کد خبر: ۷۶۹۶۴
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۳
سید رضا اکرمی:

در مسایل اقتصادی نباید شعارهای احساسی داد

مشکل اصلی در این کشور زیاد حرف زدن است
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سید رضا اکرمی، عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز با اشاره به سخنان روز گذشته سید احمد خاتمی، خطیب جمعه تهران مبنی بر آغاز مجدد پروژه‌های محفلی تخریب اظهار داشت: «در طول سی سال گذشته بعد از پیروزی انقلاب حوادث بسیاری را پشت سر گذاشته‌ایم که به صورت زنجیروار سعی در ایجاد جو ناامیدی و بدبینی و بدگمانی داشته‌اند و موج تخریب‌ها همواره یکی از اصلی‌ترین این حوادث بوده‌ است».

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب با اشاره به اینکه "برخی جریانات از ابتدای انقلاب تاکنون کارشان این بوده که نوعی جنگ روانی راه بیندازند و مسئولان خدمتگزار را در دیدگاه مردم مخدوش کنند"، افزود: «گاهی این کار از سوی گروهک‌هایی همچون فداییان خلق و منافقین صورت می‌گرفت و پس از آن نیز هرگز نظام ما از جنگ روانی محصول دشمنان داخلی و خارجی مصون و برکنار نبوده است».

اکرمی با اشاره به اظهارات عباس پالیزدار در دانشگاه همدان گفت: «هرچند که این سخنان در یک جمع علمی و محدود بوده ولی از سوی رسانه‌ها به سراسر کشور و حتی خارج از کشور درز کرد».

وی افزود: «پالیزدار در سخنرانی خود بیش از 40 نفر از مسئولان و افراد در حاشیه را به اسم و آدرس نام برده و آنها را رانت‌خوار و متهم معرفی کرده و شواهد نشان می‌دهد که این فرد یکسری آمار و مدارک در دست داشته ولی دروغ بوده است».

این عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه افرادی که پالیزدار رانت‌خوار خوانده، در این دسته قرار نمی‌گیرند، گفت: «اطلاعاتی به دست این آقا رسیده که مثلا فلان فرد معدن دارد حال آنکه وی غافل بوده از این که آنچه او به عنوان یک فرد نام برده، یک نهاد آموزشی است که معدنی را در اختیار دارد و آن را صرفا صرف اقدامات آموزشی می‌کند نه اینکه دکان باشد».

اکرمی همچنین گفت:‌ «این فرد که دروغ‌پراکنی کرده،‌ اکنون در دست قوه قضاییه است تا مشخص شود موضوع از چه قرار بوده و انگیزه وی از اتهام‌پراکنی چه بوده است. اما آنچه روشن شده این است که این فرد خود متهم است چرا که برای راه‌اندازی یک شرکت لبنیاتی در ورامین شش میلیارد وام گرفته ولی این شرکت راه‌اندازی نشده است».

این عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه درباره برخی دیدگاه‌ها مبنی بر به‌وجود آمدن جو نامناسب افشاگری در اثر برخی اظهارات مبهم رییس‌جمهور درباره مافیا و مشکلات اقتصادی تاکید کرد: «اقتصاد مانند فرهنگ موضوع ظریفی است که نمی‌شود با آن با شعارهای احساسی برخورد کرد چرا که سرمایه‌‌گذاری‌ها و تولید را مخدوش‌ می‌کند».

وی ادامه داد: «وقتی یک شایعه باعث مشکلاتی جدی در بازار برنج و چای می‌شود، باید در سخن گفتن در زمینه مسایل اقتصادی دقت کافی به خرج داد و نباید مسایل را در بوق و کرنا کرد».

اکرمی اضافه کرد:‌ «وقتی مشکل اول اقتصاد ما دولتی بودن آن است، چرا باید آن را نادیده بگیریم و به سراغ برخی آدرس‌های بی‌ربط و افراد بی‌ربط‌تر برویم».

وی تصریح کرد: «مشکل ما در این کشور زیاد حرف زدن است که در اثر آن گاهی سخنان ناپخته و دردسرساز نیز می‌گوییم». 

این عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در عین حال اظهار داشت که "ارتباط خاصی میان سخنان رییس‌جمهور درباره مافیا و این اتهام‌پراکنی‌ها وجود ندارد و در پاسخ به این که آدرس‌های مبهم دادن به مردم مورد اعتراض رییس قوه قضاییه نیز بوده است"، گفت:‌ «اختلاف نظر همواره وجود دارد اما باید دانست که اختلاف در نوع بیان مسایل به دلیل تفاوت جایگا‌ه‌هاست. رییس‌ قوه قضاییه طبعا سخن گفتن‌اش با رییس جمهور تفاوت دارد چراکه باید از مقام قضاوت سخن بگوید و همه شروط آن را رعایت کند».

وی در پاسخ به اینکه "چرا این روزها انگشت اتهام در مسایل اقتصادی به سوی روحانیت نشانه رفته است"، گفت: «مردم دارای مشکلات روزمره هستند و روز‌به روز نیز بر آنها افزوده می‌شود. در چنین شرایطی افراد به دنبال مقصر می‌گردند و پای فرافکنی که به میان می‌آید هر کسی در این میان حتی اگر مسئولیتی متوجهش نباشد مورد اتهام قرار می‌گیرد».

اکرمی اضافه کرد: «متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که مردم وقتی تاکسی یا اتوبوس هم گیرشان نمی‌آید به محض اینکه یک طلبه ساده را می‌بینند، به ذهنشان می‌رسد که او مقصر است».

عضو ارشد جامعه روحانیت مبارز در ادامه گفت:‌ «از سوی دیگر عامل اصلی انقلاب روحانیت بودند و باید مدافع اهداف انقلاب و مدافع حقوق ملت باشند. همچنین دولت از آنها توقع دارد که حامی دولت نیز باشند».

وی اضافه کرد:‌ «این روزها مردم قدری ناراضی‌اند و از روحانیت گله دارند که چرا شما از عاملان مشکلات حمایت می‌کنید؛‌ حال آنکه حمایت روحانیت کلی است و اگر دفاع می‌کنیم، انتقاد هم می‌کنیم».

اکرمی در پایان تاکید کرد: «باید تفاوت میان خادمان و جاهلان مشخص شود و نباید مسایل را با هم خلط کرد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین