کد خبر: ۷۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸

بوش رهبران خاورمیانه را به رعایت حقوق زنان فراخواند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «جورج بوش» رئیس جمهور آمریکا یکشنبه در کنفرانس اقتصاد جهانی خاورمیانه، از رهبران این کشورها خواست تا به زنان حقوق بیشتر بها داده، زندانیان سیاسی را آزاد و از آزادی بیان و دین دفاع کنند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، بوش در جمع سران کشورهای خاورمیانه گفت:« کشورهای منطقه این فرصت را دارند تا به سوی اصلاحات پیش بروند و خاورمیانه را به مکان شایسته خود و مرکز پیشرفت باز گردانند».

بوش در پایان سفر 5 روزه خود به خاورمیانه، در شرم‌الشیخ مصر از رهبران خواست تا با الگو گرفتن از ترکیه، مصر، افغانستان و عراق دموکراسی جدیدی را آغاز کنند و افزود: «اصلاحات در مراکش، الجزیره و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را مشاهده کردیم».

بوش با اشاره به وضعیت حقوق زنان در خاورمیانه گفت: «ایجاد اقتصادی قدرتمند نیازمند افزایش نقش زنان در جامعه است. این موضوعی اخلاقی و ابتدایی است و کشوری که نیمی از جمعیت خود را نادیده بگیرد به سازندگی دست نخواهد یافت». 

رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود:«اغلب در کشورهای خاورمیانه سیاست حول محور یک رهبری واحد می‌گردد و احزاب مخالف در زندان هستند من از کشورها را می‌خواهم تا زندانیان سیاسی را آزاد کنند و مسیر مناظرات سیاسی را باز و به مردم خود اطمینان کنند». 

بوش اظهار داشت:‌«کشورهای تروریست نمی‌توانند در جوامع آزاد به بقاء خود ادامه دهند بنابراین با آشوبگری تلاش می‌کنند از گسترش دموکراسی جلوگیری کنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۸۷/۱۱/۱۰
0
0
هيچكس ديگه نبود نصايحش را چاپ كنيد شايد شما هم دموكراسي عراق و افغانستان راقبول داريد.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین