کد خبر: ۷۳۴۲۰۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
ثروت ایلان ماسک به ۲۸۸.۶ میلیارد دلار رسید

ثبت رکورد جدید برای ثروتمندترین فرد جهان/ ثروت ایلان ماسک از تولید ناخالص داخلی ایران بیشتر شد!

ثروتمندترین فرد جهان اکنون بیش از کل ارزش غول نفتی اگزون موبیل ثروت در اختیار دارد. طبق اعلام بلومبرگ، ثروت ایلان ماسک با رسیدن به ۲۸۸.۶ میلیارد دلار، رکورد ثبت شده برای ثروتمندترین فرد جهان را شکسته است.
ثبت رکورد جدید برای ثروتمندترین فرد جهان/ ثروت ایلان ماسک از تولید ناخالص داخلی ایران بیشتر شد!
آفتاب‌‌نیوز :

به لطف افزایش بیش از پیش ارزش سهام خودروسازی تسلا، ایلان ماسک- بنیان گذار و مدیرعامل این شرکت- با ثروت ۲۸۸ میلیارد دلاری علاوه بر ثبت یک رکورد تاریخی جدید در زمینه ثروتمندترین فرد جهان، از کل ارزش بازار شرکت های بزرگی چون اگزون موبیل نیز فاصله گرفت. تسلا هفته گذشته موفق شد به جمع شرکت هایی بپیوندد که ارزش بازار آن ها بیش از یک تریلیون دلار است.

طبق اعلام بلومبرگ، ثروت ایلان ماسک با رسیدن به ۲۸۸.۶ میلیارد دلار، رکورد ثبت شده برای ثروتمندترین فرد جهان را شکسته است. سهام شرکت تسلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۴۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده اند و رالی قیمتی جدید آن ها پس از آن آغاز شد که شرکت هرتز اعلام کرد ۱۰۰ هزار خودروی ساخت این شرکت را تا پیش از پایان سال ۲۰۲۲ سفارش خواهد داد. تسلا اکنون تنها خودروساز یک تریلیون دلاری دنیا و در کنار اپل، آمازون، مایکروسافت و الفابت تنها پنج شرکتی در جهان هستند که بالای یک تریلیون دلار ارزش دارند.

جالب است بدانید ثروت ایلان ماسک تنها طی یک روز ۳۶.۲ میلیارد دلار بیشتر شده که این رقم بیشتر از بالاترین رکورد ثبت شده افزایش ثروت سال قبل است یعنی زمانی که ژونگ شانشان- میلیاردر چینی- در عرض یک سال ۳۲ میلیارد دلار به ثروت خود افزود.

تسلا تنها منبع درآمدی ایلان ماسک نیست و وی مالک یک شرکت فضایی به نام اسپیس ایکس نیز هست که یکی از اهداف اصلی آن فراهم کردن امکان زندگی انسان ها در دیگر سیارات است. ماسک همچنین پروژه استارلینک را با هدف تامین اینترنت ماهواره ای برای تمام ساکنان زمین کلید زده که بزرگ ترین پروژه تامین اینترنتی در جهان است.

ایلان ماسک همچنین از چهره های تاثیرگذار دنیای رمزارزها محسوب می شود و اظهاراتش در خصوص ارزهای مختلف باعث نوسانات بالایی در قیمت آن ها می شود. انتظار می رود وی به زودی به تنها فرد جهان تبدیل شود که یک تریلیون دلار ثروت دارد.

ثروت ایلان ماسک اکنون بیشتر از تولید ناخالص داخلی کشورهایی چون ایران، فنلاند، یونان و نیوزلند است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
9
شعور يعني اين
و ...
يعني تبديل ثروتمندترين كشور دنيا به فلك زده ترين انها
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
1
5
حداقل کاری که میکند به بشریت خدمت کرده و دنیای آزاد را برای همه میسازد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین