کد خبر: ۷۴۸۴۱
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۵
احمدی نژاد:

نهادهای بین المللی قادر به مدیریت جهان نیستند

آفتاب‌‌نیوز : ‌آفتاب: احمدی‌نژاد گفت:« نهادهای بین‌المللی موجود در جهان همواره در پی تأمین منافع قدرت‌های بزرگ بوده و از این‌رو قادر به مدیریت درست در عرصه جهانی نیستند».

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد عصر یكشنبه در دیدار وزاری امور خارجه اتحادیه كشورهای حاشیه اقیانوس هند گفت: «اتحادیه كشورهای حاشیه اقیانوس هند باید با تلاش و هماهنگی اعضاء به یكی از قطب‌های اصلی همكاری در جهان تبدیل شود». 

رئیس‌جمهور با اشاره به روند رو به افوق و اضمحلال نظام‌های سیاسی و اقتصادی ظالمانه حاكم بر جهان اظهار داشت: «امروز طراحی و اجرای نظم‌های جدید در مناطق مختلف دنیا و همچنین در عرصه جهانی ضروری است». 

احمدی‌نژاد تهدید، ناامنی، ‌درگیری‌های متعدد، فقر، فاصله طبقاتی بسیار سنگین و تقسیم جهان به كشورهای ضعیف و قوی را نتیجه اجرای مناسبات ایجاد شده از سوی قدرت‌های زورگو پس از جنگ جهانی دوم دانست و گفت:« امروز نظام‌های حاكم بر جهان فاقد كارآمدی، اثرگذاری و ناتوان از پاسخگویی به مشكلات بشریت است».
 
احمدی‌نژاد با بیان اینكه نظام‌ها و نهادهای موجود از حل مسائل جهان در مناطق مختلف جهان از جمله افغانستان، عراق و لبنان عاجز هستند، تأكید كرد:« نهادهای بین‌المللی موجود در جهان همواره در پی تأمین منافع قدرت‌های بزرگ بوده و از این‌رو قادر به مدیریت درست در عرصه جهانی نیستند». 

رئیس‌جمهور با تأكید بر اینكه مبانی حاكم بر اقتصاد جهانی به پایان راه رسیده است، گفت:« امروز با اجرای نظام‌های ظالمانه حاكم بر اقتصاد جهان ثروت‌ ملت‌ها به سوی جیب قدرت‌ها جریان دارد اما از سوی دیگر مشكلات به كشورهای ضعیف منتقل می‌شود». 

احمدی‌نژاد خاطر نشان كرد:« سازمان‌های اقتصادی و سیاسی جدید باید براساس عدالت، برادری، تأمین و حفظ حقوق و استقلال ملت‌ها ایجاد شوند». 

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت تجمیع توانمندی‌ها، استعدادها و امكانات كم‌نظیر كشورهای حاشیه اقیانوس هند، اظهار داشت:« اتحادیه كشورهای حاشیه اقیانوس هند باید به عنوان رابط زمینه استفاده اعضاء از توانمندی‌ها و پیشرفت‌های همدیگر را فراهم كند». 

احمدی‌نژاد با بیان اینكه همكاری و همفكری كشورهای منطقه برای تأمین نیازها و پیشرفت خود لازم است، گفت:« كشورهای منطقه باید ساز و كارهای پولی، مالی و بیمه‌ای را متناسب با نیازها، ارزش‌ها و در راستای منافع ملت‌های خود تنظیم كند». 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین