کد خبر: ۷۴۴۹۲
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۸
بازی برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

منچستریونایتد - بارسلونا؛ فرصتی حیرت انگیز

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دو تیم منچستر یونایتد و بارسلونا، امشب در ورزشگاه اولدترافورد دیدار برگشت دور نیمه‌نهایی مسابقات لیگ قهرمانان اروپا را برگزار خواهند کرد. این دو تیم در شرایطی به مصاف هم می‌روند که بازی رفت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

«سر الکس فرگوسن»، مربی منچستر یونایتد گفته که تیمش از «فرصتی حیرت‌انگیز» برای رسیدن به فینال برخوردار است. 

بعد از هشت ماه و 990 دقیقه تلاش، حالا همه چیز در این 90 دقیقه تعیین می‌شود که کدام تیم به فینال خواهد رسید. پارسال یونایتد در این مرحله مغلوب میلان شد. آن‌ها با هدایت فرگوسن در چهار نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان حضور داشته‌اند و سه بار مغلوب شده‌اند. اما فرگوسن می‌گوید که این بار آن‌ها اسباب برتری بر بارسلونا را دارند: «ما بازیکنان بازی‌های بزرگ را داریم، ما بازیکنانی را داریم که می‌توانند پیروزی برای‌مان بیاورند.» این‌ها را سر الکس می‌گوید که توانسته در بازی‌های خانگی در رقابت‌های اروپایی، یازده پیروزی متوالی کسب کند. 

فرگوسن درباره بازی رفت می‌گوید: «آن بدترین نمایش ما در طول این فصل لیگ قهرمانان بود. به نظرم بازی برگشت، بازتر و تهاجمی‌تر از بازی رفت خواهد بود. من که می‌گویم ما فرصتی حیرت‌انگیز برای صعود داریم. بازی در دقایقی تاکتیکی خواهد شد اما لحظاتی هم آن چنان هیجان‌انگیز و دیدنی بازی خواهیم کرد که از تیممان انتظار داریم.»

دعوا در خانه
شکست مقابل چلسی باعث شده که منچستریونایتد به بدترین نتایج خود از آگوست سال قبل تا حالا برسند. آن‌ها در سه مسابقه اخیر خود پیروز نشده‌اند و حرف‌هایی مبنی بر افول آن‌ها زده می‌شود. سر الکس به تندی جواب می‌دهد: «ما حالا دو بازی لیگ در پیش داریم که یکی خانگی است و دیگری در خانه ویگان. یک بازی نیمه‌نهایی در اروپا هم داریم. این چه بحرانی است؟»

«فرانک ریکارد»، مربی بارسلونا احتمالا خیلی دوست داشت که جای سر الکس باشد. شکست شنبه‌شب بارسا مقابل دپورتیوو سومین بازی متوالی بدون گل تیمش بود. بارسلونا حالا در یازده بازی اخیر خود در لیگ اسپانیا تنها یک پیروزی به دست آورده است. او می‌گوید: «ترجیح می‌دهم که روی زمان حال متمرکز شویم. ما بازی بسیار مهمی را پیش رو داریم و با تمام وجود تلاش خواهیم کرد تا مطمئن شویم اوضاع به خوبی پیش می‌رود. باید پایان خوبی برای این فصل‌مان رقم بزنیم.»

بازگشت پویول
ریکارد توانسته بود بارسلونا را به فینال لیگ قهرمانان در سال 2006 برساند و با پیروزی در مقابل آرسنال، قهرمانی را جشن بگیرد. تیم او دو بار هم در انگلیس باخته است، یک بار مقابل چلسی در سال 2005 و یک بار هم رو در روی لیورپول در سال 2007.

ریکارد پیش‌بینی می‌کند که بازی سختی پیش رو است: «حداقل خواسته ما این است که گل بزنیم، و برای‌مان مهم است که بازی خود را به حریف تحمیل کنیم. ما باید شجاع باشیم و توپ را در اختیار بگیریم و نگذاریم که آن‌ها بازی خود را به ما غالب کنند.» 

«کارلس پویول» مدافع بارسلونا به ترکیب بازمی‌گردد و این خبر خوبی برای فرانک ریکارد است. او جانشین «رافا مارکز» محروم خواهد شد. اما مشخص نیست که ریکارد باز هم قصد دارد از «آندرس اینیستا» در پست مهاجم سمت چپ استفاده کند، یا به «تیه‌ری آنری» این فرصت را خواهد داد که یاد دشمنی‌های گذشته‌اش با منچستر را زنده سازد.

آخرین فرصت
شاید بارسلونا و ریکارد این فرصت را داشته باشند تا با رسیدن به فینال، پایانی عالی برای فصل ناامیدکننده خود رقم بزنند. در آن سو، سر الکس فرگوسن می‌داند که در سن 66 سالگی، دیگر فرصت‌های زیادی نصیبش نخواهد شد. او می‌گوید که دوران مربی‌گری‌اش باید با افتخارات بیشتری در اروپا همراه می‌شد. تیم فرگوسن تنها یک بار در سال 99 به قهرمانی اروپا رسیده است.

دوازده ماه قبل، تیم فرگوسن در میلان به بن‌بست خورد. آن‌ها دو بار هم در مقابل موناکو در سال 97 و رئال مادرید در سال 2000 در بازی رفت به تساوی دست یافتند و در بازی برگشت مغلوب شدند. 

فرگوسن هم‌چنین به مصدومیت «نمانیا ویدیچ» و «وین رونی» هم فکر می‌کند. او درباره این دو نفر می‌گوید: «جفتشان احتمالاً می‌توانند بازی کنند، ولی... مطمئن نیستم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین