کد خبر: ۷۴۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۸
اعتراض به سبک

قلم‌های اجاره‌ای!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پدر‌فوتبال ‌سیستماتیک ‌ایرانی کمترسخنی به گزاف گفته‌ و همیشه سعی می‌کند با استدلال و منطق گفتارش را به مخاطب ارائه کند.

به گزارش‌خبرنگار ورزشی‌آفتاب، مجید جلالی در یکی از مصاحبه‌های اخیرش با یکی از خبرگزاریهای داخلی از کسوت مربیگری‌اش خارج و وارد حیطه همیشه جنجال‌ساز رسانه‌ای شده و وضعیت کنونی‌خبرنگار‌جماعت را به بوته نقد گرفته‌است که به احتمال زیاد حرف و حدیث‌های زیادی را به همراه خواهدداشت.

جلالی در سال‌های اخیر همیشه از مربیان قابل ‌اعتنای فوتبال ایران بوده و توانمندی‌های فنی‌اش در مقوله فنون و شیوه‌های نوین فوتبالی زبانزد خاص و‌عام است ولی اینکه این مربی کهنه‌کار فوتبالی به مقوله معیشتی خبرنگاران گام گذاشته و به عبارتی دست در لانه‌ زنبور برده نشان‌می‌دهد که او هم از برخی جبهه‌‌گیری‌های رسانه‌ای خبرنگاران گله‌مند است و می‌داند برخی از قلم‌ها هنوز "اجاره‌ای‌اند".


او در پاسخ به خبرنگار ایسنا می‌گوید: «ارتقای وضعیت معیشتی خبرنگاران می‌تواند جلوی اخبار کذب و نفوذ برخی باشگاه‌ها در مطبوعات را بگیرد».

این گفته‌‌ جلالی دایره‌ وسیعی را شامل ‌می‌شود. دایره‌ای از دلایل موجود برای بحران "قلم‌های اجاره‌ای" که بارزترین مفهوم و برداشت این است که برخی از باشگاه‌ها وظیفه‌ی نان‌رسانی به خبرنگاران را عهده‌دار شده‌اند آنهم در کنار حقوق رایج خبرنگاران که برعهده رسانه‌های مطبوع است.

آیا باشگاه‌های سابق و کنونی جلالی از این اتهامات مبری‌اند و در این بحران دخل و تصرفی نداشته‌اند؟ آیا داده‌های کامپیوتری جلالی تنها ‌باشگاه‌های دیگر را شامل ‌می‌شود؟ آیا آقای اندیشه تا امروز در قبال این مسائل سکوت اختیار کرده‌است و حالا زمان را مناسب برای بیان مکنونات درونی‌اش می‌داند؟

مغز متفکر فوتبال‌ایران به بیراهه نرفته و می‌داند داستان را از کجا آغاز کند. او می‌داند گذشت زمان اتفاقات رایج امروز را به داستان‌های ‌عامه پسند مردمان فردا تبدیل‌می‌کند که البته چندان افتخار‌آمیز هم نخواهد‌بود. او می‌داند آنها که امروز "سیاه‌باز" این بازی‌اند، قهرمانانه از خود خواهند گفت و قلم‌هایی که....

دلایل ساده‌ جلالی برای دامن زدن به جریان" قلم‌های اجاره‌ای" ابهام‌آمیز نیست. ‌هر ‌خبرنگاری با چند سال سابقه‌ کار در حواشی این ورزش بخوبی می‌داند او کجا را نشانه گرفته ‌است. جایی که دور نیست و البته نزدیک هم نیست. تفکرات آماتورگونه‌ برخی مدیران ورزشی و رسانه‌ای. جایی بین هیچ‌کجا و خداحافظ!


جلالی راست می‌گوید: «متاسفانه نوع ارتباط کنونی میان خبرنگاران و ورزشکاران درست نیست و این به تخصصی نبودن مدیریت‌ها در فوتبال برمی‌گردد» و این نطفه‌ آغازین این بحران است. "تخصص" حلقه‌ گمشده‌ همه‌ی زندگی ا‌ست آقای کامپیوتر؛ نه فقط این فوتبال که هر آنچه بر ما می‌رود از این نقطه حیات می‌گیرد.

تو هم بخوبی می‌دانی که می‌گویی: « بسیاری از خبرنگاران آدم‌های پاکی هستند اما با گذشت زمان متوجه عقب افتادگی معیشتی می‌شوند». آن روز که تفکرت تغییر می‌کند، دیگر تو برقلم حکومت نمی‌کنی که عنان و اختیار قلمت به جایی دیگر متصل می‌شود و تو ناگزیری به نوشتن...

این خطوط متصل چیزی نیست که همه‌ داستان را دربرگیرد. داستان ادامه می‌یابد و قلمها بر صفحه‌ها جاری می‌شوند و هر کس داستانش را آنگونه که می‌خواهد و می‌خواهند پیش خواهد‌برد. تو می‌مانی و اعتراضی خاموش در انتهای حنجره‌ای خسته....آقای جلالی!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین