کد خبر: ۷۳۲۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
مذاکره را باید از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، دنبال کنیم نه موارد دیگر را

در جلسه غیرعلنی مجلس و امیرعبداللهیان چه گذشت؟/ وعده آغاز مذاکرات احیای برجام از هفته جاری

بهروز محبی نجم آبادی نماینده مجلس، در حاشیه جلسه غیرعلنی با وزیر امور خارجه ضمن بیان تاثیر قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها، از آغاز مذاکرات در هفته جاری خبر داد.
در جلسه غیرعلنی مجلس و امیرعبداللهیان چه گذشت؟/ وعده آغاز مذاکرات احیای برجام از هفته جاری
آفتاب‌‌نیوز :

بهروز محبی نجم آبادی در توییتر نوشت: به اذعان وزیر امور خارجه کشورمان، قانون اقدام راهبردی لغو تحریمها مورد توجه خاص کشورهای موثر جهان قرار گرفته است. همه پیامی روشن و جدی را دریافت کرده اند. دولت با این ابزار قدرتمند مذاکرات را هفته جاری آغاز خواهد کرد.

همچنین علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به نشست غیرعلنی امروز یکشنبه ۲۵ مهرماه مجلس که وزیر امور خارجه در آن حضور داشت، اظهار داشت: امیرعبداللهیان درباره مذاکرات هسته‌ای به صراحت اعلام کرد که سیاست جمهوری اسلامی اقدام در برابر اقدام و عمل در برابر عمل است و آمریکایی‌ها باید حسن نیت و صداقت خود را نشان دهند.

به گفته سلیمی، حسین امیرعبداللهیان تاکید کرد: ایالات متحده حتما بایستی اقدام جدی قبل از مذاکره را انجام دهند، ضمن اینکه بنای تهران آن است که مذاکره را از زمانی که ترامپ از برجام خارج شد، دنبال کنند نه موارد دیگر را.

سلیمی از قول وزیر امور خارجه در این نشست اعلام کرد که جمهوری اسلامی مسیر مذاکرات هسته‌ای را از مسیر اقتصاد کشور جدا خواهد کرد و به هیچ وجه اقتصاد را شرطی نخواهیم کرد، ضمن اینکه دولت سیزدهم اقتصاد پایدار را فارغ از مسائل مرتبط با مذاکرات هسته‌ای پیگیری خواهد کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس تصریح کرد: آقای امیرعبداللهیان در مورد نوع تعامل جمهوری اسلامی با آژانس بین المللی انرژی اتمی هم اعلام کرد که ما به قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران که در مجلس یازدهم به تصویب رسیده است عمل خواهیم کرد، ضمن اینکه وزیر امور خارجه این قانون را قابل فهم برای طرف‌های مقابل دانست که پیام‌های خاصی دارد. همچنین رئیس دستگاه دیپلماسی از مجلس یازدهم برای تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها تشکر کرد و گفت که این قانون دست مذاکره‌کنندگان را باز کرده و برای طرف مقابل بسیار قابل فهم است.

سلیمی درباره نظر وزیر امور خارجه در خصوص تحولات افغانستان هم گفت: رئیس دستگاه دیپلماسی در این باره اعلام کرد که تهران تحولات افغانستان را به دقت رصد خواهد کرد، ولی آنچه برای جمهوری اسلامی مهم است، مردم افغانستان هستند و رفتار طالبان و نه شعارهای آنان محور تصمیمات برای تهران است.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه در باره اقدامات باکو هم خاطرنشان کرد که جمهوری آذربایجان باید دقت کند که اسیر چنگال ترفند صهیونیست‌ها نشود و الهام علی اف هم می‌بایست مراقبت کند که در تور گروه‌های تروریستی و یا نقشه پیچیده آمریکایی‌ها قرار نگیرد؛ چراکه ثبات منطقه برای جمهوری اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است؛‌ چراکه تهران اجازه تغییر نقشه ژئوپلتیکی منطقه را نخواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
اصغر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۶
0
2
این مذاکرات وقتی به نتیجه میرسه که از طرف آمریکا و متحدینش سمبه پرزور باشه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین