کد خبر: ۷۴۶۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۶

تحقق اهداف توسعه هزاره در گرو توجه به تغییرات آب و هوایی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد روز جمعه درباره پیامدهای منفی تغییرات آب و هوایی بر اهداف توسعه هزاره سوم هشدار داد. 

به گزارش پایگاه اینترنتی شین هوا از نیویورک، لئو مرورس Léo Mérorès رئیس شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در نشستی در نیویورک هشدار داد چنانچه مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی و گرم شدن زمین به خوبی بررسی و حل و فصل نشود اهداف توسعه هزاره سوم با شکست مواجه خواهد شد. 

وی خاطر نشان کرد بسیاری از کشورها در دستیابی به اهداف توسعه دچار مشکل هستند و تغییرات آب و هوایی مانعی بر سر راه آنها است. 

مرورس افزود: «شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد تابستان امسال در نشستی در سطح وزیران به بررسی ارتباط تغییرات آب و هوایی و توسعه خواهد پرداخت». 

این مسئول بین المللی یادآور شد: «برای دستیابی به اهداف هزاره سوم تا سال دو هزار و پانزده میلادی باید بیش از پیش برای رویارویی با چالش های تغییرات آب و هوایی کوشید در غیر این صورت پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی که به زحمت به دست آمده و هنوز به استحکام کافی نرسیده است از دست خواهد رفت».
 
شا زوکانگ معاون دبیر کل سازمان ملل در امور اقتصادی و اجتماعی نیز تاکید کرد تغییرات آب و هوایی چالش مهمی در مسیر توسعه پایدار است که علاوه بر حمایت از محیط زیست، مسائل اقتصادی و اجتماعی را در بر می گیرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین