی راه نیز همین است؛ توکل به خدا، ایستادن در مسیر و همدلی».

وی خطاب به ملت‌ها نیز تصریح کرد: «وضعیت کنونی دنیا بدترین شرایطی است که در طول تاریخ انسان‌ها تجربه کرده‌اند. ماجرایی درست شد به نام حمله به برج‌های دوقلو که همه متاثر شدیم. اعلام کردند که سه هزار نفر کشته شد. اگرچه هیچ‌گاه اسامی آنها اعلام نشد و هیچ‌کس به این سوال اساسی پاسخ نداد که چگونه در زیر پوشش پیچیده‌ترین رادارها و دستگاه‌های امنیتی و بدون هماهنگی با این شبکه، هواپیماها به سمت برج‌ها حرکت کرده و با آنها برخورد کردند».

احمدی‌نژاد با اشاره به لشکرکشی آمریکا به افغانستان و عراق پس از حمله 11 سپتامبر، خاطرنشان کرد: «به بهانه‌ این حادثه، سنگین‌ترین لشکرکشی به منطقه انجام و افغانستان مظلوم اشغال شد. ده‌ها هزار نفر به خاک و خون غلطیدند و پس از آن نیز عراق مورد هجوم قرار گرفت که تاکنون بیش از یک میلیون نفر انسان بی‌گناه در آن کشته شده‌اند».

احمدی‌نژاد ادامه داد: «تبعیض در بالاترین حد در جهان رسما و قانونا اعمال می‌شود. دروغگویی به رسم عادی سیاستمداران درآمده است و اجحاف کاری عادی است».

وی بار دیگر تاکید کرد: «امروز بدترین شرایطی است که در طول تاریخ به جامعه‌ی بشری رفته است و ادامه‌ی آن چشم‌انداز مثبتی را پیش پای ملت‌ها قرار نمی‌دهد. تنها راه، تغییر این شرایط است».

احمدی‌نژاد در ادامه گفت: «خداوند انسان را خلق نکرد که تحت ظلم و فقر زندگی کند و یا به عنوان شیطان مسلط، دروغگو و ظالم باشند. خداوند انسان را خلق کرد تا در کمال صلح، برادری و حرکت به سمت ارزش‌های انسانی زندگی کند».

به گزارش ایسنا، وی افزود: «خداوند از طریق پیامبران چنین زندگی زیبایی را به بشریت وعده داده و تمام ادیان و مصلحان روزی را وعده کرده‌اند که ظلم، دروغ، اندوه و زشتی از ریشه‌ی بشریت ریشه‌کن می‌شود و همه‌ خوبی‌ها می‌آیند و خلق انسان برای دیدن چنین روزی است».

احمدی‌نژاد تاکید کرد: «خداوند برای رهبری آن روز، بهترین مخلوفات انسان و کامل‌ترین و منزه‌ترین آنان را آفرید و تحقق آن روز را به حرکت انسان و تصمیم بنده و شما و پیوستن آن انسان کامل گره زده است».

احمدی‌نژاد در پایان گفت: «از همه‌ کسانی که در حوزه‌ فناوری فداکارانه ایستادند و این حماسه بزرگ بشری و ایمانی را خلق کرده‌اند و از تمام سخنوران، سیاستمداران،‌حقوقدانان و دولت‌هایی که ایستادند و از حقوق ملت ایران دفاع کردند و از تمام کسانی که در عرصه‌ سیاسی به ویژه ملت ایران و ملت‌های آزاده و اندیشمندان که حضوری گسترده داشتند، تشکر می‌کنم».




بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین