کد خبر: ۷۵۳۱۵
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۳:۴۹

توتال به دنبال همکاری بلندمدت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل توتال بزرگترین شرکت نفتی فرانسه گفته است که کمپانی متبوع وی همچنان علاقمند است در پروژه استحصال گاز از میدان پارس جنوبی ایران حاضر باشد، با این حال تصریح کرده که حصول توافق با تهران در کوتاه مدت دشوار خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز کریستوفر دی مارگری روز دوشنبه در دوحه به خبرنگاران گفت: «در کوتاه مدت بسیار دشوار خواهد بود که به یک راه حل برد-برد دست پیدا کنیم، ولی به آنها (ایران) گفته ایم که علاقمند هستیم همکاری هایمان را در بلندمدت ادامه بدهیم».

به گفته وی توتال و ایران همچنان درباره قرارداد سابق طرفین برای استحصال گاز از پارس جنوبی ادامه می دهند، «ولی برخی مشکلات باعث افزایش هزینه های اجرای آن خواهد شد».

کمپانی توتال سال 2004 با شرکت ملی نفت ایران برای استحصال گاز از بلوک یازده پارس جنوبی به توافق رسید، ولی دولت فرانسه بعدا این شرکت را برای قطع سرمایه گذاری در ایران به شدت تحت فشار گذاشت.

مدیرعامل توتال مهرماه گذشته ضمن انتقاد شدید از رفتار دولت راستگرای فرانسه گفته بود که با توجه به «مشکلات موجود» عقد قرارداد با شرکت ملی نفت ایران برای آغاز فعالیت‌های اکتشافی در پارس جنوبی عملا به بن‌بست رسیده‌است.

طی روزهای دوگذشته دو کمپانی انگلیسی-هلندی رویال داچ شل و اسپانیایی رپسول نیز تحت فشارهای سیاسی آمریکا از ادامه فعالیت در میدان گازی پارس جنوبی کنار کشیدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین