کد خبر: ۷۷۲۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۳
لاریجانی در همایش اسلام و آسیب‌های اجتماعی:

‌افرادی که با آرامش روانی جامعه بازی می‌کنند مصداق مفسد فی الارض هستند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس مجلس شورای اسلامی گفت: «برخی اخباری درمورد تجاوز به عنف شنیده می شود برخی از این موارد بسیار تکان دهنده است و باید با این افراد برخورد شدید شود». 

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی آفتاب، علی لاریجانی روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه همایش دو روزه اسلام و آسیب های اجتماعی که در تالار همایش های وزارت کشور با حضور عبدالرضا مصری وزیر رفاه و تامین اجتماعی و فقیه رییس سازمان بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه آسیب های اجتماعی را ناشی از ظلم برخی افراد و گروه های ناهنجار است که برخورد با آنها اگر با دیگر امور همراه نباشد موفق نخواهد بود. به یکی از پرونده های قضایی درمورد سوءاستفاده و تجاوز اشاره کرد و گفت: «در یکی از این پرونده ها متاسفانه یک دندانپزشک مرتکب تجاوز به عنف به بیماران خود تنها به هشت سال زندان محکوم شده است». 
 

رییس مجلس ، این جرم را مصداق محارب دانست و گفت: «این اقدام یعنی با ظرفیت روانی اجتماع بازی کردن، این موضوع کوچکی نیست».

لاریجانی ادامه داد: «در بسیاری از کشورها که ما به رفتار آنها ایراد می‌گیرم اگر این نوع جرم رخ دهد گاهی هیات دولت تغییر می کند».

رییس مجلس از تدوین طرحی توسط نمایندگان در زمینه مقابله با این مجرمان خبر داد و گفت: «نباید نشست و دید که افراد شروری شمار زیادی از مردم را دچار آسیب اجتماعی کنند و تنها به چند سال زندان محکوم شوند ،‌افرادی که با آرامش روانی جامعه بازی می کنند مصداق مفسد فی الارض هستند. البته نباید بنده این حرف را بزنم».

لاریجانی خاطرنشان کرد: «اگر افرادی شرارت می کنند و با آرامش روانی جامعه بازی می کنند راه حل این نیست که تنها از افراد آسیب دیده صیانت کرد بلکه ریشه این پدیده باید رفع شود».

وی خطاب به مسوولان سازمان بهزیستی گفت: «تمامی دردمندان در عرصه امور مدنی و سیاسی حساسیت کافی را برای کمک به این سازمان دارند، ‌باید از این فرصت استفاده کرد و با کار کارشناسی آنها را در معرض تصمیم قرار داد». 

وی افزود: «جوامع بشری همواره در معرض آسیب های اجتماعی قرار داشته اند که براساس پیچیدگی شرایط و وضعیت جوامع حجم و اندازه آن متفاوت است». وی افزود: «جوامعی که می خواهند نام توسعه یافته را بر خود بگذارند باید برای پیشگیری از آسیب ها از یک قوام فکری برخوردار باشند». 

لاریجانی  با بیان اینکه یک حکومت خوب آن است که برای مسایل مختلف فرمول‌های متحول شده داشته باشد، ‌گفت: «شرایط امروز جوامع دارای یک مواهب و یک دردسرهای اجتماعی است که برای هر یک از این موارد باید فرمول مشخص وجود داشته باشد». 

رییس مجلس ادامه داد: «در پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی به دلیل بهم تنیدگی فرهنگ و سنت های اجتماعی در هر کشور ، نمی توان از روش های دیگر کشورها گرته برداری کرد». 

لاریجانی، ‌وظیفه ذاتی سازمان بهزیستی را صیانت از آسیب دیدگان اجتماعی به همراه اقدامات ستادی و نرم افزاری ذکر کرد و گفت: «این سازمان باید از نقطه نظرات نخبگان استفاده کند». 

وی یادآور شد: «دولت و مجلس و دستگاه های تبلیغی و سازمان های مردم نهاد باید در این زمینه به این سازمان کمک کنند».
 
وی افزود: «در کشورهای غربی غالبا حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی برعهده نهادهای مردمی است و سازمان های حمایتی جنبه نظارتی را دارند». 

رییس مجلس همچنین بر ضرورت توجه به ریشه ها و عوامل بروز آسیب های اجتماعی در کشور تصریح کرد: «آسیب های اجتماعی در یک چرخه شرایط بوجود می‌آید، اگر می‌خواهیم نگاه بازدارنده و پیشگیرانه نسبت به پدیده آسیب های اجتماعی داشته باشیم، باید به علت‌ها توجه داشت». 

لاریجانی ادامه داد: «اطلاع رسانی در این پدیده موجب حساس شدن ذهن بخش های مختلف حاکمیت می شود». 

وی یادآور شد: «طلاق از پدیده‌های رو به افزایش است که از دلایل آن شرایط اقتصادی و سازوکارهای قانونی است. سازمان بهزیستی باید جامعه را نسبت به دلایل افزایش این پدیده آگاه کند ، اینکه گاهی فریاد بکشد کافی نیست». 

ریس مجلس همچنین گفت: «در ایران، پژوهش و تحقیق فکری عمیق در مورد آسیب های اجتماعی مهمتر از بودجه است ،‌ سازمان بهزیستی باید قسمت های مختلف نظام را با ارایه راه حل هایی نسبت به آسیب های اجتماعی حساس کند . باید ظرفیت های مختلف نظام نسبت به این آسیب حساس شود. این بار باید بر دوش همه باشد». 

لاریجانی افزود: «دولت و مجلس نیز اگر در جریان نتایج این بررسی ها قرار گیرند ،‌همانگونه که مراجع عظام نیز به این موضوع وارد شده اند به سازمان بهزیستی کمک خواهند کرد». 

وی در ادامه گفت: «ممکن است برخی دستگاه های اجتماعی نسبت به این معضل دچار غفلت شده باشند که با آگاه سازی آنها باید آنها را درگیر کرد». 

رییس مجلس شورای اسلامی بر ضروت همکاری تمامی دستگاهها در پیشگیری و مقابله با آسیبهای اجتماعی در کشور تاکید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۴/۱۰
0
0
متاسفانه به نظر میرسد یک قانون دیگر همانند برهم زدن امنیت ملی در حال شکل گیری است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۳۰
0
0
چ جالب
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین