کد خبر: ۷۳۸۳۱
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۶:۰۸

خاطرات همکلاسی باراک اوباما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همکلاسی‌های مدرسه ابتدایی «باراک اوباما» در جاکارتا پایتخت اندونزی، نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را «بری» صدا می‌زدند، همکلاسی‌های اوباما معتقدند نامزد دموکرات در زمان تحصیل کودکی عادی بود.

این مدرسه ابتدایی که در یکی از خیابانهای باریک و دورافتاده جاکارتا واقع شده محل تحصیل اوباما به مدت 4 سال بوده است. دو تن از همکلاسی‌های اوباما در دیدار با خبرنگار BBC  اذعان کردند نامزد دموکرات در دوران کودکی پسری معمولی بوده است. 

مری یکی از همکلاسیهای اوباما می‌گوید: «او پسری استثنایی نبود و مثل یک پسر عادی رفتار می‌کرد ولی شاید این موضوع نشانگر انعطاف‌پذیری وی در هر موقعیتهای مختلف است».

همکلاسی اوباما در ادامه با اشاره به دوران کودکی نامزد دموکرات می‌گوید:« در آن زمان که همه در انشاء خود می‌خواستند دکتر یا مهندسی باشند او نوشته بود که می‌خواهد رئیس‌جمهور شود و ما به او می‌خندیم».

به گفته او تمامی پیشرفتهای باراک اوباما در اندونزی دنبال می‌شود و پیروزی اوباما در انتخابات در روابط آینده آمریکا و اندونزی تاثیرگذار خواهد بود.

باراک اوباما از پدری کنیایی و مادری آمریکایی دوران کودکی خود را در «هانولولو» در هاوایی گذراند و در 6 سالگی به مدت 4 سال با مادر و ناپدری اندونزی تبارش در جاکارتا زندگی کرد و سپس به آمریکا بازگشت. اوباما فارغ‌التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاروارد است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین