کد خبر: ۷۴۹۲۰
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۸

سفر تاریخی رئیس جمهور چین به ژاپن

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس جمهور چین «هو جین تائو» برای انجام یک دیدار پنج روزه وارد توکیو شد.

 به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، رييس جمهوری چين در اين سفر كه تا شنبه آينده ادامه خواهد داشت، در ديدار با رهبران ژاپن با آنان درباره راه‌های توسعه و گسترش مناسبات دوجانبه بحث و تبادل نظر خواهد كرد. 

«هو جین تائو » در ژاپن با « آكيهيتو » امپراتور و « ياسوئو فوكودا » نخست وزير اين كشور ديدار خواهد كرد.

رييس جمهوری چين همچنين با شماری از نمايندگان پارلمان و احزاب و شهروندان ژاپن ديدار و با آنان درباره ارتقای روابط دو كشور و مشتركات دو طرف و موضوعات مورد علاقه بحث و تبادل نظر خواهد كرد.

رييس جمهوری چين اخيرا اعلام كرد كه روابط پكن - توكيو درحال بهبود است و اين نشاندهنده عزم راسخ مقام‌های چين و ژاپن برای گسترش همكاری هاست. 

رئیس جمهور چین همچنين گسترش همكاری‌های فرهنگی، تجاری، سياسی و دفاعی ميان دو كشور را خواستار شد و افزود: پكن و توكيو بايد در امور مهم جهان از جمله تحولات اقليمی با يكديگر رايزنیهای پايدار داشته باشند.

وي از پايبندی ژاپن براصل چين واحد و حمايت توكيو از سياست پكن در قبال تبت و تايوان و برگزاری بازی‌های المپيك ‪ ۲۰۰۸‬تقدير كرد.

رييس جمهوري چين ، دو كشور را از كشورهای مهم در آسيا و جهان دانست كه درحال گسترش روابط راهبردی هستند و اين برای منافع مردم دو كشور و صلح و ثبات منطقه سودمند است.

ارزش مناسبات تجاري چين و ژاپن بالغ بر ‪ ۲۱۱‬ميليارد دلار است .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین