کد خبر: ۷۴۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۲۴

رئال قهرمان شد، بارسلونا شش گل زد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تیم فوتبال رئال مادرید توانست برای سی و یکمین بار به عنوان قهرمانی باشگاه‌های اسپانیا دست یابد. این تیم برای این که سه هفته به پایان رقابت ها قهرمان شود، باید در خانه اوساسونا پیروز می‌شد که این کار را در دقایق پایانی انجام داد.

اوساسونا در این بازی ابتدا با پنالتی دقیقه 83 «پونیال» از میهمان خود پیش افتاد، اما دو گل «آرین روبن» و «گونزالو هیگوئن» در دقایق 88 و 89 برتری را به اردوی رئال آورد. پنالتی اوساسونا روی خطای هند «گابریل هاینتزه» به دست آمد و گل های روبن و هیگوئن با ضربه سر و یک شوت به ثمر رسید. هم چنین «جواد نکونام» بازیکن ایرانی اوساسونا در لیست 18 نفره این تیم قرار نداشت.

اگر این بازی حتی مساوی می شد، جشن قهرمانی رئال دست کم یک هفته به تاخیر می افتاد. رئال در دقیقه 46، «فابیو کاناوارو» مدافع خود را هم به دلیل دریافت کارت زرد دوم و کارت قرمز از دست داده بود.

اوساسونا با این شکست به منطقه سقوط رفت. آن ها الان 40 امتیاز دارند و هم امتیاز با رکرتیوو اوئلوا هستند، اما چون در دو بازی رفت و برگشت مقابل این تیم شکست خورده اند در رده پایین تر قرار می گیرند تا رکرتیوو به لطف آن دو پیروزی، در منطقه سقوط نباشد. دو تیم رئال مورسیا و لوانته هم پیش تر سقوطشان قطعی شده بود.

در دیگر بازی مهم دیشب، بارسلونا توانست با شش گل والنسیا را در هم بکوبد. یک پنالتی «لئو مسی»، یک گل از «ژاوی هرناندز» و دو گل از «تیه ری آنری» و «بوژان کرکیچ» این پیروزی پرگل را برای بارسلونا به ارمغان آورد. والنسیا حالا تنها دو امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارد.

هم چنین ویارئال توانست با دو گل «نهات قهوه چی» بر ختافه پیروز شود تا رتبه دوم خود را تثبیت کند. این تیم چهار امتیاز با بارسلونا، تیم سوم جدول اختلاف دارد و با توجه به این که در هر دو بازی رفت و برگشت غول های کاتالان را برده است، حتی اگر این دو تیم هم امتیاز شوند ویارئال است که به عنوان تیم دوم جدول مستقیماً به لیگ قهرمانان راه پیدا خواهد کرد.

در سایر بازی ها اتلتیکو مادرید با نتیجه سه بر صفر رکرتیوو را شکست داد تا در رتبه چهارم باقی بماند. آن ها اگر این رتبه را حفظ کنند به دور سوم حذفی رقابت های لیگ قهرمانان راه پیدا خواهند کرد. راسینگ سانتاندر با نتیجه سه بر دو در خانه، مورسیا را شکست داد و سویا دو بر صفر وایادولید را برد. این دو تیم پیروز پنجم و ششم هستند و برای رسیدن به رتبه چهارم تلاش می کنند، هر چند که اگر رتبه فعلی را حفظ کنند به جام یوفا می رسند.

رئال ماجورکا هم با پیروزی در خانه اتلتیک بیلبائو به پله هفتم صعود کرد. آن ها اگر همین رده را حفظ کنند در جام اینترتوتو سال بعد شرکت خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین