کد خبر: ۷۷۰۲۳
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۲

اجلاس اوپک خواستار شفاف سازی بیشتر بازار نفتی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در اجلاس فوق‌العاده اوپک در جده عربستان مقامات کشورهای مصرف کننده نفت بر افزایش تولید نفت خام تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل آفتاب، معاون رئیس جمهور چین، «گوردون براون» نخست‌وزیر بریتانیا، «ساموئل بودمن» وزیر نفت آمریکا، «عبدا... البدری» دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک در این اجلاس حضور داشتند. در بیانیه‌ای رهبران 36 کشور جهان نگرانی خود را نسبت به افزایش بهای نفت ابراز داشتند.

در این بیانیه آمده است «شرکت‌کنندگان نگران بهای نفت هستند که به سرعت افزایش یافته است و بسیار مشکل‌ساز شده است». وزرای شرکت‌کننده به توافق رسیدند که موقعیت نیازمند توجه تمامی طرفهای درگیر است.

این بیانیه همچنین بر افزایش سرمایه‌گذاری در تولیدات نفت خام و طمینان از ذخایر تاکید کرد: «ایجاد استواری در بازار بین‌المللی نفت به نفع همه است و شفافیت و قانونمندی بازار اقتصاد باید با اطلاعات بیشتر و سرمایه‌گذاری و مبادله دو طرفه در بازار نفت خام بهبود یابد». 

«گوردون براون» در سخنرانی خود خواستار استحکام و موقعیت برد-برد برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان  و همچنین باز کردن بازار نفتی و برداشتن محدودیت‌ها شد. نخست‌وزیر بریتانیا همچینن از میزبانی کشورش در اجلاس آینده اوپک پس از اجلاس‌ گروه هشت‌ خبر داد. 

«ملک عبدا...» پادشاه عربستان سعودی نیز در ابتدای مراسم از افزایش تولید در کشورش به 9.7 میلیون بشکه نفت در اوایل ماه جولای و همچنین از پرداخت 500 میلیون دلار کمک مالی به کشورهای در حال توسعه خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۸۷/۰۴/۰۳
0
0
بابا جان شما خیلی با هوش هستید و با معلومات!!کی گفته که سازمان اوپک در جده جلسه ای برگزار کرده؟این خبر ها را از کجا می اورید؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین