کد خبر: ۷۴۷۶۸۸
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
ایده ایلان ماسک به مشکل خورد

ترافیک در تونلی که می‌خواست به ترافیک پایان دهد!

تونل شرکت "بورینگ" ایلان ماسک از نظر کاربران به یک "تله مرگ" تشبیه شده است آن‌ هم پس از آن‌ که فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که ترافیک درون "حلقه"(loop) لاس‌وگاس که ۴۰ فوت(۱۲ متر) زیر زمین قرار دارد را نشان می‌داد.
ترافیک در تونلی که می‌خواست به ترافیک پایان دهد!
آفتاب‌‌نیوز :

این ویدئو کوتاه که توسط یکی از مسافرین خودروی تسلا که بر صندلی عقب نشسته، ضبط شده است نشان می‌دهد که این خودرو در حال حرکت در یک تونل سفید است و سپس به ترافیکی برمی‌خورد و پشت چندین خودرو می‌ایستد.

به گزارش دیلی‌میل، ازدحام داخل تونل‌ها باعث نگرانی کاربران "ردیت"(Reddit) شده است و برخی نگران بودند که اگر خودرویی آتش بگیرد مردم جانشان را از دست خواهند داد.

ماسک این تونل‌ها را به عنوان راه‌حلی برای رفع ترافیک در نظر گرفته است.

کاربران ردیت به بخش کامنت‌های ویدئو هجوم آوردند و بیان کردند که در صورت بروز آتش‌سوزی این تونل یک "تله مرگ" خواهد بود.

یکی از کاربران نوشت: چه اتفاقی می‌افتد اگر آتش‌سوزی رخ دهد؟ افراد چگونه از این تونل خارج می‌شوند؟ این یک تله مرگ است و فاجعه‌ای در شرف وقوع است. به خصوص زمانی که باتری‌های تسلا به طور خود به خودی آتش‌ می‌گیرند.

به گفته‌ی وبسایت بورینگ چندین دستورالعمل ایمنی در صورت آتش‌سوزی در تونل وجود دارد. در این وبسایت نوشته شده است: تونل‌های "حلقه" مجهز به خروج اضطراری، سیستم‌های تشخیص حریق، سیستم‌های اطفاء حریق و یک سیستم ارتباطی اضطراری هستند. این سیستم‌ها به طور مکرر توسط پلیس محلی و ادارات آتش‌نشانی مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

این شرکت خاطرنشان کرد که هیچ خطر داخلی افراد را تهدید نمی‌کند و مسافران می‌توانند در صورت بروز شرایط اضطراری از تونل‌ها فرار کنند.

علاوه بر آن تونل‌ها یک سیستم تهویه اضافی و دوطرفه دارند که دودها را خارج می‌کند تا مسافران در ایمنی کامل تونل را تخلیه کنند.

ترافیک در تونلی که می‌خواست به ترافیک پایان دهد!

از این "حلقه"‌ لاس‌وگاس در آوریل ۲۰۲۱ رونمایی شد. این تونل در عمق ۴۰ فوتی( ۱۲ متری) از سطح زمین قرار دارد و هزینه ساخت و تکمیل آن ۵۲.۵ میلیون دلار بوده است.

اگرچه این تنها بخش کوچکی از تونل شرکت بورینگ در لاس‌وگاس است و این شرکت قصد دارد تا یک تونل ۲۹ مایلی(۴۶.۶ کیلومتر) با ۵۱ ایستگاه بسازد که از مکان‌هایی مثل هتل‌ها، استادیوم جدید فوتبال، مرکز همایش لاس‌وگاس و فرودگاه بین‌المللی مک کاران(McCarran) عبور می‌کند.

سیستم تونل مرکز همایش لاس‌وگاس ۱.۷ مایل طول دارد(۲.۷ کیلومتر) و در مجموع ۲۹ جای پارک در سه ایستگاه خود دارد.

در ویدئویی که توسط "بنجامین بروچشتاین"(Benjamin Brochstein) منتشر شده است، راننده توضیح می‌دهد که علت این ازدحام می‌تواند در نتیجه‌ی بسته شدن سالن جنوبی که یکی از سه ایستگاه این تونل است، رخ داده باشد.

ایجاد ترافیک در این تونل‌ها ظاهر خوبی برای ایلان ماسک که می‌خواست یک بار برای همیشه به مشکل ترافیک پایان‌ دهد، نخواهد داشت.

رانندگان در این تونل‌ها نمی‌توانند با سرعتی بیش از ۴۰ مایل بر ساعت(۶۴ کیلومتر بر ساعت) حرکت کنند این در حالی است که وقتی "بروچشتاین" در ترافیک گیر کرده بود خودروی تسلایی که او سوار شده بود تنها با سرعت چهار مایل بر ساعت(۶.۴ کیلومتر بر ساعت) حرکت می‌کرد.

ترافیک در تونلی که می‌خواست به ترافیک پایان دهد!

نه تنها بسته شدن سالن جنوبی باعث ایجاد ترافیک شده بود بلکه شرکت بورینگ برای پاسخگویی به حجم زیاد شرکت‌کنندگان مراسم CES سال جاری ۷۰ خودروی تسلا(حداکثر) را به کار گرفته بود.

به نظر می‌رسد این شرکت از قبل خود را آماده کرده بود زیرا این اولین باری است که نمایشگاه CES از سال ۲۰۲۰ تاکنون به صورت حضوری برگزار می‌شود و گفته می‌شود که بیش از ۵۰ هزار نفر در آن شرکت کرده‌اند.

با این حال به حداکثر رساندن خودروهایی که می‌توانند در این تونل حرکت کنند و بستن یکی از ایستگاه‌ها می‌تواند باعث ازدحام و حتی بروز فاجعه شود.

ماسک ابتدا نقشه‌اش برای ایجاد شرکت بورینگ را در سال ۲۰۱۶ در توییتر رونمایی کرد و گفت: ترافیک من را دیوانه می‌کند. من می‌خواهم یک دستگاه حفاری تونل بسازم و شروع به حفاری کنم.

سپس در سال ۲۰۱۸ جهان اولین نگاه را به تونل این شرکت که در دست ساخت بود داشت.

ماسک توضیح داد که این تونل برای مسافران سفری پر سرعت فراهم می‌کند تا ترافیک روی زمین را دور بزنند و زودتر از موعد به مقصد برسند.

اگرچه هدف با آن چه که در لاس‌وگاس رخ داد بسیار مغایرت دارد.

زمانی که این "حلقه" در نوادا باز شد اولین رانندگان از این تونل رضایت کافی نداشتند و آن را تنها تونلی دانستند که خودروهای تسلا در آن حرکت می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین