کد خبر: ۷۵۳۹۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۲۲:۲۰

شرکت روسی،اپراتور سوم ایران ؟!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقامات کمپانی مگافون، سومین اپراتور بزرگ تلفن همراه روسیه، اعلام کرده اند که این شرکت برای یک سرمایه گذاری بزرگ به ارزش سه میلیارد یورو برای ایجاد شبکه مخابراتی GSM در ایران آماده شده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب «سرگئی سولداتنکوف» مدیرعامل مگافون که روز سه شنبه در آئین افتتاح دفتر نمایندگی این شرکت در تهران با خبرنگاران سخن می گفت ابراز امیدواری کرد که کمپانی متبوع وی بتواند در مناقصه راه اندازی سومین اپراتور تلفن همراه در ایران برنده شود.

کمپانی مگافون بهمن ماه گذشته اعلام کرده بود که قصد دارد از فرصت سرمایه گذاری در بخش ارتباطات تلفنی ایران استفاده کند. این در شرایطی است که کمپانی های غربی به دلیل هراس از مواجه شدن با فشارهای سیاسی آمریکا علاقه ای به این حضور در این بخش از خود نشان نداده اند.

بنابراین گزارش در حال حاضر دو اپراتور عمده تلفن همراه در ایران فعالیت می کنند که اولی متعلق به شرکت ملی مخابرات ایران و دومی متعلق به کمپانی بین المللی MTN است. 

مطابق برآوردهای انجام شده هم اینک بیش از 28 میلیون نفر ایرانی کاربر تلفن همراه هستند.

مگافون هم اینک به بیش از 36 میلیون مشتری خود در فدراسیون روسیه خدمات ارائه می کند ولی در بیرون از مرزهای این کشور تنها در تاجیکستان امکان رقابت یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین