کد خبر: ۷۳۱۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکرات با کره شمالی شد

دولت کره جنوبی امروز (سه‌شنبه) پس از اینکه رهبر کره شمالی، سئول را به "ریارکاری" و "استاندارهای دوگانه" متهم کرد، پیشنهاد کرد که کره شمالی گفت‌وگو میان کره‌ای را برای از بین بردن اختلافات و تقویت درک متقابل از سر بگیرد.
کره جنوبی خواستار از سرگیری مذاکرات با کره شمالی شد
آفتاب‌‌نیوز :

براساس گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در سخنرانی خود در "نمایشگاه توسعه دفاعی" به مناسب هفتاد و ششمین سالگرد تاسیس حزب حاکم کارگران، سئول را به دلیل تلاش مستمر برای افزایش توانایی‌های نظامی خود در حالی که به طور عمومی از "صلح، همکاری و رفاه" صحبت می‌کند، محکوم کرد.

به گزارش یونهاپ، در واکنش به سخنان کیم، یک مقام رسمی در "وزارت اتحاد" کره جنوبی گفت: برخورد با روابط بین دو کره‌، با در نظر گرفتن استانداردهای یک جانبه می‌تواند دشوار باشد. این موضع اساسی دولت است که حل و فصل روابط بین دو کره تا زمانی که هر دو کره بر استانداردهای یک طرف به خود پافشاری کنند، دشوار است. ما چنین مشکلی را از طریق حل اختلافات، گفت‌وگو و همکاری بین دو کره مرتفع خواهیم کرد.

این مقام رسمی افزود که به نظر می‌رسد سخنان اخیر کیم با هدف تشویق و اجرای طرح پنج ساله جدید راهبردی کره شمالی درخصوص کوچک سازی سلاح‌های هسته‌ای و تولید کلاهک‌های هسته‌ای فوق بزرگ که در طول هشتمین کنگره حزب کارگران در ژانویه ارائه شد، انجام شده است.

این مقام با درخواست فاش نشدن نامش افزود که به طور کلی سخنان کیم تاییدیه‌ای برای سخنانش در "مجلس عالی خلق" تلقی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین