کد خبر: ۷۵۸۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۰

راه حل جدید محققان چینی برای درمان کووید-۱۹

محققان چینی اخیرا از طراحی ترکیب آنتی‌بادی کوکتل(cocktail antibody) برای درمان و پیشگیری از بیماری کووید-۱۹ خبر داده‌اند.
راه حل جدید محققان چینی برای درمان کووید-۱۹
آفتاب‌‌نیوز :

 محققان چینی در یافته‌های اخیر خود اظهار کرده‌اند ترکیب آنتی‌بادی کوکتل آنها اینگونه است که می‌تواند چند ضربه به کروناویروس که عامل بیماری کووید-۱۹ است، وارد کند.

به گزارش چاینا دیلی، محققان دانشگاه پزشکی پایتخت(Capital Medical University) و آکادمی علوم چین(Chinese Academy of Sciences) در مطالعه اخیرشان از طراحی آنتی بادی مونولوکال انسانی دوگانه علیه کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ خبر داده‌اند که یک جفت آنتی‌بادی غیررقیب از آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده انسانی به نام‌های B۳۸ و H۴ را ترکیب می‌کند تا دو آنتی‌ژن را مورد هدف قرار دهد و بنابراین با این رویکرد می‌تواند از اتصال ویروس به گیرنده آن جلوگیری کند.

پادتن‌های تَک‌تیره یا آنتی‌بادی مونوکلونال(Monoclonal antibodies) پادتن‌هایی تک‌گونه و همانند یکدیگر هستند. علت این همانندی این است که پادتن‌های مونوکلونال توسط نوعی سلول ایمنی همانندسازی‌شده از یک سلول والد تولید می‌شوند.

نتایج این مطالعه که این هفته در مجله Nature Immunology منتشر شد، حاکی از آن است که آنتی بادی دو گانه یا bsAb۱۵ کارایی خنثی کننده بیشتری نسبت به آنتی بادی‌های والد خود دارد و فعالیت خنثی کننده قوی‌تری در برابر نوع دلتا نشان داده است.

طی این مطالعه محققان جهش‌یافته‌های فرار دو آنتی‌بادی والد را انتخاب کردند و نشان دادند که bsAb۱۵ می‌تواند به‌طور موثری همه جهش‌یافته‌های فرار از آنتی‌بادی‌های منفرد را خنثی کند.

همچنین نشان داده شد که آنتی بادی جدید غلظت ویروس را در نخستی سانان غیرانسانی آلوده و موش‌های تراژنتیک آنزیم ۲ مبدل آنژیوتانسین انسانی را کاهش می‌دهد و آن را به یک استراتژی بالقوه عملی و موثر برای درمان و پیشگیری از کووید-۱۹ شدید تبدیل می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین