کد خبر: ۷۵۰۰۳۴
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

ترامپ پیش از حمله هوادارانش به کنگره یک "نشست پنهانی" داشت

سخنگوی سابق کاخ سفید به شبکه سی‌ان‌ان گفت، پیش از حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، او یک نشست پنهانی با افراد بسیار نزدیکش داشته است. ظاهرا ترامپ از ترس شنود، بسیاری از ملاقات‌هایش را پنهانی انجام می‌داده است.
ترامپ پیش از حمله هوادارانش به کنگره یک
آفتاب‌‌نیوز :

سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا قبل از حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در روز ۶ ژانویه ۲۰۲۰ یک ملاقات "پنهانی" داشته است.

استفانی گریشام به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که ترامپ در خیلی موارد ملاقات‌های پنهانی در بخش‌های مسکونی کاخ سفید انجام می‌داد، چرا که نگران "خطر شنود" و درز کردن گفته‌هایش بوده است.

گریشام افزود که این موضوع را به کمیته بررسی حمله به کنگره نیز اطلاع داده است.

او در عین حال متذکر شد، از اینکه در این ملاقات‌ چه صحبت‌هایی ‌شده، خبر ندارد اما بر این عقیده است که علاوه بر مشاوران حقوقی ترامپ، رییس قبلی کارمندان کاخ سفید، مارک مدووز نیز در این ملاقات حضور داشته است.

بنا بر اظهارات سخنگوی پیشین کاخ سفید تنها تعداد بسیار بسیار اندکی از نزدیکان ترامپ در این گونه ملاقات‌ها حضور داشتند. به گفته او ملانیا ترامپ، همسر رییس جمهوری پیشین نیز در بیشتر این ملاقات‌ها بوده است.

به گزارش دویچه وله گریشام حدس می‌زند که جزییات بیشتری درباره این ملاقات‌ها در مدارک کاخ سفید موجود باشد. درباره ممنوعیت دسترسی دولت جدید به این مدارک، ترامپ تا کنون یک بار در دادگاه عالی شکست خورده است.

کمیته بررسی حمله به کنگره مایل است ایوانکا ترامپ را نیز به عنوان شاهد دعوت کند. اعضای این کمیته امیدوارند اطلاعاتی درباره اتفاقات و صحبت‌هایی که در کاخ سفید حول و حوش حمله به ساختمان کنگره صورت گرفته، به دست آورند.

گریشام نمی‌داند ایوانکا به عنوان مشاور ارشد ترامپ، چه نقشی در واقعه حمله به ساختمان کنگره داشته است.

او در این رابطه به سی‌ان‌ان گفت: «من فقط می‌توانم بگویم که کارمندان کاخ سفید در موقعیت‌های خطرناک و وخیم اغلب سراغ ایوانکا می‌رفتند و ایوانکا نیز اغلب از آنها می‌خواست در این باره با پدرش صحبت کنند.»

استفانی گریشام در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ سخنگوی مطبوعاتی همسر ترامپ و پس از آن برای مدت ۹ ماه سخنگوی مطبوعاتی و مدیر ارتباطات کاخ سفید بود.

پس از این ۹ ماه او دوباره سخنگو و در بازه‌ای زمانی رییس کارمندان ملانیا ترامپ، همسر رییس جمهور وقت شد. گریشام درباره دوران کارش در کاخ سفید یک کتاب نیز منتشر کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین