کد خبر: ۷۴۹۱۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۵
ترجمه اختصاصی آفتاب‌نیوز

۲۷ ویژگی زنان خیانتکار

پیش از آنکه شریک زندگی‌تان را متهم کنید، مطمئن شوید شواهد محکم و انکارناپذیری را جمع کرده‌اید. مسئله این است که اگر به شما خیانت کنند، شما قطعاً احساس می‌کنید که یک جای کار می‌لنگد. اما شما فقط بر مبنای این احساس نمی‌توانید دست به‌کار شوید. ممکن است اشتباه کرده باشید. اگر شریک‌تان را اشتباهاً به خیانت متهم کنید، رابطه‌تان نابود خواهد شد. قبل از اینکه نتیجه‌ای قطعی بگیرید و اقدامی جدّی انجام دهید، همه‌چیز را به دقت تحت نظر قرار دهید.
۲۷ ویژگی زنان خیانتکار
آفتاب‌‌نیوز :

زمانی که دو نفر وارد رابطه‌ای عاشقانه می‌شوند، انتظارات خاصی از یکدیگر دارند. در اغلب روابط عاشقانه، هر شریکی می‌خواهد که به‌صورت انحصاری از عشق و صمیمت شریک دیگر زندگی‌اش برخوردار شود. زمانی که یک شریک زندگی این قانون را نقض کند و عشق و صمیمیتش را متوجه شخص ثالثی کند، گفته می‌شود که خیانتی صورت گرفته است. آدم‌های مختلف ممکن است از خیانت تلقی متفاوتی داشته باشند؛ محدودهٔ آن می‌تواند از خوش‌وبش کردن تا رابطهٔ نزدیک بدنی با شخص ثالث را دربربگیرد، البته در وضعیتی که همچنان با شخص دوم رابطه وجود دارد.

چرا آدم‌ها خیانت می‌کنند؟

دلایل متفاوتی برای خیانت افراد وجود دارد، اما تمام آن‌ها بر پایهٔ همین اصل است که شخص خیانتکار تلاش می‌کند با هزینه کردن شریکش، چیز‌های بیشتری به‌دست آورد. آن‌ها بی آنکه احساسات شریک‌شان را در نظر بگیرند، به دنبال آن هستند که بهره و لذت بیشتری ببرند.

بیشتر بخوانید:

آدم‌ها خیانت می‌کنند تا از شخص ثالث چیز‌های بیشتری کسب کنند، ولو رابطهٔ کنونی‌شان رضایت‌بخش باشد. در سایر موارد آن‌ها بدین خاطر خیانت می‌کنند که از رابطهٔ کنونی‌شان چندان بهره‌ای نمی‌برند، یعنی رابطه رضایت‌بخش نیست.

مشخصه‌های زنان خیانتکار

تمرکز این یادداشت بر مشخصه‌های شخصیتی و رفتاری زنان خیانتکار است. خصلت‌هایی شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهد که احتمال خیانت زنان را بیشتر می‌کند. همچنین پرتوی بر رفتار‌هایی می‌اندازد که ممکن است نشانهٔ خیانت کردن به شما باشد.

در هر موردی، به‌طور مختصر توضیح داده‌ام چرا هر «نشانه»‌ای به چه دلیلی ممکن است بیانگر خیانت کردن باشد، از اینرو باید در این موضوعِ بالقوه احساسی، همچنان چارچوب منطق را حفظ کنیم. اگر شما دیدید که اغلب این نشانه‌ها در خانم شما دیده می‌شود، در آن صورت دلیلی برای نگرانی وجود دارد.

۱. زن به لحاظ احساسی سرد می‌شود

درست همان‌طور که شما نمی‌توانید دو دوشاخهٔ برقی را همزمان وارد یک پریز کنید، به‌لحاظ احساسی نیز به‌صورت برابر نمی‌توانید روی دو نفر سرمایه‌گذاری کنید. زمانی که زنی خیانت می‌کند، به‌لحاظ احساسی از شریکش جدا می‌شود تا بتواند روی شخص سوم سرمایه‌گذاری احساسی کند.

شما به احتمال زیاد این کاهش سطح سرمایه‌گذاری احساسی روی خودتان را درک خواهید کرد. او یا به‌طور کامل احساساتش را از شما دریغ می‌کند یا اینکه ممکن است آن را به پایین‌تر حد برساند.

مکالمات شما خشک و تصنعی می‌شود. او دیگر دربارهٔ احساسش نسبت به شما حرفی نمی‌زند. او دیگر به آسایش شما علاقه‌ای نشان نمی‌دهد.

۲. از شما دوری می‌کند

وقت کمتری را با شما می‌گذراند و برنامه‌ها را لغو می‌کند و در کار‌هایی که پیشتر بدون هیچ مشکلی با هم انجام می‌دادید، پاسخ منفی می‌دهد. او شخص دیگری را برای برقراری رابطه پیدا کرده است و برای اینکه بتواند با او رابطهٔ بیشتری برقرار کند باید ارتباطش با شما را قطع کند.

همچنین، زن خیانتکار ترس از این دارد که گیر بیفتد. او هر چه بیشتر از شما دوری کند، احتمال اینکه نشانه‌های رسواکننده‌ای را بروز دهد که شما مشکوک شوید، کمتر می‌شود.

۳. پنهان‌کاری و دروغ‌گویی

رفتار‌های مخفیانهٔ او افزایش می‌یابد. در خصوص اطلاعاتی که پیشتر با شما درمیان می‌گذاشت، احتیاط به خرج می‌دهد. از اینکه دست‌تان به گوشی‌اش برسد وحشت دارد. زمانی که از او می‌پرسید کجا بوده است، از پاسخ دادن طفره می‌رود یا توضیحات غیرضروری می‌دهد. یک رفتار افراطیِ جبرانیِ کلاسیک، برداشتن توجهات از واقعیت ماجرا و متمرکز شدن بر جزئیات بیهوده است. او چیز‌هایی را توضیح می‌دهد که نیاز به توضیح ندارد. بی آنکه شما پرسیده باشید او پاسخ می‌دهد که وقتش را با بهترین دوستش گذرانده است. شما از خودتان می‌پرسید: «او چرا این حرف را زد؟ من که چیزی ازش نپرسیدم.» او در ذهنش احساس عریان بودن می‌کند و حس می‌کند به‌راحتی لو خواهد رفت. بنابراین، او از هر فرصتی استفاده می‌کند تا خودش را بپوشاند و اغلب در این کار افراط می‌کند.

۴. از گذشته مهربان‌تر می‌شود

آدم‌هایی که رابطهٔ عاشقانه‌ای با هم دارند معمولاً به همدیگر زیاد محبت می‌کنند. در طول زمان، که آن‌ها به هم عادت می‌کنند، این حالت مهربانی هم کمرنگ می‌شود. اگر ناگهان ابراز محبت او نسبت به شما جهش داشت، ممکن است نشانهٔ این باشد که خودش را به‌خاطر چیزی گناهکار می‌داند و آن مورد هم ممکن است خیانت باشد. این مورد هم یک رفتار افراطی جبرانی است. او به شما ابراز محبت می‌کند تا شما در خصوص گناهش سخت نگیرید. برای شما هدیه می‌گیرد، به شما اجازه می‌دهد با دوستان‌تان سفر بروید و کار‌هایی از این دست. او حتی ممکن است دست به کار‌هایی بزند که پیشتر هرگز انجام نداده است.

۵. از کوره در می‌رود

زمانی که شما چیز‌های خاصی را می‌خواهید او ناگهان از کوره درمی‌رود. این یک راهبرد پیشگیرانه است تا از صحبت کردن در خصوص چیز‌هایی که ممکن است او را لو دهد، دوری کند. او ممکن است به این صورت برخورد کند:

«چرا این را از من می‌پرسی؟»
«دیگه من را دوست نداری؟»
«باورم نمی‌شود بتوانی چنین حرفی بزنی.»

همچنین، از کوره در رفتن و دعوا کردن می‌تواند تاکتیکی ناخودآگاه برای توجیه خیانتش باشد. اگر شما با عصبانیت و بدرفتاری به او واکنش نشان دهید، در آن صورت او خودش را محق خواهد دانست که خیانت کند. شما عاشق بدی هستند و سزاوار خیانت کردن از جانب او.

۶. از کوره در نمی‌رود

ما نسبت به چیز‌هایی که برای‌مان مهم است عصبانی می‌شویم. اما زمانی که زنی خیانت می‌کند، دیگر روی شما سرمایه‌گذاری نمی‌کند و شما برایش اهمیتی ندارید؛ بنابراین زمانی که شما رفتار احمقانه انجام می‌دهید و به او صدمه می‌زنید، نه شما را متهم می‌کند، نه سرزنش. رفتار‌های شما دیگر برای او اصلاً اهمیتی ندارد.

۷. صحبت نکردن از تجارب زندگی

در میان گذاشتن وقایع زندگی و سرمایه‌گذاری احساسی دوشادوش یکدیگر پیش می‌روند. تجربیات زندگی ما به گونه‌ای خاص است و ما لازم است تمام این تجربیات را با کسی در میان بگذاریم. به‌نظر می‌رسد که گویی زن خیانتکار زندگی جداگانه‌ای دارد که به شما ارتباطی ندارد. او مانند گذشته با شما خیلی صحبت نمی‌کند. او یا به پیام‌های شما خیلی دیر جواب می‌دهد یا ابداً پاسخی نمی‌دهد، گوشی را جواب نمی‌دهد و کار‌هایی از این قبیل.

۸. او قانون‌شکن است

اگر او کلاً گرایش به قانون‌شکنی دارد، چه چیزی باعث می‌شود شما تصور کنید قوانین رابطه را رعایت می‌کند؟ عموماً همه قواعدی در خصوص نحوهٔ زندگی‌مان داریم. قانون‌شکنان یکسره قوانین را زیر پا می‌گذارند، نه تنها قوانینی را که دیگران گذاشته‌اند، بلکه قوانین خودشان را هم نقض می‌کنند. اگر او تمایل زیادی به قانون‌شکنی دارد پس نباید تعجب کنید که در مورد رابطه‌تان نیز به همین شیوه برخورد کند.

۹. کامیابی فوری می‌خواهند

کسی که برای رضایت خاطر نمی‌تواند صبر کند و مطالبهٔ آنی دارد، در برابر تحریکات و وسوسه‌ها دچار مشکل می‌شود. خیانت کردن یک وسوسه است و کسی که دائماً در پی لذت فوری است به احتمال زیاد خیانت می‌کند. به عادات او دقت کنید. آیا خارج از کنترل خودش هستند؟ یا اینکه در صورت لزوم می‌تواند لذت فوری را به تأخیر بیندازد؟ کسانی که نمی‌توانند برای کسب لذت، صبر پیشه کنند، در برابر هر چیز درخشان و جذابی در نزدیکی‌شان گرفتار می‌شوند بدون آنکه به پیامد‌های انتخاب‌شان توجهی بکنند.

۱۰. جامعه‌ستیزِ تشنهٔ قدرت است

شریکان زندگی که گرایش به تصاحب کردن و چیره شدن دارند، جامعه‌ستیزِ تشنهٔ قدرت می‌شوند. آن‌ها می‌توانند به دیگران صدمه بزنند صرفاً به‌خاطر اینکه صدمه‌ای زده باشند. تحت کنترل داشتن و صاحب قدرت بودن به آن‌ها احساس خوبی می‌دهد.

۱۱. نقش قربانی را بازی می‌کند

عدم رضایت‌مندی و این احساس که با او غیرمنصفانه رفتار می‌شود، ممکن است به مسیر خیانت منتهی شود. اگر خانم شما پیوسته شکایت دارد که با او غیرمنصفانه رفتار می‌شود، شما باید فوراً آن را جبران کنید. اگر این کار را نکنید، او دلیل خوبی پیدا می‌کند که شما را ترک کند یا اگر نتواند این کار را بکند، به شما خیانت کند.

۱۲. سابقهٔ خیانت دارد

اگر زنی پیشتر به کسی خیانت کرده باشد، این احتمال وجود دارد که دوباره هم خیانت کند. در خصوص بسیاری از افراد، شیوهٔ رفتار گذشته‌شان شاخص خوبی برای نحوهٔ رفتار آیندهٔ آن‌ها است. به همین دلیل سابقه و اعتبار شخصی مهم است. همچنین بهتر است با کسی باشید که روابطش را در دورهٔ نسبتاً قابل‌توجهی در گذشته حفظ کرده است. درست برعکس آن کسانی که به‌راحتی از یک شخص جدا شده و سراغ شخص دیگری می‌روند و نمی‌دانند دنبال چه چیزی هستند. به‌عنوان یک قاعدهٔ کلی، کسانی که به کُندی وارد رابطه می‌شوند معمولاً رابطه‌شان طولانی‌تر خواهد بود.

۱۳. با تعهد مشکل دارد

این نکته هم به نکتهٔ قبلی ارتباط دارد. برخی افراد به‌نظر می‌رسد که از تعهد می‌ترسند. برای این ترس‌شان هر دلیلی هم داشته باشند، تا زمانی که بر آن غلبه نکرده باشند، در حفظ رابطه مشکل خواهند داشت. اگر شخصی در سایر حوزه‌های زندگی‌اش متعهد باشد، عموماً در رابطه با شرکای زندگی‌اش نیز متعهد خواهد بود. تعهد داشتن مهارتی است که با تلاش کردن به داشتن تعهد ـ به پروژه‌ها، اهداف، برنامه‌ها، تمرین‌های ورزشی و روابط عاطفی ـ می‌توان کسب کرد.

۱۴. زیاده‌خواه است

زیاده‌خواهی به حدّی می‌رسد که دیگر توجهی به شریکش ندارد. برخی افراد هرگز قانع نمی‌شوند و همواره بیشتر، بیشتر و بیشتر می‌خواهند. تلاش بیشتر کردن ایرادی ندارد. کاملاً خصلتی انسانی است، اما بالاخره تا کجا قرار است پیش برود؟ افراد اخلاقی در چارچوب مرز‌هایی پیش می‌روند که ارزش‌های‌شان تعیین می‌کنند. افراد غیراخلاقی تا هر جایی که دل‌شان بخواهد به پیش می‌روند و ممکن است به دیگران آسیب بزنند.

۱۵. حسادت نامطلوب

دو نوع حسادت در رابطهٔ عاشقانه وجود دارد. یکی از آن‌ها محترمانه است، نوع مطلوبی از حسادت که شریک شما سعی در تصاحب شما دارد. نوع دیگر آن، حسادت سمّی است که ممکن است باعث شود شریک‌تان به شما خیانت کند. اگر شما پیش از او با زنان دیگری بوده‌اید، یا اینکه در گذشته به او خیانت کرده‌اید، این احتمال وجود دارد که از روی انتقام‌گیری به شما خیانت کند. در اینجا خیانت کردن تلاشی است برای اینکه حسادتی را که شما باعث شدید را احساس کنید. زنان عموماً از این طریق به لحاظ احساسی انتقام می‌گیرند.

۱۶. اعتماد به نفس پایینی دارند

زنانی که اعتماد به‌نفس پایینی دارند احساس می‌کنند که شایستگی یک عشق عمیق را ندارند. از اینرو آن‌ها هر کاری برای تخریب رابطه از دست‌شان بربیاید انجام می‌دهند. زمانی که همه چیز خوب پیش می‌رود آن‌ها احساس می‌کنند یک جای کار ایراد دارد (گویی قرار نیست کسی به آن‌ها عشق بورزد). از اینرو با تخریب رابطه‌شان همه چیز را مرتب می‌کنند. یک راه برای این کار خیانت است.

۱۷. خودشیفته است

خودشیفته‌ها خودمحور هستند و با کسی ابراز همدلی نمی‌کنند. آن‌ها یکسره (۲۴ ساعته/۷روز هفته) به خودشان و نیازهای‌شان فکر می‌کنند و نیاز‌های شریک‌شان برای‌شان هیچ اهمیتی ندارد.

۱۸. خیانت را طبیعی جلوه می‌دهند

او ممکن است در خانواده‌ای بزرگ شده باشد که خیانت امری رایج است. از اینرو «الگوی» کلی رابطه در ذهن او می‌گوید خیانت امری ناگزیر است. اگر والدینش خیانت کرده باشند، این احتمال وجود دارد که او نیز به شما خیانت کند. ما عموماً در روابط‌مان ناخودآگاه مانند والدین‌مان رفتار می‌کنیم. اگر دوستانی دارد که خیانت می‌کنند، احتمالاً او هم از همین رَویّه پیروی می‌کند. تحقیقات در خصوص بی‌وفایی نشان داده است که زنانی که دوستان و آشنایان‌شان خیانت می‌کنند، احتمال بیشتری دارد که خودشان نیز خیانت کنند. زنان احساس می‌کنند لازم است خودشان را با گروه اجتماعی‌شان تطبیق دهند.

۱۹. او تنها است

بسیاری از زنان به این دلیل خیانت می‌کنند که احساس می‌کنند تنها هستند. زمانی که احساس کنند در رابطهٔ عاشقانه طرد شده‌اند و زندگی اجتماعی قابل‌توجهی ندارند اوضاع وخیم‌تر می‌شود. در چنین مواردی خیانت می‌تواند به‌معنای جستجوی ارتباط و رهایی از تنهایی باشد.

۲۰. ظاهرش ناگهان بهتر می‌شود

به‌شکل ایده‌آل کسانی که رابطهٔ عاشقانه دارند به ظاهرشان توجه می‌کنند تا شریک‌شان را به خودشان جذب کنند. اما زمانی که رابطه تثبیت می‌شود، خوش‌اندامی و حفظ ظاهر مناسب را کنار می‌گذارند، چون دیگر قرار نیست توجه کسی را به خودشان جلب کنند. در نتیجه، اگر آن‌ها ناگهان ظاهرشان را بهتر کنند، در تلاش هستند تا کسی را به خودشان جلب کنند و آن شخص ممکن است دیگر شما نباشید. زمانی که زنی خیانت می‌کند، هدف جدیدی برای دنبال کردن و تحت تأثیر قرار دادن پیدا می‌کند. از اینرو ناگهان تلاش بیشتری برای بهبود ظاهرش می‌کند. لباس‌ها و کفش‌های جذاب می‌خرد و آرایش غلیظی می‌کند.

۲۱. یکسره و بدون هیچ دلیلی سرخوش است

اگر خانم شما یکسره و بی هیچ دلیلی حال خوشی دارد، ممکن است نشانهٔ خیانت باشد. اگر از او بپرسید که چرا اینقدر سرخوش است، یا دروغ خواهد گفت یا هیچ پاسخ سرراستی به شما نمی‌دهد.

۲۲. شما را متهم به خیانت می‌کنداین ی

ک سازوکار دفاعی است که او گناه خودش را به گردن شما می‌اندازد و فرافکنی می‌کند تا نسبت به خودش احساس بهتری پیدا کند. همچنین، شیوه‌ای است برای اینکه توجه را از خودش دور کرده و به سمت شما جلب کند. هرچه تمرکز از روی او برداشته شود، احتمال رسوا شدن کمتر می‌شود.

۲۳. در خصوص آینده با شما صحبت نمی‌کند

زمانی که زنی قرار است با کسی بماند در خصوص آینده با او صحبت می‌کند. اگر او در خصوص برنامه‌های آینده‌اش با شما صحبتی نمی‌کند، احتمالاً معنایش این است که با شما آینده‌ای ندارد و این احتمال وجود دارد که پای کس دیگری در میان باشد.

۲۴. از اینکه به آنان خیانت شود ترس دارند

گاهی زنان به این خاطر خیانت می‌کنند که از اینکه به آن‌ها خیانت شوند ترس دارند. ازآنجایی که زن گمان می‌کند شریکش به‌زودی او را ترک می‌کند، خیانت کردن برایش گزینه‌ای را فراهم می‌کند که دست آخر سراغش برود. اگر او پیوسته به شما مظنون باشد، ممکن است از بیم خیانت شما، خودش دست به خیانت بزند.

۲۵. تغییر زبان بدن

از آنجا که او در تلاش است از شما دوری کند، نه تنها از حیث احساسی بلکه به لحاظ مکانی نیز از شما فاصله می‌گیرد. اگر پیشتر وقتی از سر کار برمی‌گشتید شما را در آغوش می‌گرفت، ممکن است حالا صرفاً از راه دور سری تکان بدهد.
از چشم‌درچشم شدن پرهیز می‌کند، بدنش از شما رومی‌گرداند و زمانی که پرسش‌هایی بپرسید که ممکن است او را لو دهد، از خودش نشانه‌هایی از عصبی شدن بروز می‌دهد.

۲۶. با شما خوش‌وبش می‌کند تا حواس‌تان پرت شود

اگر شما پرسش‌های آزاردهنده از او بپرسید او تلاش می‌کند در میانهٔ مکالمه به خوش‌وبش کردن افراطی با شما بپردازد تا حواس‌تان پرت شود. زنان می‌دانند که مردان با خوش‌وبش کردن به‌راحتی کنترل شده و فریب می‌خورند.

۲۷. پذیرای عشق شما نیست

این موضوع هم به همان مثال دوشاخ و پریز در نکتهٔ اول بازمی‌گردد. از آنجایی که زن خیانتکار از سرمایه‌گذاری احساسی روی شما اجتناب می‌کند، انتظار آن را ندارد که مورد عشق شما واقع شود. ازاینرو، زمانی که شما به او عمیقاً ابراز عشق می‌کنید، آن را نمی‌پذیرد و احساس ناراحتی می‌کند.

هشدار خیلی مهم

پیش از آنکه شریک زندگی‌تان را متهم کنید، مطمئن شوید شواهد محکم و انکارناپذیری را جمع کرده‌اید. مسئله این است که اگر به شما خیانت کنند، شما قطعاً احساس می‌کنید که یک جای کار می‌لنگد. اما شما فقط بر مبنای این احساس نمی‌توانید دست به‌کار شوید. ممکن است اشتباه کرده باشید. اگر شریک‌تان را اشتباهاً به خیانت متهم کنید، رابطه‌تان نابود خواهد شد. قبل از اینکه نتیجه‌ای قطعی بگیرید و اقدامی جدّی انجام دهید، همه‌چیز را به دقت تحت نظر قرار دهید.

*حنان پرویز/ ترجمهٔ ابراهیم اسکافی

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
بهراد
|
Romania
|
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
16
12
در کنار خیانتهایی که مردان انجام میدهند و اونو به مردانگی ربط میدهند دلایل متعددی دیگری هم وجود دارد که مردان باعث میشوند زنان به سمت خیانت کشیده شوند! وقتی یک مرد که فقط اسمش مرد هست و کوچکترین توجهی به خوسته ها نیازها و احساسات زن نمیکند و حتی در خیلی از مواقع این مردهای قصه ما از برآورده کردن نیازهای اولیه شریک خود عاجزند ولی برای یک زن دیگر سنگ صبور! خیانت زن چیز عجیب و دور از انتظاری نباید باشد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۶
14
6
رنسانس زنان ایرانی!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین