کد خبر: ۷۴۴۹۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۱
چرا صفایی گاهی سکوت می‌کند؟

دغدغه‌های ناتمام یک رئیس!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب- مهدی شمشیری: صفایی‌فراهانی را در این اواخر فقط با اخبار محرومیت‌، تعلیق،‌ کم‌کاری و ... می‌شناسیم. انگار او عادت کرده که راوی خبرهای منفی برای فوتبال ایران باشد.

به گزارش سرویس ورزشی‌آفتاب، محسن‌صفایی‌فراهانی که روزگاری نفر اول فوتبال کشور بود و تمام تصمیمات فوتبالی به او ختم می‌شد، حالا که دوران ریاستش بر کمیته‌انتقالی‌فدراسیون به پایان رسیده بیشتر سکوت و گوشه‌نشینی را ترجیح می‌دهد به حضورهای همیشگی در صحنه‌های ورزش ولی‌ گاهی با خبری حاشیه‌ای، دوباره آفتابی می‌شود، شوکی بر فضای فوتبال وارد می‌کند و می‌رود.

صفایی‌فراهانی در مصاحبه‌ با خبرنگاری از فارس از کم‌کاری فدراسیون جدید در کسب سهمیه تیمهای حاضر در لیگ قهرمانان آسیا سخن گفته است. فراهانی معتقد است اگر فدراسیون درست عمل ‌کرده‌بود و به باشگاه‌ها کمک می‌کرد که شرایط AFC را فراهم ‌آورند، ایران می‌توانست همانند ژاپن و کره‌ 4 سهمیه در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشد.

این درحالی‌است که امروز مهلت AFC  به پایان می‌رسد و او به خوبی می‌داند اکثر تیمهای ایرانی به هیچ‌وجه شرایط میزبانی‌های آسیایی را ندارند و اگر 4 تیم از ایران سهمیه حضور در این مسابقات را کسب کنند شاید اتفاقات نادری را در فوتبال کشور و حتی لیگ برتر شاهد باشیم. 


در حال حاضر که کشورمان فقط دو نماینده در لیگ قهرمانان آسیا دارد، برخی از برنامه‌های لیگ دستخوش تغییرات می‌شود و با وجودی که در یکی دو فصل اخیر تقویم لیگ نسبت به سالهای گذشته برنامه‌ریزی بهتری داشته و مسابقات با نظم خوبی برگزار می‌شود ولی اگر این اتفاق رخ دهد و 4 تیم از ایران در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند معلوم نیست بر سر لیگ چه بلایی خواهد آمد.

از یک‌طرف کسب اعتبار و جایگاه در فوتبال آسیا باعث خواهد شد که مسئولان فدراسیون اولویت اصلی خود بر روی حضور شایسته نمایندگان ایرانی در لیگ قهرمانان متمرکز کنند و از سوی دیگر باشگاههای درگیرشونده در این مسابقات هم به طورحتم درخواستهای متفاوتی از فدراسیون و سازمان لیگ خواهند داشت.

در این شرایط بی شک فشاری مضاعف بر روی لیگ خواهد آمد و برنامه‌ریزی‌های فدراسیون دچار تغییرات اساسی خواهد‌شد؛ آنهم در شرایطی که هم‌اکنون هم حضور سایپا و سپاهان در لیگ قهرمانان و حضور تیم‌ملی کشورمان در مقدماتی جام جهانی 2010، تقویم ورزشی سازمان لیگ را به هم ریخته و لیگی‌ فشرده را شاهد هستیم که به نارضایتی اکثر مربیان و مدیران باشگاهها نیز منجر شده است.

صفایی‌فراهانی در این سالهای اخیر نشان داده که همیشه افق دیدی وسیع نسبت به فوتبال ایران داشته و چیزی جز اعتلای فوتبال ایرانی را در سر نمی‌پروراند ولی او که فردی آگاه و مطلع از وقایع آسیایی و جهانی است چرا همیشه بعد از حادثه آفتابی می‌شود.

بدون‌شک اتفاقات روز فوتبال دنیا از مدارهای دید او خارج نمی‌شود و به صورت یک حرفه‌ای اخبار و وقایع هر روز دنیا را دنبال می‌کند اما اینکه او تنها بعد از حادث شدن یک معضل، ظاهر می‌شود کمی جای تامل دارد. 

هیچکس دلایل سکوت‌های او را نمی‌داند و اگر چه مدتی پیش در برنامه 90 حرف‌های ناگفته بسیاری را بر زبان آورد ولی باز مدتی در سایه بود و کمتر به چشم آمد تا اینکه مهلتAFC  به اتمام رسید و صفایی دوباره درباره کم‌کاریها سخن‌گفت.

او بارها از دغدغه‌های بی‌پایانش در خصوص فوتبال ایران و آینده نامعلوم آن سخن گفته‌است. می‌دانیم دغدغه‌های بی‌پایانی دارد ولی همه از رابطه‌های حسنه‌ای که با مسندنشینان فوتبال آسیا دارد خبر دارند و انتظار عموم این است که مردی مانند صفایی‌فراهانی، بدون در نظر گرفتن جایگاه کنونی خود در فدراسیون فوتبال ایران از این رابطه‌ها بسیار بیشتر از آنچه ما انتظار داریم برای ایجاد روزنه‌های تازه برای فوتبال ایران استفاده کند.

اگرچه صفایی‌فراهانی در این زمینه مختار است که  با فدراسیون همکاری داشته باشد یا خیر ولی به عنوان یک ایرانی که فردی شناخته شده در سطح فوتبال آسیا است می‌تواند پررنگ‌تر از این روزها باشد.

امیدواریم آفتاب‌نشینی‌های صفایی‌فراهانی، باعث بی‌تفاوتی همیشگی او نسبت به فوتبال ایران نشود چرا که در نهایت این فوتبال است که ضرر کننده نهایی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین