کد خبر: ۷۴۶۸۹
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۱:۴۰

دختران کنکوری نگران نباشند!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس سازمان سنجش، اجرای طرح پذیرش حداقل جنسیت را، بسیار کوچکتر از آن خواند که موجبات نگرانی داوطلبان را در آستانه کنکور فراهم آورد. 

عبدالرسول پورعباس در حاشیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها، در پاسخ به سوال اعتماد گفت؛ فاصله نمره‌یی که در این طرح اتفاق می افتد کمتر از یک سوال است و از این بابت جای نگرانی برای داوطلبان نیست.

پورعباس با بیان اینکه «واژه سهمیه بندی جنسیتی، واژه مناسبی برای این طرح نیست»، اجرای این طرح را برای رفع نیاز کشور در بعضی مشاغل برای آقایان و خانم ها عنوان کرد و گفت؛ «ما سال گذشته چیزی در حدود 620 هزار ظرفیت اعلام قبولی کردیم که هیچ گونه محدودیتی در آن وجود نداشت. اما برای امسال با توجه به نیاز کشور در بعضی مشاغل محدودیت خیلی کوچکی برای بعضی رشته ها در نظر گرفتیم، چرا که برای مشاغل مربوط به این رشته ها در جامعه هم به دختر و هم به پسر نیاز وجود دارد، لذا بخش محدودی از رشته ها در علوم انسانی و تعدادی در فنی و مهندسی و تعدادی در تجربی، حداقل پذیرش 30 درصد را ملاک قرار دادیم که در مجموع این ظرفیت ها به 10 هزار ظرفیت هم نمی رسد و در عمل تفاوت در حد پاسخ دادن یا ندادن به یک سوال خواهد بود.»

او همچنین اجرای طرح را در پنج، شش رشته به نفع دختران و در پنج، شش رشته به نفع پسران دانست. رئیس سازمان سنجش درباره سابقه پذیرش جنسیتی در گذشته گفت؛ «در گذشته هم این موضوع بوده است، مثلاً در رشته هایی مثل دندانپزشکی از قدیم 50 درصد حداقل برای هر جنسیت وجود داشته که ما آن 50 درصد را برداشتیم و 30 درصد کردیم.» پورعباس ادامه داد؛ «در رشته‌های دیگر هم ما در گذشته سهمیه بندی داشتیم. ما فقط امسال آمدیم و این موضوع را ساماندهی کردیم، چون 50 درصد دقیق نیست.» او با تاکید دوباره بر اینکه «در طرح جدید سازمان سنجش بحث محدودیت نیست»، گفت وگوی بیشتر در حواشی این طرح را به بعد از برگزاری کنکور 87 موکول کرد و حفظ آرامش داوطلبان را در روزهای نزدیک مهم ترین وظیفه مجموعه سازمان سنجش و رسانه ها دانست.

رئیس سازمان سنجش همچنین از اعلام نتایج کارشناسی ارشد تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد و از اجرای طرح هایی برای بهبود وضعیت حوزه های کنکور سخن گفت. عبدالرسول پورعباس با اشاره به اینکه «وضعیت حوزه های امتحانی تا 20 درصد بر عملکرد داوطلب تاثیرگذار است» از ایجاد هماهنگی با استانداری ها برای تقویت و بهبود وضعیت حوزه های امتحانی خبر داد و اعلام کرد؛ «در این راستا تسهیلاتی جهت بهبود در حال شناسایی و طراحی حوزه های مطلوب و مناسب است و به فکر جایگزینی آنها با حوزه های ضعیف و نامطلوب قدیم هستیم.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین