کد خبر: ۷۴۸۹۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰

گمانه‌زنی درباره پرونده نتانیاهو و کناره‌گیری ۷ ساله او از مناصب دولتی

محاکمه فساد پر پیچ و خم نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی ممکن است به زودی به پایان راه نزدیک شود، اما نه با محکومیت بلکه با یک توافق پیش از محاکمه.
گمانه‌زنی درباره پرونده نتانیاهو و کناره‌گیری ۷ ساله او از مناصب دولتی
آفتاب‌‌نیوز :

 یک شبکه تلویزیونی رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه بدون ذکر منبع گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر پیشین این رژیم و اویخای مندلبلیت، دادستان کل رژیم صهیونیستی در حال مذاکره برای پایان دادن به محاکمه این رهبر اپوزیسیون کنست ظرف روزهای آتی هستند.

به گزارش اسپوتنیک، این در حالیست که آنها پیشتر مدعی شده بودند مبارزه تا پایان راه ادامه می‌یابد.

براساس گزارش‌ها، اتهام رشوه‌خواری کنار گذاشته می‌شود، اما نتانیاهو همچنان به تقلب و نقض اعتماد اعتراف می‌کند. با این کار، مجازات سه تا شش ماه حبس در زندان در انتظار نتانیاهوست و ممکن است این حکم بعدا به کار در خدمات اجتماعی تبدیل شود.

همچنین نتانیاهو باید موافقت کند که اقداماتش باعث "تباهی اخلاق" بوده و این او را برای هفت سال از تصدی مناصب دولتی منع می‌کند. این بدان معناست که نتانیاهوی ۷۲ ساله نمی‌تواند تا سال ۲۰۲۸ که ۷۹ ساله می‌شود، برای کسب مقام تلاش کند.

با این حال، پذیرش چنین توافقی بدان معنا نیست که اتهامات موازی علیه آرنون موزز، ناشر روزنامه یدیعوت آحارونوت لغو می‌شود. او قبول کرده بود که در ازای مقابله با یک روزنامه رقیب به نام یسرائیل هیوم، از نتانیاهو امتیازاتی دریافت کند.

ممکن است برای بسیاری از سیاستمداران، سن ۷۹ سالگی پایان راه باشد، اما از آنجایی که پدر نتانیاهو تا سن ۱۰۲ سالگی زنده بود و فعالیت اجتماعی داشت، شاید این ضربه هم نتواند خدشه‌ای به کار او وارد کند!

در عین حال، گمانه‌زنی گسترده‌ای وجود دارد که توافقی با نتانیاهو که او را از سیاست کنار بگذارد، همچنین ممکن است پایان کار دولت نفتالی بنت، نخست‌وزیر کنونی اسرائیل را هم رقم بزند. زمانی که "ائتلاف بزرگ" در ژوئن ۲۰۲۱ به دست یائیر لاپید که اکنون وزیر امور خارجه شده است شکل گرفت، یکی از اصلی‌ترین عوامل متحدکننده، تنفر مشترک از نتانیاهو و تمایل برای پایان دادن به ۱۰ سال نخست‌وزیری او بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین