کد خبر: ۷۷۳۷۱۲
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰

چین: روابط با آمریکا به یک دوراهی رسیده است

وزیر امور خارجه چین گفت: پکن اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد چین را نشانه انحراف جدی در روابط دو کشور از مسیر عادی می‌داند.
چین: روابط با آمریکا به یک دوراهی رسیده است
آفتاب‌‌نیوز :

 وانگ یی، وزیر امور خارجه چین در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا گفت: "سخنرانی بلینکن در مورد سیاست چین نشان دهنده انحراف جدی در مسیر روابط چین و آمریکا است. ما می‌خواهیم به طرف آمریکایی بگوییم کشور ما اصلاً آن چیزی نیست که ایالات متحده تصور می‌کند."

به گزارش تاس، وی افزود: "ما در ارتقای اصلاحات و تقویت فضای باز مشارکت می‌کنیم و برای همکاری سودمند متقابل در سطح بالاتر تلاش می‌کنیم. چین بهتر خواهد شد و جهان به فضل و یُمن آن شگفت انگیزتر خواهد شد."

وزیر خارجه چین خاطرنشان کرد که واشنگتن مواضع بسیار بحث برانگیزی در عرصه بین المللی اتخاذ می‌کند که هدایتگر به سمت مفاهیم جنگ سرد است.

وی تاکید کرد که "این امر تنها می‌تواند منجر به درگیری، تقابل و تفرقه در جامعه بین المللی شود. در واقع آمریکا هم اکنون به عامل اصلی بی‌ثبات کردن نظم جهانی تبدیل شده است."

این مقام چینی خاطرنشان کرد که همکاری چین و آمریکا «به یک دوراهی رسیده است».

وی افزود: آمریکا باید تصمیم درست بگیرد و برای یافتن راه درست جهت ایجاد روابط با چین به شیوه‌ای که شایسته دو قدرت پیشرو بوده و بر اساس اصول احترام متقابل، همزیستی مسالمت آمیز و منفعت متقابل باشد، تمرکز کند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا اخیرا در اظهاراتی در دانشگاه جورج واشنگتن در قالب یک سخنرانی گفت که چین تنها کشور جهان است که هم نیت و هم قابلیت تغییر شکل دادن به نظم بین‌المللی موجود را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین