کد خبر: ۷۷۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰

کلینتون ۲۰۱۶ شخصا دستور انتشار اطلاعات مخرب علیه ترامپ را داده بود

رسانه‌های آمریکا با استناد به اظهارات مدیر ستاد انتخاباتی اسبق هیلاری کلینتون گزارش دادند، این نامزد ریاست جمهوری اسبق حزب دموکرات آمریکا در انتخابات سال ۲۰۱۶، شخصاً تایید کرد که اطلاعاتی درباره ارتباط دونالد ترامپ و یک بانک روسی در سال ۲۰۱۶ به رسانه‌ها درز پیدا کنند؛ اتفاقی که خود کمپین او کاملا تایید نکرد.
کلینتون ۲۰۱۶ شخصا دستور انتشار اطلاعات مخرب علیه ترامپ را داده بود
آفتاب‌‌نیوز :

 رابی موک، رئیس ستاد انتخاباتی اسبق هیلاری کلینتون، در شهادت‌هایش خطاب به دادگاه فدرال آمریکا گفت که با داغ شدن مبارزات انتخاباتی علیه ترامپ در اواخر تابستان و اوایل پاییز ۲۰۱۶، مارک الیاس که در آن زمان وکیل شرکت حقوقی پرکینز کوی بود و به عنوان مشاور حقوقی ارشد کمپین فعالیت می‌کرد، به موک گفت که "افراد برخوردار از تخصص" در زمینه فعالیت‌های سایبری، به این کمپین در خصوص داده‌های مربوط به ارتباط بین سازمان ترامپ و آلفا بانک، یک موسسه مالی روسی مرتبط با کرملین اطلاع داده‌اند.

به گزارش پایگاه یاهو نیوز، کلینتون که در دوره‌ای وزیر خارجه دولت باراک اوباما بود و بعدا نامزد ریاست جمهوری شد، در سال ۲۰۱۶ به مصاف ترامپ رفت و در نهایت مقابل او شکست خورد.

این صحبت‌های رابی موک برای اولین بار کلینتون را در بطن یک مناقشه بر سر درز اطلاعات به رسانه‌های خبری که کمپین او را با جنجال مواجه ساخت، قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اف.بی.آی به سرعت نتیجه‌گیری کرد که این ارتباط ادعایی بین بانک روسیه و سازمان ترامپ غیر قابل قبول است و مایکل ساسمن، شریک حوزه حقوقی آن زمان الیاس که این ادعاها را نزد اف.بی.آی مطرح کرد، از آن زمان از سوی جان دورهام، یک وکیل ویژه وزارت دادگستری آمریکا از بابت اتهام دروغگویی به مشاور حقوقی کل اف.بی.آی با هدف پنهان ساختن ارتباطش با کمپین کلینتون تحت پیگرد قرار گرفت.

شهادت‌های مذکور از سوی موک در چهارمین روز محاکمه ساسمن، یک کارشناس حوزه حقوق سایبری و امنیت ملی که در سال ۲۰۱۶ در شرکت پرکینز کوی کار می‌کرد، مطرح شدند.

با وجود اینکه دادستان‌های دورهام هنوز این پرونده را به نتیجه نرسانده‌اند، کریستوفر کوپر، قاضی ارشد این پرونده به وکلای مدافع اجازه داد تا زودتر موک را برای شهادت دادن فرا بخوانند. اما تأثیر فوری شهادت موک بر اتهام مطرح شده علیه ساسمن نامشخص است.

موک گفت پس از اطلاع پیدا کردن از ادعاهای مربوط به ارتباط ترامپ با آلفا بانک روسیه از طریق منبعی که برای او ناشناخته بود "تصمیم گرفتیم آن را به یک خبرنگار بدهیم تا خبرنگار بتواند بیشتر آن را شناسایی کند." او گفت که کمپین کلینتون خودش اطلاعات یا تخصص کافی برای تایید صحت خود اطلاعات را ندارد.

رابی موک بیان داشت پس از مشورت با جان پودستا، رئیس کمپین انتخاباتی وقت کلینتون، به کلینتون گفت که کمپین می‌خواهد اطلاعات مربوط به آلفا بانک را با رسانه‌ها به اشتراک بگذارد و "او با آن موافقت کرد". موک گفت که یکی از اهداف اصلی ارائه داده‌ها به رسانه‌ها این بود که یک خبرنگار بتواند آن را بررسی کرده و سعی کند آن را تأیید کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین