کد خبر: ۷۷۳۶۷۶
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۵
لیگ قهرمانان اروپا

پادشاهی رئال در اروپا به عدد ۱۴ رسید/ تکرار ناکامی کلوپ و لیورپول مقابل کهکشانی‌ها

تیم فوتبال رئال‌مادرید با برتری مقابل لیورپول توانست به چهاردهمین عنوان قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا دست پیدا کند.
پادشاهی رئال در اروپا به عدد ۱۴ رسید/ تکرار ناکامی کلوپ و لیورپول مقابل کهکشانی‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا بین‌ تیم‌های رئال‌مادرید و لیورپول در ورزشگاه استادو فرانس شهر پاریس برگزار شد و در پایان رئال موفق شد با پیروزی یک بر صفر مقابل حریف خود به عنوان قهرمانی این مسابقات دست پیدا کند.

این دیدار به دلیل اینکه ۱۵ هزار هوادار لیورپول قصد داشتند بدون بلیت وارد ورزشگاه شوند، با تاخیر ۳۶ دقیقه برگزار شد.

کارلو آنچلوتی سرمربی رئال‌مادرید تیبو کورتوآ، دنی کارواخال، داوید آلابا، ادر میلیتائو، فرلان مندی، کاسمیرو، تونی کروس، لوکا مودریچ، فدریکو والورده، کریم بنزما و وینیسیوس جونیور را به عنوان ترکیب اصلی خود مقابل لیورپول در نظر گرفته بود.

در طرف دیگر نیز آلیسون بکر، الکساندر آرنولد، ابراهیما کوناته، ویرجیل فن‌دایک، اندی رابرتسون، فابینیو، جردن هندرسون، تیاگو، دیاز، سادیو مانه و محمد صلاح ۱۱ مرد ترکیب اصلی تیم یورگن کلوپ را در دیدار امشب تشکیل می‌دادند.

در نیمه نخست این دیدار بازی در ابتدا با تعادل پیگیری می شد اما رفته، رفته تیم لیورپول توانست بهتر عمل کند و مالکیت توپ را در اختیار بگیرد. اولین موقعیت جدی این دیدار در دقیقه ۱۶ با همکاری آرنولد و صلاح ایجاد شد اما واکنش سریع کورتوآ اجازه نداد تا دروازه کهکشانی‌ها باز شود.

پنج دقیقه بعد حرکت در عرض مانه و شوت خطرناک او باعث شد تا دروازه‌بان بلژیکی رئال باز هم مجبور به واکنش شود. البته تیرک دروازه هم به او کمک کرد تا باز هم دروازه‌اش بسته بماند. در دقیقه ۳۴ باز هم ارسال آرنولد به صلاح رسید و این بار این بازیکن مصری با ضربه سر دروازه رئال را تهدید کرد اما باز هم هوشیاری کورتوآ باعث شد تا این دیدار با تساوی بدون گل ادامه پیدا کند.

بعد از حملات پی در پی لیورپول این بار نوبت رئال بود که خودی نشان دهد. در دقیقه ۴۳ این دیدار بنزما صاحب یک موقعیت بسیار خوب شد اما تعلل او باعث شد توپ از دست برود. در ادامه این موقعیت، اشتباه آلیسون و کوناته باعث شد تا توپ دوباره جلوی پای بنزما قرار بگیرد. کاپیتان رئالی‌ها که از کوچکترین موقعیت‌ها نیز نمی‌گذرد، این توپ را وارد دروازه لیورپول کرد اما پیش از آن داور اعلام آفساید کرده بود. این صحنه حساس توسط کمک داور ویدئویی نیز بازبینی شد اما باز هم داور رای به آفساید داد تا نیمه نخست این بازی حساس با تساوی صفر بر صفر به پایان برسد.

لیورپولی‌ها در نیمه دوم باز هم سوار بر بازی شدند و توپ و میدان را در دست داشتند اما موقعیت‌های نصف و نیمه آن‌ها راه به جایی نبرد. در دقیقه ۵۹ و بر خلاف جریان بازی رئالی‌ها توانستند خود را به سرعت به زمین لیورپول برسانند و در ادامه پاس بسیار زیبای والورده به وینیسیوس او را در موقعیتی با دروازه خالی قرار داد تا این ستاره برزیلی باز هم برای تیمش در این رقابت‌ها گلزنی کند.

شاگردان کلوپ که نمی‌خواستند خاطره فینال کی‌یف ۲۰۱۸ برایشان تکرار شود، خیلی سریع فاز هجومی تری به خود گرفتند. صلاح در دقیقه ۶۴ با یک شوت بسیار خطرناک دروازه رئال را تهدید کرد اما باز هم کوتوآ با یک واکنش عجیب توانست دروازه تیمش را نجات دهد.

کورتوا که قطعا تا اینجای بازی بهترین بازیکن زمین بود، چندین منوقعیت مختلف را از لیورپولی‌ها گرفت و شاهکار او در دقیقه ۸۳ رقم خورد، جایی که صلاح در یک موقعیت تک به تک شوت خود را روانه دروازه رئال کرد و باز هم با واکنش مرد شماره یک رئال مواجه شد.

در نهایت نیز این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود رئال به پایان رسید تا ناکامی لیورپولی‌ها مقابل این تیم باز هم تکرار شود. رئال با این قهرمانی به چهاردهمین قهرمانی خود در لیگ قهرمانان رسید تا به اقتدار فاصله قهرمانی‌های خود را با دیگر تیم‌های اروپایی افزایش دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین