کد خبر: ۷۷۱۴۵
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۹
سخنگوی وزارت خارجه:

اقدام انگلیس درباره منافقین رسوا و کاملا محکوم است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سیدمحمدعلی حسینی در مورد اقدام دولت انگلیس نسبت به خروج نام گروهک منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی گفت: «این اقدام دولت انگلیس درباره گروهک منافقین که به دلیل انجام عملیات متعدد تروریستی در ایران و عراق مورد تنفر ملت‌های دو کشور و جهانیان است، اقدامی رسوا و کاملا محکوم است». 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: «تروریست بودن این گروهک مورد اذعان و اجماع جامعه جهانی است. این گروهک، موجودیت تروریستی یکپارچه‌ای است که پس از حمله آمریکا به عراق در یک اقدام فریبکارانه به دنبال چهره‌سازی جدید بود؛ اما هرگز به کارگیری سلاح و خشونت را نفی نکرده است».
 
حسینی با ابراز تاسف شدید نسبت به رویکردهای مغرضانه و دوگانه انگلیس در مبارزه با تروریسم خاطرنشان کرد: «دولت انگلیس مسیر خود را از جامعه جهانی جدا کرده و خود را منزوی می‌کند و با اتخاذ سیاست‌های جانبدارانه نسبت به گروهک‌های تروریستی منافع خاص و مقطعی خود را دنبال می‌کند». 

وی افزود: «ما این اقدام را که همزمان با داد و ستد سیاسی با گروه‌های تروریستی در دیگر نقاط صورت گرفته در راستای سیاست جدید لندن مبنی بر بازی با کارت تروریست‌ها جهت اعمال فشار بر ملت‌ها و دولت‌های منطقه ارزیابی می‌کنیم و این قبیل اقدامات نتیجه‌ای جز بدنامی بیش‌تر برای حامیان این گونه اقدامات تنفرانگیز نخواهد داشت».
 
حسینی ابراز امیدواری کرد که نهادهای اروپایی تحت تاثیر رای سیاسی و غیرحقوقی دادگاه پواک انگلیس قرار نگرفته و در تعهدات خود مبنی بر مبارزه با تروریسم ثابت قدم باقی بمانند. 

در همین حال به دنبال حذف رسمی نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی انگلیس، این گروهک از اتحادیه‌ اروپا نیز خواست از لندن پیروی کرده و نام این گروهک را از فهرست تروریستی خود حذف کنند. 

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویتر، یکی از اعضای نهاد سیاسی این گروهک تروریستی گفت که انگلیس در درجه اول باعث شد اتحادیه اروپا آن‌ها را در فهرست تروریستی خود قرار دهد و تغییر سیاست آن‌ها به این مفهوم است که منطقی نیست انسداد دارایی‌های اعمال شده توسط اتحادیه‌ اروپا ادامه یابد. 

وزیران اتحادیه‌ اروپا قرار بود هفته گذشته درباره وضعیت گروهک تروریستی منافقین تصمیم‌گیری کنند، اما این امر در 12 ژوئن به تعویق افتاد تا منتظر تصمیم‌گیری پارلمان انگلیس بمانند. 

یک مقام اتحادیه‌ اروپا گفت که این سازمان مرتبا این فهرست را بررسی مجدد می‌کند و اگر چه هنوز تاریخی مشخص نشده است، اما بازنگری بعدی ممکن است در هفته‌های بعدی انجام گیرد. 

وی تاکید کرد که هر گونه تصمیمی درباره‌ی ایجاد تغییر این فهرست باید به اتفاق آراء انجام گیرد.
این درحالی است که ملت ایران خود را برای برگزاری مراسم‌های ویژه روز هفتم تیر که در آن آیت‌الله بهشتی و یارانش در نتیجه عملیات جنایتکارانه و ترویستی گروهک منافقین به شهادت رسیدند، آماده می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین