کد خبر: ۷۴۷۶۱۶
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

گرامیداشت قربانیان هواپیمای اوکراینی در دانشگاه تورنتو

پس از گذشت دو سال از سانحه رخ داده برای پرواز اوکراین، دانشگاه تورنتو یاد و خاطره ۸ دانشجویش که در این پرواز جان خود را از دست دادند، گرامی داشت.
گرامیداشت قربانیان هواپیمای اوکراینی در دانشگاه تورنتو
آفتاب‌‌نیوز :

 دو سال پیش با کشته شدن تمامی ۱۷۶ سرنشین پرواز هواپیمای اوکراینی تعداد زیادی از نخبگان کشور که در دانشگاه‌های کانادا در حال تحصیل بودند، از میان ما رفتند.

به گزارش وب‌سایت رسمی دانشگاه تورنتو، ۸ نفر از این جان‌باختگان به نام‌های "مجتبی عباس‌نژاد"، "محمد حسین اسدی‌لاری"، "زینب اسدی‌لاری"، "محمدامین بیروتی"، "محمد امین جبلی"، "محمد صالحه"، "زهرا حسنی" و "محمد مهدی الیاسی" در دانشگاه تورنتو مشغول به تحصیل بودند.

پس از درگذشت این دانشجویان، در همان سال، دانشگاه تورنتو پیام‌های تسلیت متعددی منتشر کرد و حمایت خود از خانواده قربانیان را اعلام کرد.

اما حالا پس از گذشت ۲ سال از این واقعه دردناک، امین کمال‌الدین یکی از دانشجویان ایرانی دانشگاه تورنتو راجع به غم از دست دادن دوستانش در پرواز اوکراین صحبت‌هایی را در وب سایت دانشگاه تورنتو منتشر کرده است.

سه تن از دوستان او به نام‌های "محمدامین بیروتی"، "محمد امین جبلی" و "مجتبی عباس‌نژاد" در این پرواز جان باختند و امین کمال‌الدین راجع به آنها می‌گوید: آنها باهوش‌ترین افرادی بودند که او میشناخته است.

کمال‌الدین دانشجو دکتری مهندسی زیست پزشکی دانشگاه تورنتو گفت: آنها نه تنها دوستان خوبی بودند، بلکه دانشجویان خوبی نیز بودند.

دانشگاه تورنتو امروز ۸ ژانویه همزمان با درگذشت این قربانیان، مراسم یادبودی برگزار می کند.

"مریک گرتلر"( Meric Gertler) رئیس دانشگاه تورنتو اظهار کرد: دانشگاه تورنتو هرگز این تراژدی و از دست این ۸ عضوخود را فراموش نخواهد کرد و غم مرگ آنها عمیقا در دانشگاه و در کشور احساس می‌شود.

وی ادامه داد: ما با دانشگاه‌های سراسر کانادا و جهان به یاد این دانشجویان خواهیم بود که زندگی شان بسیار نوید بخش بود و از صمیم قلب برای خانواده‌ها، دوستان و همکارانشان آرزوی تسلی خاطر داریم.

در هفته‌های ابتدایی پس از بروز فاجعه هواپیمای اوکراینی، دانشگاه تورنتو صندوق بورسیه‌ای برای یادبود دانشجویان ایرانی این پرواز تاسیس کرد که برای ادای احترام به خانواده قربانیان و حمایت از دانشجویان بین‌المللی ایجاد شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین