کد خبر: ۷۳۳۶۱
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۱:۵۶
قالیباف خبر داد:

شهرداری به دنبال اخذ عوارض از خانه‌های خالی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شهردار تهران از خالی بودن 200 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کلان‌‌‌شهر تهران خبر داد و گفت: «کار کارشناسی در این زمینه انجام شده تا از واحدها عوارض بیشتری دریافت کنیم».


به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف روز شنبه، در مراسم بهره‌برداری از 6 ایستگاه آتش‌نشانی شهرداری تهران در خصوص اجرایی کردن مصوبه شورا در دریافت عوارض از خانه‌های خالی از سکنه گفت: «در حال حاضر طرح ممیزی این خانه‌ها در سطح شهر در حال اجراست و هم‌زمان در بخش‌های مختلف شهر کار شناسایی این خانه‌ها انجام می‌شود تا از آن‌ها عوارض بیش‌تری دریافت شود».

به گفته قالیباف، حدود 200 هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در شهر تهران وجود دارد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به بیمه رایگان منازل مسکونی شهر تهران گفت:« در سال‌های گذشته از ظرفیت‌های شهر تهران استفاده کافی نشده است که از جمله این موارد، صنعت بیمه بوده‌است».

قالیباف ادامه داد: «صنعت بیمه در چندین دهه گذشته در قالب بیمه دولتی نگه داشته شده و امکان رشد را به دلایل غیرمنطقی به آن‌ نداده‌ایم که در واقع یکی از بزرگ‌ترین فرصت‌ها در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته و حتی در برخی موارد تبدیل به تهدید هم شده است».

وی با اشاره به این که در هر ماه یک ایستگاه آتش‌نشانی در تهران افتتاح می‌شود، گفت: «با این کار طبق برنامه 120 ایستگاه آتش‌نشانی در تهران افتتاح می‌شود‌».

به گفته شهردار تهران، همچنین 7 بالابر 54 متری در اردیبهشت امسال به سازمان آتش‌نشانی اضافه می‌شود. 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که وی نامه‌ای به شورای شهر تهران برای جمع‌آوری پایه‌های منوریل صادقیه داده است؟ گفت: «این نامه به شورای شهر نوشته شده تا برای پایه‌های منوریل صادقیه تعیین تکلیف شود».
 
قالیباف اظهار داشت: «درباره این موضوع در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران و مجموعه معاونت عمرانی، کار کارشناسی صورت گرفته‌است و پس از نظر شورا این کار انجام می‌شود».

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه که آیا برای جمع‌آوری پایه‌های منوریل صادقیه نیازی به مصوبه یا نظر شورای عالی ترافیک دارید؟ گفت: «جمع‌آوری پایه‌های منوریل صادقیه نیازی به مصوبه شورای عالی ترافیک ندارد».

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که اختلاف نظر شورای شهر و شهرداری در خصوص تخریب پل بهبودی گفت: «به عنوان شهردار و مهدی چمران به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر تهران و سایر اعضای شورای شهر معتقدیم که ارتباط شورا و شهرداری تهران در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن قرار دارد و حداکثر هماهنگی و همکاری را با هم داریم. من از اقدام روزنامه‌ها درباره انعکاس این موضوع و طرح اختلاف نظر بین ما تعجب می‌کنم».

شهردار تهران اظهار داشت: «حد فاصل خیابان دماوند تا میدان آزادی 4 تقاطع مهم وجود دارد که باید برای ساخت روگذر یا زیرگذر آن‌ها تصمیم‌گیری صورت گیرد. ضمن این که تأکید می‌کنم اجرای روگذر یا زیرگذر در این تقاطعات در سال گذشته به تأیید و تصویب شورای شهر تهران رسیده و ردیف اعتباری مخصوص هم دارد».

به گفته قالیباف، در زیر تقاطع خیابان آزادی و بهبودی 4 تونل خط 2، 4 و 7 مترو و تونل توحید قرار دارد و به همین دلیل فنی، امکان ایجاد زیرگذر بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: «بحث مطرح این بود که در کوتاه مدت، ناگزیر به ساخت پل روگذر در قالب پل فلزی هستیم و ‌این پل‌ها قابلیت آن را دارند که ظرف مدت 2 ماه نصب و ظرف مدت یک ماه جمع‌آوری شوند و به دلیل این که کار ساخت زیرگذر حدود 2 سال به طول می‌انجامد، تفاوت نظر به وجود آمد که برای مدت 2 سال، پل رو گذر داشته باشیم یا نه»؟

به گفته شهردار تهران، در این‌باره در کمیسیون عمران شورا و معاونت عمرانی شهرداری کار کارشناسی انجام شده و به این نتیجه رسیدیم که اگر ادامه زیرگذر یادگار امام (ره) به سمت آزادی را ادامه دهیم، ‌بهتر است و در کم‌تر از 2 سال هم انجام می‌شود و دیگر نیازی به پل هم نداریم.

شهردار تهران تأکید کرد: «در نهایت تصمیم گرفته شد که حتماً زیرگذر ایجاد شود و در این‌باره نیز هیچ اختلاف نظر خاصی با شورای شهر تهران نداریم»ّ.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین