کد خبر: ۷۴۸۲۲
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۴

جنجال در افغانستان بر سر یک فیلم هندی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پخش فیلمی هندی از شبکه‌های خصوصی افغانستان بین محافظه کاران و لیبرالهای این کشور باعث جنجال شده است. 

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، به نقل از واحد مرکزی خبر، به رغم دستور مقام‌های قضائی افغانستان، پخش فیلم هندی از دو شبکه خصوصی تلویزیونی در افغانستان سبب بروز جنجال بین احزاب شده است.
 
شبکه‌های تلویزیونی افغانستان در رقابت برای جذب مخاطب بیشتر فیلم‌های آمریکایی، هندی و برنامه‌های سرگرمی و موسیقی پخش می‌کنند. 

علاقه افغانها به تماشای فیلم‌های هندی سبب شده‌است اینگونه فیلم‌ها با استقبال فراوانی روبه‌رو شود. مردم افغان ضمن اشاره به داشتن مشترکات فرهنگی و موسیقی با هند، درباره جذابیت فیلم‌های هندی می‌گویند، زمان پخش فیلم‌های هندی آنها دست از هرکاری می‌کشند و با تمام وجود به تماشای فیلم‌های هندی که معمولاً محتوای عمیق احساسی دارند می‌نشینند. 

فیلم هندی که اخیراً سبب جنجال بین محافظه کاران و لیبرالها شده، به دلیل وجود تصاویر زنان بی حجاب و در آغوش کشیدن یکدیگر، احتمالاً به زودی ادامه پخش آن متوقف می‌شود.
 
روحانیون و نمایندگان مجلس نیز به دلیل غیر اسلامی بودن، پخش این فیلم را تحریم کرده‌اند. برخی از روحانیون با اشاره به بدآموزی این فیلم برای زنان و کودکان می‌گویند ، در صورتی‌ که شبکه‌های تلویزیونی به پخش اینگونه فیلم‌های غیر اسلامی ادامه دهند آنها را منفجر خواهند کرد. 

رئیس جمهور افغانستان در باره ایجاد توازن بین محافظه کاران و نواندیشان این کشور گفت، برنامه‌هایی که با زندگی روزانه افغانها تناقض داشته و همخوانی ندارد باید متوقف شود. 

مدیران شبکه تلویزیونی خصوصی «طلوع» به علت پخش برخی از فیلم‌های ممنوعه به زودی محاکمه می‌شوند. گفتنی است در زمان طالبان تماشای تلویزیون غیر قانونی و ممنوع بوده‌است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین