کد خبر: ۷۷۳۶۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۶

شیوع بیماری سالک در شهرستان رازوجرگلان

کارشناس بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از بروز بیماری سالک در شهر یکه سعود شهرستان راز و جرگلان خبر داد.
شیوع بیماری سالک در شهرستان رازوجرگلان
آفتاب‌‌نیوز :

هادی نیستانی، کارشناس بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفت‌وگو با رسانه ها، اظهار کرد: بروز بیماری سالک در دو شهرستان گرمه و جاجرم وجود داشته اما اخیرا با بروز این بیماری در شهرستان رازوجرگلان نیز مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سالک یکی از بیماری های مشترک میان انسان و حیوان است، گفت: در گذشته منطقه یکه سعود روستا بوده اما به دلیل ورود به قلمرو جوندگان و پشه خاکی به خاطر تبدیل شدن آن به شهر، انجام ساخت و ساز در مناطق متروکه و سایر مناطق، میزان بروز آن نیز افزایش یافته است.

کارشناس بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دو نوع سالک احشایی و پوستی وجود دارد، افزود: سالک بروز یافته در ۳ شهرستان مذکور از نوع پوستی بوده است.

وی پوشیدن لباس آستین بلند و یقه بسته، استفاده از پشه بند، نصب توری فلزی، استفاده از پمادهای ضد حشره را در کنار رعایت اصول بهداشتی نظیر جمع آوری نخاله های ساختمانی از محیط زندگی، بهسازی مناطق روستایی، پرهیز از انباشت زباله، جمع آوری زباله در سطح های درب دار و سمپاشی مناطق کانون بیماری را برای پیشگیری از ابتلا به سالک، مهم برشمرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین