کد خبر: ۷۵۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۶
عبدالله ناصری در گفتگو با آفتاب مطرح کرد:

جوابیه‌های اخیر نشان‌دهنده ازهم‌گسیختگی کامل دولت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عبدا... ناصری گفت: «این جوابیه‌ها نمایش جدی و حقیقی از هم‌گسیختگی کامل دولت است و معتقدم که شیرازه کار از دست دولت در رفته است و میزان قابل توجه جابجایی اعضای کابینه در این سه سال خود موکد این نکته است ».

عبدا... ناصری، مدیرعامل اسبق ایرنا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب درباره جوابیه‌های اخیر دولت به رسانه‌ها گفت: «این جوابیه‌ها یک نوع فرافکنی است برای اینکه مسائلی که در سه سال اخیر مطرح بوده را تحت الشعاع قرار دهند و معتقدم سیاست‌های اشتباه دولت در ابتدای کارش اکنون نمایان شده است».

ناصری اظهار داشت:‌ «اکنون دو اتفاق در حال رخ دادن است یکی مصاحبه‌ها و توجیه کردن‌ها و حجم انبوه پاسخ دادن به انتقادها که برای من جای سوال است که چرا در سه سال گذشته این اهتمام از سوی دولت نبود و در زمانی که در مسائل اقتصادی سیاستگذاری می‌کردند و نخبگان، کارشناسان و رسانه‌ها از دولت توضیح می‌خواستند دولت با کمال بی‌توجه‌ای از کنار آنها می‌گذشت اما امروز تصمیم گرفته است که به انتقادها پاسخ دهد».

وی با اشاره به برخی نارسایی‌ها در اطلاع‌رسانی دولت گفت:‌ «این جوابیه‌ها نمایش جدی و حقیقی از هم‌گسیختگی کامل دولت است و معتقدم که شیرازه کار از دست دولت در رفته است و میزان قابل توجه جابجایی اعضای کابینه در این 3 سال خود موکد این نکته است ».

مدیرعامل اسبق ایرنا تصریح کرد: «به صراحت باید گفت این اقدام دولت از هم‌گسیختگی کامل اوضاع اقتصادی است و شعارهایی که دولت در زمان انتخابات داد نتوانست آن را اجرا کند».

وی اضافه کرد: «دولت می‌خواهد حجم انتقادات نسبت به عملکردش را پاسخ دهد و عملکردش را توجیه کند و محور اصلی انتقادات نسبت به دولت مربوط به سیاست‌های اقتصادی است و آثار عملکرد دولت اکنون در زندگی مردم مشهود است».

ناصری تاکید کرد: «به دولت توصیه می‌کنیم که منصفانه با این انتقادها برخورد کند و بیاید صریحا اشتباهات خودش را بپذیرد و از ملت به خاطر انجام این اشتباهات عذرخواهی بکند و خیلی سعی نکند که اشتباهاتش را برای مردم توجیه کند و فکر می‌کنم اگر دولت با صداقت با مردم سخن بگوید آثار مثبت اجتماعی را در پی خواهد داشت».

وی در پاسخ به این سوال که آیا دادن جوابیه در دولت گذشته نیز سابقه داشته است، گفت:‌ « نه ، دولت گذشته چون تعاملی خیلی خوبی با رسانه‌ها داشت و پایبند بود به بحثی که مطرح می‌کرد اقدام به دادن جوابیه به رسانه ها نمی کرد و دولت قبل یک شرایط ویژه‌ای داشت که دولت نهم ندارد و آن این بود که صدا و سیما کاملا در نقش رسانه اپوزیسیون ظاهر می‌شد و تصویر درستی از دولت ارائه نمی‌داد در صورتیکه آنچه که امروز برای دولت نهم ارائه میدهد با واقعیت همراه نیست».

مدیرعامل اسبق ایرنا خاطرنشان کرد: «از جهت نشان دادن تصویر نادرست دولت به جامعه صدا و سیما تغییر رفتار نداده است و در دو دولت آن چیزی که واقعیت ندارد را به مردم گزارش می‌دهد. به طور مثال در دولت آقای خاتمی کارهای خوبی می‌شد که صدا و سیما از کنار آنها می‌گذشت و مسائل جزئی را بزرگنمایی می‌کرد اکنون هم در دولت نهم کارهای نشده را به عنوان فعالیت‌های مهم دولت نشان می‌دهد و کارهایی را که 90 درصد آن را دولت‌های گذشته انجام داده‌اند به نام این دولت معرفی می‌کند».

وی در پاسخ به این سوال که آیا این جوابیه‌ها در سال پایانی دولت ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری دارد، گفت: «دو اتفاق قطعا در این زمینه خواهد افتاد و دولت یک تصویر مظلومانه از خودش نشان می‌دهد و در کل به این سمت خواهیم رفت که افکار عمومی را متقاعد کند که فضای نقادی در کشور بسیار گسترده است و این احتمال نیز وجود دارد که یک مستندسازی حقوقی علیه رسانه های منتقد دولت انجام دهد و برخورد با رسانه‌های منتقد دولت را در آستانه انتخابات جدی‌تر کند و اکنون هم برخورد با رسانه‌ها خیلی راحت‌تر شده است و وظیفه قوه قضاییه را هم هیأت نظارت بر مطبوعات در وزارت ارشاد انجام می‌دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین