کد خبر: ۷۴۴۹۵
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۳
در آستانه بازی مرحله برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا

رایان گیگز: جوانان منچستریونایتد می‌توانند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در آستانه بازی بارسلونا و منچستر یونایتد، «رایان گیگز» بر این باور است که تلفیق جوانی و تجربه، می‌تواند منچستر را به افتخار در اروپا برساند.

شور جوانی
مرد کهنه‌کار ولزی بازیکنان جوان تیم «سر الکس فرگوسن» را مورد احترام قرار می‌دهد، چرا که شور و هیجان را به رختکن تیم آورده و ترویج می‌دهند. در بازی رفت دو تیم، چهار بازیکن جوان و زیر 24 سال در خط حمله یونایتد به کار گرفته شدند؛ نانی 21 ساله، وین رونی 22 ساله، کریستیانو رونالدو 23 ساله و کارلوس ته‌وس 24 ساله.

گیگز می‌گوید: «آن‌ها در این فصل بسیار موفق بوده‌اند چون از شور و هیجان و از جوانی بهره می‌برند. این خصوصیات آن‌ها به همه ما هم سرایت کرده است.» 

مرد 34 ساله یونایتد در تمامی چهار نیمه‌نهایی پیشین منچستر یونایتد در لیگ قهرمانان حضور داشته و در تنها باری که منچستر در این مرحله موفق شد، او گلی بسیار حساس را به ثمر رساند. آن بازی در سال 99 و در مقابل یوونتوس برگزار می‌شد و گیگز در دقایق پایانی، گل تساوی‌بخش را زد تا یونایتد با پیروزی 3-2 در خانه تورینی‌ها به فینال برسد و قهرمان شود.

تلفیق خوب
گیگز می‌گوید: «ما تلفیقی عالی از جوانی و تجربه را در تیم خود داریم. بازیکنان پیرتر از تجربه‌ای استفاده می‌کنند که در طول زمان به دست آورده‌اند. چند نفر از بازیکنان ما قبل‌تر در فینال لیگ قهرمانان بازی کردند و بسیاری دیگر همین پارسال می‌توانستند به فینال برسند که  نشد؛ آن‌ها می‌خواهند فینال را تجربه کنند.»

گذشته‌های دور
گیگز یکی از چهار بازیکن فعلی یونایتد در بازی رفت بود که فینال لیگ قهرمانان را تجربه کرده. به جز او «پاتریس اورا»، «اوون هارگریوز» و «ادوین فان‌درسار» هم در فینال لیگ قهرمانان بازی کرده‌اند. برای این که مشخص شود او چقدر برای یونایتد بازی کرده، کافی است بدانیم زمانی که او در اولین نیمه‌نهایی اروپایی خود در بهار سال 97 مقابل بروسیا دورتموند بازی کرد، رونی اولین سال دوران راهنمایی خود را می‌گذراند. 

لذت ببرید
با این تجربه‌ای که گیگز اندوخته، او می‌تواند به بازیکنان یونایتد درس بدهد: «اول و در درجه نخست بروید و از بازی لذت ببرید. این بازی ما در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در اولدترافورد است. باید از چنین بازی‌هایی لذت ببرید، اصلاً به همین دلیل است که فوتبالیست شده‌اید. چنین فرصت‌هایی زیاد برایتان پیش نمی‌آید، پس بروید و بیشترین بهره را از آن بگیرید.»

گیگز می‌گوید که یونایتد برای رسیدن به فینال باید نمایشی تهاجمی داشته باشد تا عملکرد دفاعی آن‌ها در بازی رفت جبران شود: «در آن بازی دفاعی جانانه و درخشان در مقابل بارسلونا داشتیم، تیمی که بازیکنان باکیفیت بسیاری دارد. البته می‌توانستیم توپ را بیشتر و بهتر نگه داریم. در اولدترافورد، جمعیت با ماست و همه ما را با سبک تهاجمی، گل‌زنی، گل‌سازی و ساختن فرصت می‌شناسند. امیدوارم که ما همین کارها را در بازی امشب انجام دهیم. البته فراموش نکنیم که در نوکمپ ما دفاع تیمی و دفاع انفرادی انجام دادیم و نگذاشتیم فرصت به دست بیاورند. ما باید همان طور دفاع کنیم و فرصت‌های بیشتری بسازیم؛ مطمئنم که این طور می‌شود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین