کد خبر: ۷۵۹۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۱۱

بازجویی از اولمرت شایعه یا حقیقت؟

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: ایهود اولمرت نخست وزیر اسرائیل برای دومین بار در یک ماه اخیر توسط پلیس در رابطه با ادعاهای موجود در زمینه فساد مالی مورد بازجویی قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، این ادعاها سرنوشت سیاسی اولمرت را در مخاطره قرار داده و بر تلاشهای اسرائیل برای رسیدن به پیمان صلح با سوریه سایه افکنده است.

اخیرا اسرائیل و سوریه تایید کردند که مذاکراتی غیر مستقیم بین آنها با میانجی گری ترکیه برای رسیدن به یک معاهده صلح دائمی جریان دارد.

اگرچه تاکنون رسما  اولمرت متهم نشده و بررسی‌ها در این زمینه ادامه دارد، ولی جدی‌تر شدن این ادعاها می‌تواند اولمرت را مجبور به کناره‌گیری کند.

هم اکنون پلیس در حال بررسی ادعاهایی در زمینه نقش اولمرت در چند پرونده مربوط به رشوه گیری، نقض قانون درجریان تبلیغات انتخاباتی و پول شویی است.

میکی روزنفلد سخنگوی پلیس در اسرائیل گفته است: «سازمان ملی مبارزه با فساد، از  اولمرت در خانه‌اش در بیت المقدس به مدت یک ساعت بازجویی کرده است».

در همین حال دادگاهی در بیت المقدس حاضر شدن یکی از شهود سرشناس در دادگاه را به سه شنبه بعد موکول کرده است.

اولمرت مظنون است که حدود 500 میلیون دلار به شکلی غیر قانونی از موشه تالانسکی بازرگان یهودی آمریکایی دریافت کرده است.

نخست وزیر اسرائیل تایید کرده است که ستاد انتخاباتی او چنین مبلغی را دریافت کرده است ولی تاکید می‌کند که عملی خلاف قانون انجام نداده است.

تالانسکی نیز با تایید اینکه صدها هزار دلار در اختیار ستاد انتخاباتی  اولمرت قرار داده، گفته است که در ازای این پول هیچ چشم‌داشتی نداشته است و این کار را غیر قانونی نمی‌دانسته است.

مطرح بودن نام اولمرت در رابطه با چند پرونده فساد مالی باعث شده است که فشارها برای برکناری او از سوی مخالفان بیشتر شود و این امر توانایی نخست وزیر اسرائیل را برای ادامه گفتگوهای صلح با سوریه که اخیرا آغاز شده، با تردید مواجه کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین