کد خبر: ۷۷۱۲۲
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۶

بالاک: ترک‌ها خطرناک هستند، باید مراقب باشیم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «میشاییل بالاک» کاپیتان تیم ملی آلمان می‌گوید که او و هم تیمی هایش برای بازی مقابل ترکیه لحظه شماری می‌کنند.

به گزارش سرویس ورزش آفتاب، آلمان پرتغال را در مرحله قبلی مسابقات شکست داد تا در این مرحله به مصاف ترکیه برود. شش روز بین این دو مسابقه فاصله افتاده و همین بالاک را ناراحت می‌کند:‌ «البته بعد از برد مقابل پرتغال جو تیم شادتر هم شده. ما می‌توانستیم در ظرف دو روز به شرایط مسابقه برگردیم ولی حالا صبر و تحمل‌مان را از دست داده‌ایم، چرا که فاصله بین دو بازی بیش از حد زیاد شده‌است. ما می‌خواهیم به میدان برگردیم و آماده بازی مقابل ترکیه هستیم».

ترکیه مصدومان بسیاری دارد ولی بالاک تیم «فاتح تریم» را دست کم نمی‌گیرد:‌ «خیلی آرام هستم و خوشحال که در نیمه نهایی حضور داریم. همه به دنبال این هستند که به فینال برسند هرچند که بازی مقابل ترکیه بی‌نهایت دشوار خواهد‌بود. ترک‌ها به طرز شگفت آوری بازی خود را با توجه به حریفان تنظیم می‌کنند و فاتح تریم را هم دارند که به بهترین شکل به بازیکنان انگیزه می‌بخشد. از این حرف‌ها گذشته چطور می‌توان تیمی را کوچک شمرد که کرواسی را حذف کرده؟ ما مقابل آن‌ها باختیم و خیلی هم خوب بازی نکردیم».

بالاک هیچ چیزی از تاکتیک های آلمان را لو نمی دهد. با این حال می گوید که ترکیه مانعی متفاوت از پرتغال است: «چنین بازی‌هایی به جزئیات وابسته‌اند. پس عاقلانه نیست که زیاد در این باره حرف زد. البته ما چند گزینه در اختیار داریم. یکی سیستم جلوی پرتغال که عالی جواب داد، اما از سوی دیگر ترک‌ها خیلی با پرتغالی‌ها فرق دارند. آن‌ها دفاعی‌تر بازی خواهند کرد، و انتظار دارم که تیم ما حداقل خیلی بیشتر از حریف توپ را در اختیار داشته باشد».

آلمان دو سال قبل در خانه خود در نیمه نهایی شکست خورد و به فینال نرسید. آن‌ها در وقت اضافه مقابل ایتالیا باختند. بالاک مصمم است که در مقابل حریف امشب نتیجه بهتری بگیرند،‌ حریفی که رفتار تسلیم ناپذیر دارد‌: «ما حذف شدیم در حالی که خیلی به فینال نزدیک بودیم. حالا باید پیشرفت کنیم. از‌ آن بازی یاد گرفتیم که تا وقتی داور سوت پایان بازی را نزده، مسابقه جریان دارد و همیشه باید با تمرکز کامل بازی کرد. تیم ترکیه در جام امسال نشان داده که چنین چیزی چقدر مهم است».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین