کد خبر: ۷۳۷۹۱
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۵

کارتر و مشعل دوباره دیدار کردند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک منبع موثق جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس ) گفت که جیمی کارتر رییس جمهوری اسبق آمریکا روز شنبه قبل از ترک دمشق و عزیمت به عربستان با خالد مشعل رییس دفتر سیاسی حماس دیدار کرد.

به گزارش ایرنا، وی که خواست نامش اعلام نشود، افزود: «در این دیدار درباره نتایج گفت و گوی شب گذشته بین مشاوران کارتر و هیات حماس بحث و تبادل نظر شد». 

مشاوران کارتر و هیات حماس نیمه شب گذشته درباره جزییات موضوعات مطرح شده در دور اول گفت و گو بین مشعل و کارتر به تبادل نظر پرداختند.
 
محمد نزال عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) دیدار شب گذشته بین کارتر و مشعل را عمیق ، صریح و شفاف خواند. 

نزال شب گذشته بعد از اتمام دیدار اول این دو سیاستمدار به خبرنگاران گفت : «در این دیدار که چند ساعت به طول انجامید درباره آرام سازی اوضاع بین حماس و صهیونیستها، محاصره غزه و موضوع گذرگاهها و مبادله جلعاد شلیت اسیر صهیونیست گفت و گو شد». 

کارتر دو روز قبل در قاهره بعد از دیدار با حسنی مبارک رییس جمهوری مصر با هیات حماس متشکل از محمود الزهار وزیر خارجه، سعید صیام وزیر کشور و احمد یوسف مشاور نخست وزیر دولت منتخب حماس گفت و گو کرد.
 
وی همچنین بعد از این دو دیدار در سخنانی در دانشگاه آمریکایی قاهره بر ضرورت شرکت حماس در هر گونه تدابیر برای صلح تاکید و خاطرنشان کرد که برخی مقامات اسراییلی آماده گفت و گو با حماس هستند.
 
کارتر از روز یکشنبه هفته گذشته سفر ‪ ۹‬روزه خود به منطقه را با حضور در تل آویو آغاز کرد.
 
وی که بعد از ظهر جمعه وارد دمشق شد با بشار اسد رییس جمهوری سوریه و همچنین مشعل دیدار و با این دو درباره مسائل منطقه به بحث و تبادل نظر پرداخت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین