کد خبر: ۷۶۷۹۳
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۶:۴۱
در گفتگو با آفتاب مطرح شد:

اعمال سیاست های تخریبی در وزارت کشاورزی

مردم نگران تورم نباشند نفت گران شده است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب : در روزهایی که اخبارمتعددی از کمبود مواد غذایی و اقلام مهم کشاورزی چون گندم و برنج که تامین کننده اصلی نیاز مردم است می شنویم و اعلام می شود نیاز مبرم نیاز به واردات آن داریم وزیر جهاد کشاورزی با افتخار در همایش سراسری تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی در حضور رسانه ها و کشاورزانی که  رنگ نگرانی از خشکسالی را می توان در نگاهشان دید خبر از دوبرابر شدن ضریب خودکفایی محصولات کشاورزی در دولت نهم می دهد! 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت البته مدتهاست که منابع آماری وزرای محترم دولت نه تنها در وزارت جهاد کشاورزی بلکه در سایر وزارتخانه بحث برانگیز و جالب توجه شده است که اگر نشانی از بهبود و خودکفایی هست  پس نیاز مبرم به کشور به واردات و گرانی محصولات کشاورزی چیست؟ 


اغراق گویی های "محمد رضا اسکندری "آنجایی به اوج خود رسید که وی فعالیت های بخش کشاورزی را در دولت نهم هدفمند خواند و اعلام کرد : «ضریب خود کفایی محصولات کشاورزی در دولت نهم را 94 درصد افزایش یافته است .»

البته ایشان "در همایش سراسری تشکل ها و فعالان بخش کشاورزی ابه این نکته هم اذعان داشت که علی رغم فضا سازی صورت گرفته (دشمنان) میزان صادرات محصولات کشاورزی و مواد غذایی در سال گذشته به ترتیب 22 و 36 درصد افزایش یافته است و این سوال باقی می ماند که اگر محصولت کشاورزی در وضعیت مطلوبی بسر می برد که آن را صادر می کنیم پس چرا از گوشه کنار خبر از برداشت حساب ذخیره ارزی برای واردات اقلام کشاورزی به گوش می رسد. 


وی به کاهش واردات مواد غذایی هم اشاره کرد و گفت:« میزان واردات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی در سال 86 از نظر وزنی به ترتیب 5/16 و 32 درصد کاهش داشته است. »

از طرفی رضا عبداللهی نماینده مجلس هشتم در گفتگو با خبرنگار آفتاب از نیاز عظیم کشور به واردات گندم سخن می گوید و اعلام داشته : «طبق برآوردهای انجام شده درحدود 12 میلیون تن نیاز به واردات گندم داریم که در حال حاضر نزدیک به 6 میلیون تن کسری در خرید آن وجود دارد. »

و همچنین گفته: «ما مجبور به برداشت از حساب ذخیره ارزی هستیم زیرا خشکسالی امسال در کشور موجبات کمبود اقلامی چون گندم، برنج، روغن و نهاده های دامی شده و برداشت از حساب ذخیره ارزی کشور را دچار تورم نخواهد کرد زیرا نفت گران شده و هیچ جای نگرانی نیست . »

عبدالغفار شجاع ،عضو سازمان نظام مهندسی و کارشناس مسایل اقتصادی در گفتگو با آفتاب سیاست های مدیریتی در وزارت جهاد کشاورزی را تخریبی دانسته و معتقد است:« سیاست های مدیران این وزارتخانه در سه سال گذشته به شدت به بخش کشاورزی کشور صدمه زده و آثار و علایم آن را در حال حاضر می بینیم. »

وی در ادامه می گوید:« مسئله خشکسالی در کشور را نمی توان منکر شد اما مهمتر از این مسئله نبود مدیریت صحیح در وزارت کشاورزی است که مدیران این وزارتخانه با پیش بینی های لازم می توانستند شدت این بحران را گرفته و شعار خودکفاییشان در امر کشاورزی را در عمل هم به اجرا بگذارند. »

وی همچنین از وضعیت نگران کننده کشت نیشکر درخوزستان خبر داد و افزود:« امسال نه تنها در کشت گندم و برنج و اقلام کشاورزی دیمی مشکل پیدا کرده ایم و نیاز به واردات داریم بلکه وضعیت نگران کننده نیشکر هم به آن افزوده شده و قطعا امسال با کمبود این محصول روبرو خواهیم شد. »


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین