کد خبر: ۷۳۲۶۵۲
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۶
در بدو ورود به مسکو

سرلشکر باقری: در روسیه قراردادهای خرید تسلیحاتی پیگیری می‌شود

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: ما قراردادهای خرید تسلیحاتی بعد از خاتمه تحریم تسلیحاتی با روسیه داریم که در سفر مسکو در همه این موارد با طرف روسی صحبت خواهیم کرد.
سرلشکر باقری: در روسیه قراردادهای خرید تسلیحاتی پیگیری می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح که به دعوت وزیر دفاع روسیه به این کشور سفر کرده است، در بدو ورود به مسکو در تشریح اهداف این سفر، گفت: ما با نیروهای مسلح کشور روسیه همکاری داریم و در طی سال‌های اخیر این همکاری توسعه بیشتری پیدا کرده است و در مقطع فعلی سفر اینجانب به دعوت وزیر دفاع روسیه صورت می‌گیرد که علاوه بر مسائل دوجانبه نظامی که داریم و باید پیگیری شود، موضوع افغانستان از جمله موضوعاتی است که در این سفر به طور خاص مورد مشورت دو طرف قرار خواهد گرفت.

وی افزود: حوادث افغانستان قطعاً بر کشورهای منطقه از جمله بر جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو روسیه و دیگر کشورها تأثیر دارد و در این سفر درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح درباره همکاری‌های دفاعی دو کشور پس از لغو تحریم‌های تسلیحاتی، گفت: ما در همکاری‌های نظامی دوجانبه در حوزه‌های آموزش، مسابقات نظامی، تبادل تجربیات و همچنین ادامه همکاری‌ها در مسیر امنیت کامل کشور سوریه و همچنین در صنایع دفاعی با یکدیگر همکاری‌هایی داشته و داریم.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ما قراردادهای خرید تسلیحاتی بعد از خاتمه تحریم تسلیحاتی را با روسیه داریم که در این سفر در همه این موارد با طرف روسی صحبت خواهیم کرد، گفت: این سفر در مقطع آغاز سیزدهم صورت می‌گیرد و دولت آقای رئیسی هم نگاه خاصی به حوزه شرق و کشورهای آسیایی دارند و همچنین عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای نیز اتفاق مهمی است و قطعاً همکاری‌های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و روسیه نیز از این جهت توسعه بیشتری پیدا خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین