کد خبر: ۷۷۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۶
سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی خبر داد:

همه ایرانیان بیمه خدمات درمانی می شوند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همه افرادی که بیمه نیستند می توانند از هفته آینده به مراکز سازمان بیمه خدمات درمانی در سراسر کشور مراجعه کنند و با پرداخت 2750 تومان در ماه، دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کنند. 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل وزارت رفاه و تامین اجتماعی،سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی اجرای طرح بیمه همگانی را تحقق یکی از مهمترین آرزوهای نظام در اجرای عدالت اجتماعی و از اهداف مهم دولت نهم دانست که در سال نوآوری و شکوفایی با همت وزارت رفاه و تامین اجتماعی و سازمان بیمه خدمات درمانی تحقق خواهد یافت. 

وی در ادامه، هدف از اجرای این طرح را بیمه کردن افراد در شهرهای بالای 20 هزار نفر خواند و اظهار کرد: «در اجرای مفاد اصل 29 قانون اساسی و نیز ماده 4 و بند 5 ماده 13 قانون بیمه همگانی خدمات درمانی کشور، پس از انجام مطالعات فراوان و استفاده از نقطه نظرات کارشناسان بخش بیمه درمان کشور و به منظور دستیابی عادلانه اقشار مختلف جامعه به خدمات درمانی، سازمان بیمه خدمات درمانی نسبت به بیمه تمامی ایرانیان متقاضی که فاقد پوشش بیمه درمانی هستند با دریافت 50 درصد حق سرانه بیمه درمان کارکنان دولت معادل 2750 تومان برای سال 87 اقدام خواهد کرد».
 
وی در ادامه تاکید کرد: «براساس این مصوبه، همه افراد زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار می گیرند؛ بدین ترتیب پس از 3 دهه با همت دولت نهم، اصل 29 قانون اساسی و اجرای بیمه پایه همگانی درمان در جامعه محقق می شود».
 
احمدی با بیان این که نیمی از حق بیمه خدمات درمانی افراد بیمه نشده را دولت و بقیه را فرد می پردازد، افزود: «50 درصد از مجموع 5 هزار و 500 تومان سرانه حق بیمه را که شامل 2750 تومان است دولت پرداخت خواهد کرد و 2750 تومان دیگر را هم فرد می پردازد و دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت می نمایند».
 
مشاور وزیر رفاه و تامین اجتماعی تصریح کرد: «براساس آمار بانك اطلاعات ايرانيان، هم اينك شش ميليون نفر در كشور بيمه نيستند كه بيشتر اين افراد در شهرهاى بالاى ۲۰ هزار نفر جمعيت قرار دارند زيرا روستاييان زير پوشش بيمه روستايى هستند و كاركنان دولت از بيمه اجبارى سازمان خدمات درمانى استفاده مى كنند. بنابراين مخاطب و هدف اصلى اين طرح، افراد مذكور در شهرهاى بالاى ۲۰ هزار نفر جمعيت است البته احتمال دارد افراد ديگرى هم در برخى از نقاط كشور باشند كه از بيمه خدمات درمانی بهره مند نشده اند که این طرح آنها را هم در بر می گیرد».
 
وى درباره تأمين اعتبارات طرح بيمه پايه همگانى درمان براى افراد بيمه نشده گفت: «دولت در بودجه كل سال ۸۷ اعتبارى بالغ بر ۲۰۰ ميليارد تومان را براى اجراى بيمه پايه همگانى درمان اختصاص داده است كه علاوه بر آن از اعتبارات رديف بيمه بستری شهرى و بيمه خويش فرما نيز براى اجراى طرح فوق استفاده خواهد شد».
 
به گفته سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، اعتبار بيمه بستری شهرى براساس مصوبه دولت ۱۱۰ ميليارد تومان است و اعتبار مربوط به بيمه خويش فرما ۳۰ ميليارد تومان در نظر گرفته شده است كه مجموع اين اعتبار براى اجراى طرح بيمه پايه همگانى درمان اختصاص داده خواهد شد. 

احمدی در مورد نحوه صدور دفترچه افراد بيمه نشده اظهارکرد: «براى اين افراد هم همانند افرادى كه از بيمه خويش فرما استفاده مى كنند دفترچه بيمه صادر خواهد شد و در نظر داريم شرايطى را ايجاد كنيم كه فرد بيمه شده هزينه حق بيمه خود را طورى پرداخت كند كه بتواند از خدمات در نظر گرفته شده اعم از بسترى، جراحى، خدمات پاراكلينيكى، خدمات دارويى و تشخيصی با تعرفه هاى دولتى و در مراكز درمانى دولتى بهره مند شود».
 
به گفته سخنگوی وزارت رفاه و تامین اجتماعی، آيين نامه اين طرح در دولت تصويب و طى روزهاى آينده ابلاغ مى شود. 

وى در پایان تاکید کرد: «مقدمات اجراى اين طرح آماده شده است و همه دفاتر و مراكز بيمه خدمات درمانى در سراسر كشور آماده اند تا از هفته آینده افراد بيمه نشده را زير پوشش بيمه قرار داده و براى آنها دفترچه بيمه درمانى صادر كنند».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۰
0
0
دفترچه هاي بيمه خدمات درماني پيش داروخانه ها ارزشي ندارد و حتي با همين دفترچه ها دوبرابر آزاد دارو مي فروشند ديده شده كه حساب و كتابي كه براي سازمان مي نويسند چيزي است و پولي كه از بيمار مي گيرند چيز ديگري اي كاش رابطه پولي بين بيمار و دواروخانه قطع شود
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین